[Courier 1.8 Diesel] Nie zapala, kopci na biało

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Przed chwilą zadzwonił do mnie szwagier, że jego kupiony ze 2 tygodnie temu Courier nie chce zapalić, a stoi akurat na parkingu podziemnym, z którego nie da się go za bardzo odholować (ciasny, kręty wyjazd).
Zdaje się, że silniki w Courierach i Escortach są podobne, jeśli nie takie same, więc może ktoś pomoże, co tam można na szybko sprawdzić, bo ja diesla to jedynie na ulicy widziałem i nie bardzo się znam :->
Objawy są takie, że rozrusznik kręci, coś tam niby próbuje zapalić, ale z rury wali tylko biały dym, tak że się w garażu siwo robi. Tankowany był jakimś ekologicznym wynalazkiem, ale do tej pory na nim jeździł.

Pozdrawiam
Maciek
  
 
Yyyy ... sugerujesz, że się na stacji pomylił, czy raczej że te ekologiczne wynalazki to się do smażenia frytek nadają?

Pozdrawiam
Maciek

[ wiadomość edytowana przez: macba76 dnia 2009-08-27 16:32:11 ]
  
 
No dobra, a zakładając, że się nie pomylił, to od czego zacząć diagnozowanie, co się posypało?

Pozdrawiam
Maciek
  
 
elektrozawór na pompie mógł paść

immobiliser mógł paść (też jest na zaworze - czarna puszka koło filtra paliwa)

[ wiadomość edytowana przez: Asior dnia 2009-08-27 16:56:35 ]
  
 
Cytat:
2009-08-27 16:48:06, macba76 pisze:
No dobra, a zakładając, że się nie pomylił, to od czego zacząć diagnozowanie, co się posypało? Pozdrawiam Maciek



odkręć filtr paliwa i zobacz czym śmierdzi....
  
 
Na moje to przestawil sie rozrzad, przeskoczyl pasek, dlatego bialy dym i chce zapalac ale nie moze.

Moj ojciec tak samo mial kiedys w polonezie truck'u ze silnikiem diesla od citroena, malo tego wtedy ten diesel pracowal ale nierowno i dymil na bialo...
  
 
Cytat:
2009-08-27 17:21:08, luckyboy pisze:
Na moje to przestawil sie rozrzad, przeskoczyl pasek, dlatego bialy dym i chce zapalac ale nie moze.


Ale to chyba raczej w trakcie jazdy by się stało, a samochód poprzedniego dnia jeździł ok, zjechał do tego podziemnego parkingu, a następnego dnia problemy. Chyba, że przy próbie rozruchu przeskoczył.

Pozdrawiam
Maciek
  
 
Cytat:
Jeżeli jest ropa, to niech spróbuje do kolektora dolotowego wpryskując coś łatwopalnego zapalić


Tzn. tak po prostu do puszki z filtrem paliwa coś rozpylić? A co to miałoby być, bo jak rozumiem powinno być najlepiej w jakimś sprayu, czy innym zraszaczu do kwiatków? :->

Pozdrawiam
Maciek
  
 
Cytat:
2009-08-27 17:29:51, macba76 pisze:
Tzn. tak po prostu do puszki z filtrem paliwa coś rozpylić? A co to miałoby być, bo jak rozumiem powinno być najlepiej w jakimś sprayu, czy innym zraszaczu do kwiatków? :-> Pozdrawiam Maciek


Np. CokpitSpray
  
 
Cytat:
2009-08-27 17:27:03, macba76 pisze:
Ale to chyba raczej w trakcie jazdy by się stało, a samochód poprzedniego dnia jeździł ok, zjechał do tego podziemnego parkingu, a następnego dnia problemy. Chyba, że przy próbie rozruchu przeskoczył. Pozdrawiam Maciek



W momencie gdy odpalasz silnik pasek rozrzadu musi wprawic w ulamku sekundy w ruch walek rozrzadu, wtedy nastepuje najwieksze przeciazenie na pasku, tak samo gdy silnik wylaczasz i nagle musi byc walek zatrzymany.