Escort - beznadziejne obroty na benzynie.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Od pół roku jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem escorta 95 z LPG. Od trzech miesięcy miałem problem z przełączaniem go z benzyny na gaz. Nie mógł się w ogóle zebrać, a przy wciśnięciu gazu do dechy gasł. Byłem już u gazownika, bo wcześniejszym problemem było to, że jadąc na gazie, gasł na zakrętach i jadąc na luzie. Wystarczyło wyregulować i jak na razie chodzi idealnie. Ale prawdziwy problem to jazda na benzynie. Wymieniłem już filtr paliwa, ale to nie pomogło. Nie mogę wycisnąć więcej niż 4000 obrotów, po prostu nie ma możliwości żeby gdzieś wyjechać nim na benzynie. Więc muszę średnio 5 minut dodawać powoli gazu i czekać, żeby miał te 2000 obrotów, aby przełączył się na gaz. Będąc u mechanika przy wymianie tego filtra, powiedział, że spowodowane to jest tym, że jeżdżony był tylko na gazie. Mówił też że może pompa paliwa siadać. Miałem przejeździć go z 50 km na benzynie, ale po przejechaniu gdzieś 10 jest jeszcze gorzej. Ma ktoś może jakiś pomysł, czy to może ta pompa, może wtryski?
  
 
Jaki silnik?
  
 
1.4 i
  
 
Znaczy sie jednopunkt?
Jak tak to sprawdż kable przy Tps-ie,lubi z nich złazić izolacja,i robi zwarcie.

[ wiadomość edytowana przez: zet77 dnia 2009-07-26 13:25:47 ]
  
 
A jeszcze dodam: mechanik twierdzi, że należy wymienić pompę paliwa, ale tak na "ucho" to nic dziwnego nie słychać w niej przy przekręcaniu kluczyka.
  
 
No kurcze jak byłeś już u mechanika,i padło jakieś podejrzenie to czemu nie wymieniasz?Mam nadzieję że ciśnienie paliwa bylo mierzone.
  
 
Cytat:
2009-07-26 15:22:18, p6q12 pisze:
A jeszcze dodam: mechanik twierdzi, że należy wymienić pompę paliwa, ale tak na "ucho" to nic dziwnego nie słychać w niej przy przekręcaniu kluczyka.


Mo to tak po kolei od najbardziej prostych do usunięcia mozliwych powodów:
1. sprawdzić stan instalacji elektrycznej ( czujniki, wtyczki, punkty masowe itp, dobrze jest poczyścic i zabezpieczyc jakims kontaktem np. ISOL)
2. Jesli nie pomoże to szczegółowo pomierzyc czujniki
3. Sprawdzic ciśnienie paliwa, jak jest za małe to albo pompa albo regulator ciśnienia.
Ponadto jesli mechanik powiedział że silnik sie przestawił na jazdę na gazie to może byc problem z emulacją sondy lambda. Zamiast kazać ci jeździć x km na benie mógł zresetować ECU i zrobić samoadaptację. Tam jest EECIV - ściągasz klemy z aku (obie), zostawiasz na jakiś czas, podpinasz z powrotem i robisz autoadaptację tzn. dajesz pochodzic silnikowi jakieś 3-5 minut (aż sie nagrzeje) i następnie trzymasz go 3 minuty na 3000-3500 rpm albo dość dynamicznie pokonujesz jakieś 8-10km, oczywiście wszystko na benzynie. Po takim podejściu ECU dostosowuje swoje nastawy do aktualnych odczytów z czujników.
  
 
witam mam pytanie dotyczace tego postu mam seata cordobe 1.6 75 km z 95r na monowtrysku czy w tym silniku samoadaptacja powinna wygladac tak samo jak w opisywanym fordzie czy moze inaczej ? tez mam problemy z jazda na benie tzn nierowno pracuje intesywnie dymi na czarno troche sie dlawi na lpg jest ok moze ktos z was wie dlaczego tak sie dzieje i cos doradzi z gory dziekuje
  
 
Yagr, chyba spróbuję najpierw zrobić ten reset. Właściwie to może dokładnie opiszę jak teraz chodzi. Zapala bez problemu, później bez gazu ma poniżej 900-1000 obrotów i co jakiś czas spada do 500. Nie ma możliwości zwiększenia ich przez wciśnięcie "do dechy" bo od razu szarpie niemiłosiernie i zaraz gaśnie. Trzeba baaardzo delikatnie dodawać gazu, żeby przeskoczył "magiczną barierę" 1500. Potem już od 1500 do mniej więcej 3200 jest w miarę normalnie chociaż trochę przygasa i szarpie przy mocniejszym wciśnięciu gazu. No i od 3500 już kompletnie nie ma mocy. Max., które udaje mi się wyciągnąć na luzie to 4000. Dlatego zastanawiam się czy to na pewno byłaby ta pompa tak jak mówi, bo chyba by wtedy mniej więcej na każdych obrotach tak samo słabł.
edit:
A co do tego ustawiania później tego ECU - jeżeli da radę, to przez te trzy minuty trzymać go na 3000-3500, czy tak jak tutaj piszą na 1200?
http://www.fordclubpolska.org/porady.php?action=go&zakres=ogolne&type=21

[ wiadomość edytowana przez: p6q12 dnia 2009-07-26 20:47:13 ]

[ wiadomość edytowana przez: p6q12 dnia 2009-07-26 20:51:29 ]

[ wiadomość edytowana przez: p6q12 dnia 2009-07-26 20:52:01 ]
  
 
Cytat:
2009-07-26 19:59:33, sylwekseat pisze:
witam mam pytanie dotyczace tego postu mam seata cordobe 1.6 75 km z 95r na monowtrysku czy w tym silniku samoadaptacja powinna wygladac tak samo jak w opisywanym fordzie czy moze inaczej ? tez mam problemy z jazda na benie tzn nierowno pracuje intesywnie dymi na czarno troche sie dlawi na lpg jest ok moze ktos z was wie dlaczego tak sie dzieje i cos doradzi z gory dziekuje


Wydaje mi sie że jest podobnie ale nie mam pewności - zadaj takie pytanie na jakimś forum seata, dostaniesz na pewno rzeczowa odpowiedź, o ile już jej gdzieś nie mam pośród istniejących postów
  
 
Cytat:
2009-07-26 20:41:48, p6q12 pisze:
...A co do tego ustawiania później tego ECU - jeżeli da radę, to przez te trzy minuty trzymać go na 3000-3500, czy tak jak tutaj piszą na 1200? http://www.fordclubpolska.org/porady.php?action=go&zakres=ogolne&type=21 [ wiadomość edytowana przez: p6q12 dnia 2009-07-26 20:47:13 ] [ wiadomość edytowana przez: p6q12 dnia 2009-07-26 20:51:29 ] [ wiadomość edytowana przez: p6q12 dnia 2009-07-26 20:52:01 ]


Mają rację, sam nie wiem skąd mi się ta 3 wzięły na początku, pewnie stąd że w tym zakresie reguluję blosa Zresztą, sam już nie pamiętam na jakich obrotach - na forum znajdziesz...
Ale znalazłeś już niezłe źródło wiedzy o escorcie, bo twój problem najprawdopodobniej nie ma wiele wspólnego z LPG, możesz też skorzystać z wiedzy zawartej tu http://siec.no-ip.com/forum/index.php też sporo pomocy przy escorcie tu wyczytasz

[ wiadomość edytowana przez: Yagr dnia 2009-07-27 14:56:29 ]

[ wiadomość edytowana przez: Yagr dnia 2009-07-27 15:27:19 ]
  
 
Dzięki Yagr za ten link! Widziałem już kilka for escorta, ale to chyba jest najbardziej rozbudowane.