Jak usprawnić działanie klimy ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Pytanie jak w temacie.
Układ odgrzybiony, sprawdzony, szczelny i nabity
Pytanie, czy i jak można poprawić działanie klimy
W temp. zew. ok.35*C chłodzi wewnątrz do ok. 20*C co w jeździe miejskiej to trochę za mało

Jest jakiś sposób
  
 
Cytat:
2009-08-08 16:53:25, krzychu_ch pisze:
W temp. zew. ok.35*C chłodzi wewnątrz do ok. 20*C co w jeździe miejskiej to trochę za mało




Chcesz z Esperaka chłodnię zrobić ?
  
 
To nie w Espero
Inny cud koreańskiej myśli technicznej spod znaku kapusty.
Nawiew nawet na 3 w korku nie pomaga by czuć komfortowy chłodek
żeby tak osiągało na 1 biegu wentylatora 16-18*C to byłoby już coś
  
 
może....filtr p-pyłkowy? (wymienia się min. x1 rocznie a nie 1x na całe życie auta )

taaaak se tylko napisałem na fszelki wypadek ...bo pewnie przy odgrzybianiu zmusili posiadacza woza do wymiany w/w

a poza tem ...nie ma pomysła....klima widać ma wydajność jaką ma ...i chłodni na mrożonki z tego auta nie zrobita
  
 
Heh...

Trzeba będzie poprzeglądać filtry i kanały dolotowo-wylotowe wentylacji
Może coś się rozpięło (jakaś rurka czy kanał) bo na 2 biegu nawiewu to tak ledwo ledwo wieje
  
 
w espero filtr nie występuje.
jeśli klima słabo dmucha to jest kilka opcji:
1. słaba sprężarka
2. stary osuszacz
co do sprężarki to spróbuj na wolnych obrotach sprawdzić jak dmucha a potem dodaj gazu na ok 2500 obr i sprawdz drugi raz i wtedy wyjdzie jak spręża, a przynajmniej powinno
  
 
Cytat:
2009-08-08 21:40:54, sta3x63 pisze:
w espero filtr nie występuje.





Cytat:
2009-08-08 18:43:16, krzychu_ch pisze:
To nie w Espero Inny cud koreańskiej myśli technicznej spod znaku kapusty...





[ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2009-08-09 09:12:45 ]
  
 
Najprościej i najtaniej to będzie dowalić z 50% więcej czynnika
Swoją drogą to przy 16 stopniach to w kufajce i gumofilcach trzeba już jeździć bo to poprostu chłodno jest.
  
 
jeśli chodzi o filtr kabiny to w espero nie ma o to mi chodziło i widziałem kolego, że nie o esperaka chodzi. tak tylko napisałem


[ wiadomość edytowana przez: sta3x63 dnia 2009-08-09 11:39:55 ]
  
 

2009-08-09 11:26:40, piotr_ek pisze:
Najprościej i najtaniej to będzie dowalić z 50% więcej czynnika


w takim przypadku działanie klimatyzacji będzie nieprawidłowe. to tak jakby koło napompować zamiast np 2.2 to dowalimy 3.3

[ wiadomość edytowana przez: sta3x63 dnia 2009-08-09 11:43:21 ]
  
 
Cytat:
2009-08-09 11:42:32, sta3x63 pisze:
w takim przypadku działanie klimatyzacji będzie nieprawidłowe. to tak jakby koło napompować zamiast np 2.2 to dowalimy 3.3



Ja to wiem doskonale, ale jak ktoś chce przy +30 st uzyskać w aucie 16 st. to jedyny praktycznie sposób.
  
 
a moze poprostu trzeba zalozyc przenosny klimatyzator z allegro za 69 czy tam 79 zl. Niedawno byl chwalony na forum.
  
 
Cytat:
2009-08-09 11:26:40, piotr_ek pisze:
Najprościej i najtaniej to będzie dowalić z 50% więcej czynnika



I spowoduje to drastyczny spadek chłodzenia w większości nowoczesnych aut, albo klima w ogóle nie odpali. Elektyronika Panie
W starszych autach nie będzie chłodniej, ale za to rozsadzi kompresor w trybie alarmowym.
  
 
jeśli filtr był wymieniony a nawiew działa prawidłowo to sprawdz

A. jesli to samochód z zaworem rosprężnym to czy przypadkiem nie ejst jakoś strasznie oszroniony

B. Teperatura rurek wchodzących i wychodzących z filtra osuszacza jest różna czy taka sama?

Daj znac
  
 
sprawdz miernikiem temp wiatru z kratek klimiaże zalecają 4-7oC jak masz mniej to już nic nie wykombinujesz
  
 
Witam!

Ja kiedyś też byłem taki mądry i dowaliłem więcej czynnika, pomimo uprzedzeń znajomego klimiarza. Efekt był tego taki, że kompresor cały nadmiar wypluł przez "zawór bezpieczeństwa"(na kompresorze) wydając przy tym odgłosy jakby się miało auto rozlecieć. Fakt faktem, że nabiliśmy go prawie 1kg

Odradzam...

PS. Espero nie ma na bank filtra przeciwpyłkowego