Chłodnica oleju w X30XE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
potrzebuję pilsnie rysunek z TISa, Autodaty chłodnicy oleju i jej umiejscowienia w omedze X30XE.

mój TIS poległ i dupa blada
  
 
Jest ona w bloku pod kolektorami ssącymi ,dokładnie na środku i chłodzona jest płynem .
W AUTODACIE nie ma niestety rysunku chłodnicy oleju.



Niestety aby ją wyjąć trzeba zdemontować obydwie głowice - masakra




[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2005-12-23 22:32:02 ]
  
 
Wprawdzie to Vectra ale jest podobnie:

Cytat:
Niestety aby ją wyjąć trzeba zdemontować obydwie głowice - masakra





powiększenie

[ wiadomość edytowana przez: Szarbia dnia 2005-12-23 23:10:36 ]
  
 
taa















hmm.
  
 
A jednak można
Jak to mówią człowiek uczy się całe życie i głupi umiera
  
 
dziękuję bardzo za profesjonalne podejście do tematu


chłodnica to chyba za dużo powiedziane, kompensator temperatury oleju/płynu chłodniczego było by bardziej trafne

  
 
Witam, czy może mi ktoś podać numer katalogowy tych uszczelek gumowo metalowych, które uszczelniają ten mostek łączący 2 głowice nad chłodnicą oleju ? Pytam bo w serwisie w moim mieście nie potrafią tego znaleźć i nie mogę zamówić. Czy można tam dać miedziane dmuchane podkładki ?

Pozdrawiam i proszę o odpowiedź
  
 
nr. 68 18 084 to jest symbol tych uszczelek .
Ja bym raczej nie zakładał tam innych wynalazków . Orginały są metalowo gumowe i raczej ze względu na ich dość niski koszt i trudność dostępu i wymiany nie skusił bym się na zastępstwo.

Pozdrawiam
  
 
Ok, dzięki, dostałem oryginały u stachowiaka po opisie przez telefon, dzisiaj to złożyłem już, martwię się tylko o pokrywę tej chłodnicy bo dałem tam mało silikonu, jutro się okaże czy coś cieknie.
Pozdrawiam
  
 
Witam, jakie są objawy uszkodzonej chłodnicy oleju??? Czy podobne jak walniętej uszczelki pod głowicą, tzn. olej w zbiorniczku wyrównawczym?? Pytam się ponieważ mam taki objaw a nie stawiam na razie na uszczelkę pod głowicą, tylko zacząłbym od sprawdzenia tej chłodnicy, zwasze to mniejsze koszta. Z góry dziękuję za jakieś info, pozdrawiam wszystkich.
  
 
Skoro jest to wymiennik ciepła olej/woda to pewnie przy uszkodzeniu można znaleźć olej w wodzie i wodę w oleju...
Resztę masz na zdjęciach.
  
 
Dzięki za odpowiedź, tak myślałem, zacznę naprawę właśnie od tej chłodnicy, mam nadzieję że wróce 200 km do domu.
  
 
Witam.
Chciałem potwierdzić to co przedstawił KOLIBERk w swoim poście.
Da się wyjąć chłodniczkę bez zdejmowania głowic, choć wymaga to trochę praktycznego zastosowania kombinatoryki z dodatkiem siły.
Właśnie wczoraj wymieniałem tą chłodniczkę w swojej bestii.
Dowód:


  
 
Nic nie trzeba kombinować i żadnej siły nie trzeba używać, ona poprostu wychodzi bez najmniejszego problemu po wcześniejszym odkręceniu od niej blachy.
  
 
Cytat:
2009-09-01 11:51:28, Mariosomegos pisze:
Nic nie trzeba kombinować i żadnej siły nie trzeba używać, ona poprostu wychodzi bez najmniejszego problemu po wcześniejszym odkręceniu od niej blachy.



Właśnie w stosunku do tej blachy (obudowy) trzeba zastosować małą siłę. i wychodzi jak ta lala.
:]
  
 
Cytat:
2009-09-01 14:23:47, cypber pisze:
Właśnie w stosunku do tej blachy (obudowy) trzeba zastosować małą siłę. i wychodzi jak ta lala. :]



Nie trzeba żadnej siły, poprostu odkręcasz ją od chłodniczki i wyciągasz najpierw blachę a potem chłodniczkę.