| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Caros Escort Zielona Góra | 2009-08-13 11:43:48 Surec musisz mnie zrozumieć jak nic nie wychodzi to człowiek jest daleki od humoru i wesołości. Bo już mnie szlak trafia z tym escortem nie dość, że stary to jeszcze humorzasty. Ale dzieki za pomoc. |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-08-13 11:53:39
też tak miałem, ale trzeba na spokojnie, bo szkoda zdrowia, choć wiem, że to niełatwe.... Edisy powinny pasować własciwie wszystkie, które są od 4-cylindrowców. Ale Edis raczej nie wpływa na wysokie obroty. MAP-tak, wpływa, ale go tak łatwo nie sprawdzisz (potrzeba oscyloskop). Sprawdżi wyczyść krokowiec, bo to częsta przyczyna. U mnie pomogło czyszczenie krokowca, przepustnicy i potencjometru+wymiana uszczelek od przepustnicy do silnika (łaćznie z wtryskiwaczami)+reset kompa+czyszczenie odmy i węży+wymiana VSS |
Caros Escort Zielona Góra | 2009-08-13 12:18:19 Krokowiec czyli zawór (bo tak się nazywa w efi) wolnych obrotów wymieniłem na nowy. Pozostałe czynności wykonałem. I nic. Dlatego zadałem pytanie o te numery bo podejrzewam że poprzedni właściciel coś kombinował i podmienił części. I muszę mieć pewność, że te części są fabryczne. Bo jak są fabryczne to komputer do wymiany. Albo VSS |
Cetek71 Sympatyk FEFK Hania 2.0iTD Escort ... FESTUNG BRESLAU | 2009-08-13 12:31:07 A ja Cie zachęcę do przeczytania regulaminu działu i edytowania tytułu wątku tak żeby każdy był zadowolony Inaczej wątek zostanie usunięty. |
Caros Escort Zielona Góra | 2009-08-13 12:38:26 A co takiego Tobie się nie podoba w tytule? |
Caros Escort Zielona Góra | 2009-08-14 21:04:15 Panowie na pewno wśród nas znajdzie się jeszcze właściciel Escorta 1,6 EFI CVH z 1990. Chyba, że zostałem jedynym posiadaczem tego modelu. Bo nie wierzę, że spisanie i podanie tych numerków to jakiś problem. |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-08-14 21:55:35 przecież Ci podałem numery? Ja mam teraz trochę problemów z odpalaniem i przyśpieszaniem, ale sądze, że ani MAP ani EDIS nie jest za to u mnie odpowiedzialny...
Mam ten sam rocznik (grudzień 1990)... A mógłbyś zmierzyć rezystancję czujnika temp na wskaźnik przy określonej temperaturze (np tak pokojowa około 20st)? |
Caros Escort Zielona Góra | 2009-08-14 23:41:27 A po co ci to wiedzieć? Sam czujnik nie odpowiada za nic więcej jak za odczyt temperatury na wskaźnik i powinien być zielony. A koszt jego jest niewielki. |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-08-17 07:23:42
nie ma to powiązania z Twoim problemem, po prostu potrzebuję do siebie... A czujnik zielony ma zupełnie inną rezystancję niz orginał, dlatego wskaźnik pokazuje mi głupoty. |
Caros Escort Zielona Góra | 2009-08-17 16:29:41 Ja kiedyś miałem bodajrze czerwony ten to dopiero pokazywał głupoty. Po nagrzaniu i włączeniu wentylatora wchodził dopiero na białe pole. Dlatego wymieniłem na zielony i teraz pokazuje normalnie. A ty masz przecierz ten sam silnik. |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-08-17 19:07:03 mi tez wdawało się, że to to samo...
no widzisz, miałem już 3 czujniki, a każdy pokazywał źle. Zmiezryłem w sklepie orginalny-różowy czujnik i miał inne wartości niż zielony, czerwony, czarny czy biały... Dodam, że ten silnik już po 02.1991 już miał orginalnie zielony... |
lencol Escort 1.6 16V Krotoszyn | 2009-08-17 20:57:00 A może gdzieś kable są już niehalo i wprowadzają swoja rezystancję, która wraz z rezystancją czujników wpływa na błedne odczyty przez edis. Nie wiem czy pomogę ale można sprawdzić wskazania czujników odrazu przy czujniku a póżniej przy edisie i porównać czy są takie same... Może a nóż gdzieś się kabel przetarł w niewidocznym miejscu i gmatwa w kompie:p
[ wiadomość edytowana przez: lencol dnia 2009-08-17 20:57:26 ] |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-08-18 08:00:42
Edis tu nie ma nic do rzeczy, bo to moduł zapłonowy. Kable sprawdziłem, jest oki, wskaźnik, też, ale dzięki...już się przyzwyczaiłem... |
slavus13 Escort Przeworsk | 2009-08-19 08:08:58 witam ja mam identyczny silnik i mam map sensor od fiesty oryginalny lezy w garazu bo gdy byl załozony to autko paliło 18 litów ale mialem taki sam problem jak ty jak kupiłem auto odpalałem na gazie włączyło sie ssanie a gdy po kilkunastu sekundach ssanie sie wyłanczało schodził z obrotków az zdechł przyczyna ? zbyt bardzo skręcony gaz , regulacja gazu pomogła . hmm... a co sie dzieje jak odłączysz krokowca??;> bo moj jest zasyfiony i ja jezdze bez niego i normalnie mi auto smiga pozdrawiam[ wiadomość edytowana przez: slavus13 dnia 2009-08-19 08:10:50 ] |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-08-19 08:52:18
ssanie w wielopunkcie? |
slavus13 Escort Przeworsk | 2009-08-20 09:37:39 skoro krokowiec masz padnięty to i ssania nie bedziesz mial rano odpalam silnik na dyk bez dodawania gazu , wchodzi na 1200 1400 obr utrzymuje sie przez kilka kilkadziesiąt sekunt zalezy jak szybko sie silnik nagrzeje i spada do swoich 900 obrotów . aktualnie to zjawisko u mnie nie wystepuje gdyz mam odłączonego kroka bo zeswirował
ciekawostka : gdy w tamtym roku padł mi map sensor to jedynae co zauwazyłem to to iz spalanie wzrosło do 18 litrów ? ;> |