MotoNews.pl
8 Zagotowany plyn chlodniczy, czujniki temp. [MKVII 1.6 ZETEC] (234711/45) - NT
  

Zagotowany plyn chlodniczy, czujniki temp. [MKVII 1.6 ZETEC]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
mam problem, pojechalem na weekend w gory i po paru stromych podjazdach zagotowal sie plyn chlodniczy.
Wskaznik temp pokazywal miadzy literka N, a O wentylator chlodnicy sie nie wlaczal, wiec reszte drogi przejechalem na ogrzewaniu :/
znalazlem na forum posta w ktorym pisze ze do wskaznika i do wentylatora sa oddzielne czujniki, czyli mam oba do wymiany ? czy moze termostat ? (wymienialem go w zeszlym roku)

czy ktos moze pomoc ?

problem dotyczy MK VII 1,6 zetec

z gory dziekuje za odpowiedzi

[ wiadomość edytowana przez: soniczek dnia 2009-07-13 11:47:33 ]

[ wiadomość edytowana przez: soniczek dnia 2009-07-15 11:40:00 ]
  
 
a sprawdz narazie czy w ogole wentylator działa.... podepnij na krotko bo moze silniczek sie spalil ...
  
 
sprawdze, ale gdyby to byl silniczek to pokazywalby wysoka temperature, a on pokazuje normalnie do literki O i wyrzej nie wchodzi :/ a para z pod maski buchala :/
  
 
wskażnik, to tylko poglądowy sprzęt, czasami się psuje, albo różnie pokazuje...
  
 
Sprobuj ruszyć ręką wentylator, czy kręci się swobodnie, bo moze zatarł sie na wałku, jeśli chodzi swobodnie, to podlacz na krotko i sprawdz ewentualnie przewody z silniczka i na wtyczce, czy nie ugniły, jak na krotko chodzi, to sprawdzenie polaczen wszystkich, bezpeicznikow i ewentualnie czujnik temperatury
  
 
stawiam na termostat też miałem nowy i po pół roku jak się zawiesił to trzymał cały płyn na małym obiegu i wtedy jest możliwe że płyn się zagotuje a wentylator się nie załączy bo czujnik na wentylator jest na wężu do chłodnicy czyli na dużym obiegu, ale to jest tylko moje zdanie i doświadczenie z mojej maszyny
  
 
No wiec tak, wymienilem czujnik temp ten na deske, i przynajmniej pokazuje normalnie temperature. Wentylator dziala podpiety na krotko, ba nawet sam sie wlaczyl ale dopiero przy literce "L" na skali i tylko na chwile na chwile, wiec teraz musze zabrac sie za czujniki na wentylator. I tu moje pytanie:

Wedlug instrukcji wyłącznik termiczny wentylatorów jest w obudowie termostatu i ale oprocz niego znalazlem jeszcze jeden na przewodzie elastycznym, do tego na przewodzie wchodza 4 kable do tego w obudowie termostatu 2, czy ktos wie za co ktory odpowiada i czy do wymiany mam oba czy wystarczy ze wymienie jeden ?

[ wiadomość edytowana przez: soniczek dnia 2009-07-15 11:40:38 ]
  
 
co do czujników w 1,6 to w obudowie termostatu od góry jest czujnik podający parametry do kompa, drugi od dołu jest na wskaznik na deskę w kokpicie a ten trzeci na wężu elastycznym o którym pisałem wcześniej jest właśnie od złączania wentylatora na chłodnicy, wiec jeśli masz zacięty termostat to do tego czujnika nie dostaje się płyn i on nie reaguje , ale to jak zwykle jest tylko moje zadanie z doświadczeń z mojej maszyny
  
 
Też stawiam na termostat. Miałem to samo wczoraj. Po wymianie jest już ok.
  
 
termostat dziala bo chlodnica sie grzala, skonczylo sie wymiana wszystkich 3 czujnikow i juz wszystko smiga
niestety zabilem krokowca bo chcialem go przeczyscic i wpadl mi do miski z benzynka :/ ale wczesniej i tak byl malo sprawnny bo opornosc mial zerowa.

Moze ktos wi jaki powinien byc opor na krokowcu ?
  
 
Jak juz było raz wspomniane, w escorcie nie ma takiego czegos jak krokowiec.