| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-03-09 22:35:49 |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2009-03-09 23:12:04 Simmering motorcrafta jest strasznie drogi. Równie dobrze spisze się ELRING (jeśli napisałem z błędem, to proszę mnie poprawić).
Uszczelniacz skrzyni biegów dość ciężko wymienić, ale on dość rzadko puszcza. Dużo szybciej pójdą ci uszczelniacze półosi. Te akurat nie są drogie. |
hiflyer Wrocław | 2009-03-10 21:15:56 Magik123,
dzięki za linki. Niestety mam 1,6 16V z maja 1997, a tu sprzęgło LUKa to już min 450zł. krecha_KOZ No to kiszka. Trzeba będzie zainwestować w sprzęgło. Odnośnie samej skrzyni, to czy skoro już miałbym ją rozbierać w celu wymiany simmeringu, to czy można jeszcze coś w niej łatwo wymienić? Np. łożyska? Pytam. bo gdy puszczam pedał sprzęgła, to skrzynia zaczyna delikatnie szumieć, a wiem, że takie objawy wskazują na łożyska. Szum jest bardzo delikatny i słyszalny jedynie podczas postoju. Czy już mam zacząć się martwić i o skrzynię? |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-03-10 21:29:46 Wiem, ale mam wrażenie ze sprzegło masz takie samo jak we wczesniejszych rocznikach, w tych silnikach zmieniła sie jednynia nazwa i i kilka drobnostek. |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2009-03-11 20:06:32 Ja mam auto z końca 96 roku i podejrzewam, że sprzęgło jest takie samo. Za luka zapłaciłem niecałe 300 zł. Zakup dokonany we Wrocławiu.
Tutaj kupowałem: KLIK |
hiflyer Wrocław | 2009-07-08 23:12:14 Witam po długiej przerwie w tym temacie.
Informacyjnie: 1) tarcza sprzegło ma (teoretycznie) inną średnicę - 210 vs. 220 mm 2) sprzęgłą nie wymieniałem i póki co się nie ślizga (od 2 jakiś 6 tygodni nic, wczęśniej zdarzały się jednodniowe "incydenty" )
3) widocznych wycieków oleju brak Pytanie: 4) czy to możliwe, że sprzęgło jest zajechane, skoro przez tyle czasu (te ostatnie kilka tygodni) pracuje bez zarzutu? Pozdrawiam. |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2009-07-09 01:18:31 stawiam na pekniete "sloneczko"
ale nie tak calkiem tylko tak troche
potrafi nie slizgac sie miesiac a czasem co jakis czas sie poslizguje
dokladnie wiem o czym piszesz w mk VIII mialem ![]() |
przemkowal Escort mkVII Kombi Wrocław | 2009-07-09 07:52:08
Kolego CKsrv chyba nie było 8 generacji Escorta
Kolego hiflyer Poza tym - czy ślizganie występowało jak temperatura otoczenia była wyższa? Co do tego słoneczka, to jak najbardziej możliwe. Możesz mieć pęknięte słoneczko. Dasz radę bez problemu wymienić je przy nawet niewielkich zdolnościach manualnych ![]() |
hiflyer Wrocław | 2009-07-09 20:41:57 Nie zanotowałem żadnego związku z temperaturą. Wogóle z pogodą.
Zdaje się, że "słoneczko" jest nieoddzielną częścią docisku tarczy. Wymiana samego docisku to pikuś. Ale do tego trzeba wyciągnąć skrzynie ;( Niestety prędzej czy później i tak będę musiał się za to zabrać. pzdr |
TheJoker1984 Ford Escort 1.6 16V ;] Świętochłowice | 2009-07-09 20:49:25 Hmm.. Ja kupiłem do mojego sprzęgiełko za 280zł, nowe oczywiście i komplet czyli tarcza, docisk i wysprzęglik.. 20 tys. na nim do teraz zrobiłem i jest bardzo fajnie..
Ma sens inwestować min. 450zeta?? |
przemkowal Escort mkVII Kombi Wrocław | 2009-07-09 22:45:20 słoneczko
O tym słoneczku mówimy chyba a nie o słoneczku na docisku.
Jeśli pęknie, w miejscu gdzie porusza się linka, to linka się będzie zapadać i wracać. Przynajmniej tak jest na początku. Skutkuje to nierówno biorącym sprzęgłem, a jak strzeli całkiem, to nie wysprzęglisz w ogóle. Jeśli pęknie przy ośce, to od razu jest koniec. Chociaż czasem kilka razy jak pedałem sprzęgła sobie poruszasz góra - dół to załapie i pozwoli chociaż 1 wrzucić ![]() |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2009-07-10 02:17:59 nie, nie o tym. |
hiflyer Wrocław | 2009-07-11 19:32:26 Joker,
czy warto inwestować 450zł jeśli można z tym samym efektem zainwestować 280zł? Na pewno nie warto. Pytanie, czy będzie pasować. Z którego roku i miesiąca jest twój essi? Bo po opisie widzę, że to 1,6 16V. |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2009-07-12 00:24:41 Jeśli chodzi o sprzęgło to w 97 roku była zmiana (chyba w czerwcu) i do tego miesiąca było większe a po tej dacie mniejsze. Wiem bo wymieniałem i pożyczałem ze sklepu oba tak na wszelki wypadek, niestety było to mniejsze i też niestety dużo droższe (+/-460PLN).
Jeśli chodzi o objawy ślizgania się to miałem tak samo, nie zawsze ale się ślizgało, zaobserwowałem, że to zależało trochę od stylu jazdy - jak puszczałem sprzęgło w miarę energicznie ale ruszając spokojnie to szło ale jak już się ślizgnęło to obrotek do oporu a samochód w miejscu. Nauczyłem się z tym jeździć ale w końcu wymieniłem. Co do zimeringu na wale to robiłem to raz ale w innym silniku 1,4i 8V więc co do typu to nie pomogę jednak wyciek miałem ogromny ale na tarczę się nie lało więc wyciek nie jest powodem ślizgania się sprzęgła. Wyciek od strony skrzyni chyba jest mało prawdopodobny. Jeśli chodzi o szumy w skrzyni to sprawdź poziom oleju. Szczęk nie robiłem więc nie podpowiem. |
hiflyer Wrocław | 2009-07-16 22:57:20 R_O_Y,
1) czy różnica polegała tylko na wielkości sprzęgła/tarczy? 2) czy też inne są otwory (albo mają inny rozstaw) montażowe do koła zamachowego? 3) czy wieloklin na tarczy jest taki sam? (pewnie tak, bo nie słyszalem o zmianach w skrzyni, ale warto się upewnić) pzdr |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-07-17 00:59:57
1. TAK 2. NIE 3. Nie jestem pewien, ale raczej to samo |