MotoNews.pl
8 Przy przełączeniu na lpg zapala się tc (236243/0) - NT
  

Przy przełączeniu na lpg zapala się tc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam jestem nowy na forum wiec na początek ciałem się przywitać. Więc witam.
Problem jest taki mam instalacji kme sekwencje rano jak rozgrzewam samochód do temperatury która umożliwia przełączenie się na gaz i już do jedzie do tej temperatury daje gazu żeby przełączył się na gaz zaczyna trząść silnikiem i wyrzuca minie na benzyne po kilku sekundowym czasie bycia na lpg podczas wyrzucenie na benzyne piszczy i mryga czerwona kontrolka na wskaźniku pojemności lgp tak jak by skończył się gaz. Na desce rozdzielczej zapala się TC kontrola trakcji silnika się trzęsie po ponownym uruchomieniu wszystko jest ok robi się takie coś ja jest zimno i wilgotno w zimę jest najgorzej latem rzadko się to zdarza.

Mam jeszcze jeden problem falują mi obroty na lpg na benzynie wszystko ok
  
 
Kolego norbertarazny, wprawdzie nie miałem do czynienia z KME, ale trochę za mało danych jak się zachowuje instalacja np. czy przejście na gaz odbywa się bezproblemowo jak silnik jest rozgrzany na benzynie do normalnej temperatury, jeżeli tak to nie otwiera się elektozawór przy reduktorze - prawdopodobnie zanieczyszczony. Po przełączeniu silnik wypali gaz z reduktora, a nowy nie napływa, spada ciśnienie i stąd ten ambaras. Może być też zapaprany reduktor, ale raczej to pierwsze (elektrozawór nie zdąrzył się rozgrzać, a zanieczyszczający go olej zrzednąć).
Jeżeli są problemy z instalacją również na dobrze rozgrzanym silniku to problemu należy w tym wypadku szukać między butlą a reduktorem, w więc w pierwszej kolejności filtry gazowe, nie całkiem odkręcony zawór na butli zagniecenie lub przytkanie przewodu miedzianego.
  
 
jaki reduktor i jaka moc silnika, jakie auto? Masz pewnie za mały reduktor, albo za nisko ustawione przełączanie na gaz. Falują obroty bo masz pewnie wtryski gazowe czerwone valteki , sa za wolne albo rozkalibrowały się. Gdzie zainstalowany reduktor? Nie za wysoko? Może się zapowietrza? Jak długie przewody wodne od trójnika do reduktora? Może za mały przepływ?
  
 
Reduktor REDUKTOR ALASKA AT-09 zawór tomasetto wielozawór tomasetto. Samochód opel astra g coupe 1.8 16 v. Przejście na gaz obywa się chaotycznie trzęsie samochodem i wyrzuca z lpg na benzyne i piszczy wskaźnik no i tc się zapala i trzeba ponownie uruchomić samochód jak jest lato brak objawów zimą często. Pare razy wyrzuciło mnie z lpg podczas jazdy no i zapaliła się kontrolka tc. Sprawdzałem na rozgrzanym samochodzie przy przejściu pierwszym przejściu na lpg to samo. Byłem u elektronika i powiedział ze to coś z lpg Falowanie zlikwidowałem okazał się walnięty był przepływomierz. Jest jeszcze problem z prychaniem z tłumika oczywiście na lpg na postoju. Filtry regularnie wymieniane. Pomysł z elektozaworem wydaje się być sensowny o który elektrozawór chodzi przy butli czy pod maską bo są chyba dwa. Jak można by go przeczyścić? może jakiś pomysł lub opiś postępowania. Objawy nie były od początku instalka jest dwa lata.


[ wiadomość edytowana przez: norbertarazny dnia 2009-09-08 21:33:46 ]
  
 
Cytat:
2009-09-05 19:31:39, gimak pisze:
Po przełączeniu silnik wypali gaz z reduktora, a nowy nie napływa, spada ciśnienie i stąd ten ambaras. Może być też zapaprany reduktor, ale raczej to pierwsze (elektrozawór nie zdąrzył się rozgrzać, a zanieczyszczający go olej zrzednąć).


Z tego tekstu wynika, że chodzi o ten pod maską przy reduktorze, chociaż na butli też może być zapaprany, ale to mniej prawdobodobne. Jak je przeczyścić trudno coś powiedzieć w ciemno nie widząc ich. Ten przy reduktorze można po zakręceniu gazu wybudować. Podgrzać do 40-45*C, podać na cewkę napięcie i przez zawór przepuścić zamiast gazu benzynę - powinno pomóć.
Albo elektrozawór rozebrać i wymyć. Przy butli elektozawór może być zintegrowany z wielozaworem więc tym bardziejtrudno mi coś na ten temat powiedzieć bo nie wiem jak on wygląda.
  
 
alaska to dobry reduktor, ale obsługuje maksymalnie 90 KM a Ty masz sporo więcej . Za mały reduktor to za mała wydajność termiczna, czyli za mało gazu odparowuje jak samochód nie jest rozgrzany lub dusi się po dłuższej jeździe na maksa. Do tego dochdzą duże wahania ciśnienia gazu i dlatego przełącza na lpg. Wymień reduktor na większy, który faktycznie obsługuje Twój silnik, a nie tylko w deklaracji producenta. Wymień na scorpiona st a zobaczysz że masz zupełnie inne auto.
  
 
nie wiem czy zmieści się ten reduktor w miejsce starego alaska wydaje się mniejsza i ma Ciśnienie robocze - 0,9-1,7 bar a scorpion st Ciśnienie robocze - 0,95-1,3 bar nie wiem czy będzie to miało wpływ na działanie. Na początku było wszystko w porządku z czasem objawy się pokazywały. Mam astrze 125 km ciekawe czy ten reduktor będzie pasował i jakie ma wymiary może trzeba go wyregulować tą śrubką ale bez kompa się nie obejdzie



[ wiadomość edytowana przez: norbertarazny dnia 2009-09-09 18:51:21 ]
  
 
z

[ wiadomość edytowana przez: norbertarazny dnia 2009-09-09 18:44:06 ]