[mkVII] Dokręcanie bębnów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Przejrzałem sobie archiwum pod kątem sposobów przykręcania bębnów w Escorcie. Generalnie wyszło, że trzeba to zrobić "na maxa", według serwisówki jakimś gigantycznym momentem coś koło 200Nm (czyli w sumie na jedno wychodzi). Uzbrojony w tę wiedzę udałem się do mechanika na grzebanie w hamulcach tylnych. Mechanik pogrzebał, założył bębny i dokręcił momentem 40-50Nm "bo tak się stożki przykręca, bo stożki się rozsypią jak będzie większy" itd. W każdym razie za chiny ludowe nie chciał przykręcić mocniej.
No i teraz moje pytania:
- jak to w końcu jest z tym dokręcaniem bębnów, bo to chyba trzeci mechanik, który mniej więcej tak je dokręca (pierwszy to po prostu ręką delikatnie dokręcił)
- co się może stać przy dokręceniu tak małym momentem - odkręcą się koła, rozsypią łożyska?
- gdzie w Warszawie lub okolicy poprawnie przykręcą mi bębny?

Pozdrawiam
Maciek
  
 
Ma byc 200Nm przy dobrych łożyskach, przy tanich zamiennikach mozna deczko lzej ale przynajmniej ze 150, lub jesli nie ma klucza to z wyczuciem ale dosc mocno, to sa stożki, ale sa one tak zbudowane ze zbyt mocne dokrecenie ich nie uszkodzi, jedynie mozna uszkodzic nakretke lub gwint na czopie.

Przy zbyt słaby dokreceniu łozysko moze sie szybciej rozleciec, uszkodzic sie czop/piasta.

Wez klucz, dokrec to z głowa i bedzie.
  
 
Cytat:
2009-07-10 00:45:53, macba76 pisze:
... gdzie w Warszawie lub okolicy poprawnie przykręcą mi bębny? Pozdrawiam Maciek



ABSCAR w warszawie na ulicy instalatorów www.abscar.pl

  
 
Cytat:
Wez klucz, dokrec to z głowa i bedzie.


Nie mam takiego klucza, ale chyba będę musiał na przyszłość zainwestować. Dzięki.

Pozdrawiam
Maciek
  
 
Cytat:
ABSCAR w warszawie na ulicy instalatorów www.abscar.pl


O! Nawet tam kiedyś bywałem Dzięki.

Pozdrawiam
Maciek