Odchudzanie wału korbowego 126p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy taki zabieg coś daje ? Jeśli tak to prosze o instrukcje jak to zrobić (gdzie zebrać materiał ) i najlepiej zdjęcia .
  
 
odchudzenie da ci to ze silnik bedzie sie lepiej/latwiej wkrecal na wyzsze obroty...
pytanie tylko...czy to ma sens?
seryjny wal malucha/cc700 jest dosc kiepsko wykonany...potrafia pekac....pozatym dochodzi kwestia wywazenia bardzo dokladnego takiego wału po odchudzaniu...z tego co wiem to jest kuz tylko kilka firm w polsce ktore cos takiego potrafia dokladnie wykonac
  
 
Zmniejszenie wagi wału a dokładniej jego przeciwwagi ma sens tylko w momencie odchudzena zespołu korbowotłokowego i sensownego wyważenia tego. W innym wypadku najlepiej pozostawić seryjne.
  
 
Cytat:
2009-07-15 23:34:35, 34 pisze:
Zmniejszenie wagi wału a dokładniej jego przeciwwagi ma sens tylko w momencie odchudzena zespołu korbowotłokowego i sensownego wyważenia tego. W innym wypadku najlepiej pozostawić seryjne.


to się zgadza,ale jeszcze lepied dać do tego wał od bis-a
  
 
A ja powiem że wcale tak dokładnie wyważone być nie musi
  
 
Cytat:
2009-08-12 17:22:48, Marceli650 pisze:
to się zgadza,ale jeszcze lepied dać do tego wał od bis-a


dlaczego lepiej?
  
 
Cytat:
2009-08-12 22:16:52, 3zeR_MDS pisze:
dlaczego lepiej?



Lepied, czytaj uważnie

Janek, jak chcesz z sensem wał odciążyć to powybijaj wszystkie zaślepki i wyszoruj go w środku do gołego metalu.
  
 
Cytat:
2009-08-12 22:16:52, 3zeR_MDS pisze:
dlaczego lepiej?


dlatego,że ma cieńszą przeciwwage i jest lepiej wyważony
  
 
kto ci tak powiedzial? wal z bisa ma wiecej masy blizej osi obrotu umieszczonej, ale silnik bisowski tez w innej plaszczyznie pracuje...duzo bardzo mocnych silnikow pracuje na zwyklych walach takze ta przewaga bisowskiego walu nie wydaje sie byc taka wyrazna
  
 
Cytat:
2009-08-13 18:04:45, 3zeR_MDS pisze:
kto ci tak powiedzial? wal z bisa ma wiecej masy blizej osi obrotu umieszczonej, ale silnik bisowski tez w innej plaszczyznie pracuje...duzo bardzo mocnych silnikow pracuje na zwyklych walach takze ta przewaga bisowskiego walu nie wydaje sie byc taka wyrazna


ja słyszałem(a właściwie przeczytałem)na allegro,na aukcji z silnikiem o mocy 34KM i gość pisał że ma gażnik i wał z bisa i właśnie to co napisałem,pozaztym taka gatka jest również na stronie Żurawia(126fan.pl)
  
 
A ja słyszałem że ktoś słyszał że za danie dupy w Pernambuko można dostać wałem z bambusa. Wał BISowy ma lżejszą przeciwwagę z masą skupioną blisko osi obrotu bo częściowo za wyważenie robi też koło zamachowe(temu są w nim 4 duże dziury) i koło pasowe(temu ma taki dziwny nadlewek). Całość po to żeby motór z tłokami chodzącymi w poziomie generował drgania pionowe(uczono mnie że ok. 90% drgań jest pionowych dzięki tym zabiegom). Nijak się to nie ma do jego zwiększonej wytrzymałości, to raczej kwestia szczęścia/przypadku/lepszej partii produkcyjnej.
  
 
cieńszą,więc lżejszą
  
 
Cieńsza jest maluchowska a wał z bisa jest cięższy
  
 
Cytat:
2009-08-13 21:37:36, Marceli650 pisze:
cieńszą,więc lżejszą


cieńki to ty jesteś, ale bolek...a jak zdobywasz wiedzę na aukcjach z super silnikami to powodzenia w dalszym rozwoju...daleko zajedziesz
  
 
Cytat:
2009-08-13 21:44:33, 3zeR_MDS pisze:
cieńki to ty jesteś, ale bolek...a jak zdobywasz wiedzę na aukcjach z super silnikami to powodzenia w dalszym rozwoju...daleko zajedziesz


po prostu nie ważylem ich ale wydawało mi się że bisowski jest lepszy