Uszczelka pod głowica - Samara

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Znowu potrzebuje waszej pomocy

A mianowice, zauwazyłem ostatnio ze jak przygazuje auto to z rury wydechowej
wylatuje szaro-czarny dym, jak przyłozyłem reke, to osadziło mi sie na niej sporo sadzy.
Czyzby palił olej ? kontroluje jego stan i nie ubywa
Uszczelke pod głowica szlag trafił

Temperatura silnika utrzymuje sie w normie, z tym ze szybko sie nagrzewa, moze tylko mi sie wydaje ze szybko bo łade mam od pół roku i nie przyzwyczajony jestem.

Silnik nie reaguje natychmiastowo na przegazowanie, jest takie chwilowe "zadławienie" próbuje to "zadławianie" usunac, juz wymieniłem membrane pompki przyspieszacza ale nie do konca pomogło, bede sie bawił z tym dalej.

Co jeszcze, hmmm, jesli chodzi o dynamike to wydaje mi sie ze jest troche mułowaty, ale dla pewnosci musze porownac z samarą kumpla, to bede miał jakas skale porównania.

Ile kosztuje mniej wiecej taka uszczelka (jesli juz potrzebna bedzie wymiana) i jaka by była cena jej wymiany ?

Dzieki i pozdrawiam
  
 
Uszkodzenie uszczelki pod głowicą daje raczej biały dym a właściwie parę wodną z rury wydechowej. I ubywa płynu chłodniczego. Jak na moje wyczucie to masz źle ustawiony zapłon i dlatego ta sadza i mułowatość.
  
 
...palony olej daje niebieski dym....
...uszczelka kosztuje grosze natomiast wymiana w moich okolicach kolo 200pln, ale tak jak mowi Grzegorz2107 to raczej nie to... dławienie przy wchodzeniu na obroty to zapłon ewentualnie za niski poziom paliwa... lub za mało LPG dostarczane (jak tak miałem)
  
 
Szaro czarny dym to objaw zabogatej mieszanki(za dużo paliwa w stosunku do powietrza)na twoim miejscu sprawdziłbym poziom paliwa w komorze pływakowej.Zawór iglicowy morze być nieszczelny.Sprawdz takrze regulację gażnika i ustaw zapłon.
  
 
Cytat:
2004-03-15 15:16:23, Qba_Szklarska pisze:
dławienie przy wchodzeniu na obroty to zapłon ewentualnie za niski poziom paliwa... lub za mało LPG dostarczane (jak tak miałem)



Ja miałem to samo tzn dławiła mi sie przy wchodzeniu na obroty, i nic z tym nie robiłem do momentu gdy prawie nie mogłem jechac okazało sie ze to zapłon-mała regulacja i wszystko wróciło do normy
pozdrawiam
  
 
Dzieki za rady

W takim razie zainteresuje sie zapłonem i gaźnikiem, dołoze do tego zawory zeby miec spokoj na przyszłosc i zobaczymy (świece juz wymieniłem), jak bedzie ok to zabieram sie za LPG
  
 
Witam.

Zauważyłem ostatnio że ubywa mi płynu z chłodnicy i na korku wlewu oleju i bagnecie pojawił się białawy nalot. Z tego co się doczytałem w necie to poszłe uszczelka pod głowicą.
Czy któś wie ile może to kosztować (Lublin).

Z góry dzięki za odpowiedź.
  
 
Witam ,uszczelka to grosze, ok 20 zetów,do tego olej,i robota w mojej okolicy to ok 120-150z,no i warto aby głowice obejzał fachowiec i w razie potrzeby sprawdził szczelnosc. pozdro
  
 
Powiedzcie mi drodzy koledzy - jak sprawdzic czy uszczelka pod glowica jest w porzadku bez rozbierania silnika ??? Bo zachodzi u mnie takie podejrzenie, ze moze byc uszkodzona. Ale wole miec pewnosc zanim zainwestuje w wymiane. Czy jakis pomiar na cylindrach moze to wyjasnic ?
  
 
I co ? Nikt sie na tym nie zna ???
  
 
odpalasz
jak sie nagrzeje otwierasz zbiorniczek wyrownawczy
przegazowka dluga do 4000rpm i jesli sa babelki znaczy ze jest rozwalona uszczelka
czy dymi na bialo
znika olej
przybywa oleju i znika plynu
  
 
Dzieki
Wiec chyba jednak niestety uszczelka Chociaz plynu nie ubywa.
  
 
Witam mam pewien problem, a mianowicie jedna świeca w mojej samarce ciągle jest mokra, no i tak jakby troszkę płynu chłodzącego ubywało w zbiorniczku, dolewam na 3 miesiące jakies 0,5l i jak odpalam ja rano to po około minucie jak trochę silnik złapie temperatury i jadę do pracy to za mną straszny kocioł sie robi wielki obłok pary na wysokich obrotach. Zastanawiam sie nad wymianą uszczelki pod głowica albo pod kolektorem ssącym bo kiedyś jak go odkrecalem to miał kanały chłodzące, uszczelkę dałem wtedy nowa ale to było jakies 2 lata temu. Czekam na wasze sugestie co to może być.
  
 
Powiem tylko że jak masz zamiar wymienić uszczelkę i chcesz żeby to miało sens to musisz głowicę oddać do szlifierza na planowanie. Bez tego cała zabawa z głowicą naprawdę nie ma sensu.
  
 
O tym to ja dobrze wiem ze potrzebny jest szlif, ale powiedzcie mi koledzy czy to może być uszczelka pod głowica czy pod kolektorem ssącym? Chociaż co by to nie było to i tak mam jeszcze jeden silnik sprawny, więc jak ten obecny sie rozpadnie całkowicie to zrobię przeszczep tak zeby Łada jeździła, (bo przecież na zlocie czy spocie nie pokaże sie Tigrą) a wyjety silnik przejdzie remont kapitalny i poczeka, az rozsypie sie ten który bedzie w Ladzie pracował
  
 
Kolektor ssący ewentualnie lewe powierzę może zasysać ale przez to nie ubędzie płyn i świece taż nie będzie mokra no chyba że zasysa lewe powietrze razem z wyciekiem oleju. Ja bym obstawiał na uszczelkę pod głowicą.
  
 
Tak wlasnie myślałem ze to uszczelka, ale poczekam az padnie do końca wtedy wyciągnę silnik i zrobię remont, później wstawie go ze skrzynią którą kupiłem za 100zl z rozbitej Samarki z przebiegiem 40 000 km. I bede miał pszczolke
  
 
Cytat:
2009-08-28 08:58:19, djmarkus pisze:
Tak wlasnie myślałem ze to uszczelka, ale poczekam az padnie do końca wtedy wyciągnę silnik i zrobię remont, później wstawie go ze skrzynią którą kupiłem za 100zl z rozbitej Samarki z przebiegiem 40 000 km. I bede miał pszczolke



jak masz mozliwosc to zalatw se skrzynie od 110 z tym ze musisz zmienic zamach sprzeglo i rozrusznik ale efekt jest nie do opisania uwiez mi na slowo sam mialem samare