Wałki OHV - pilne

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie jako, że pavlus mi nie odpisuje potrzebuje szybką informację na temat dostępności sportowych wałków rozrządu do 1500 OHV - od streetowych po wyczynowe - wzniosy, kąty, ceny, Swiatek, Kałuża, Halczyński, kto tylko robi, pomoże ktos?
  
 
cos tam robil swiatek - gt91 i gt92 - cena nie pamietam, cos kolo 500 chyba. wiecej info na jego stronie - no i pytanie 1.5ohv z kanta czy poldka?
  
 
kanta
  
 
no to zasadniczo kupsko jest - tylko na zamowienie bo wałek jest inny, krotszy
  
 
cennik jak napisano wcześniej na stronie świątka, ale można wysłać seryjny wałek i oni napawają krzywki i obrobią je pod daną specyfikacje, wtedy koszt jest mniejszy niż kupno gotowca u nich; za gt92 chcą chyba 440zł a ja podesłałem wałek polonezowski i przeróbka wyniosła ok 300zł
  
 
namieszano tu

silnik kojarzony bardziej z kantem to 115c bez pełnoprzepływowego filtra oleju i z filtrem odsrodkowym w kole pasowym wału do tego rozrzad na lancuchu, silnik kojarzony z poldkiem nazywany przez fabryke zmodyfikowany ma oznaczenie chyba "AB" i ma odwrotnosc tego co napisałem o poprzednim...

kończąc, chcialem tylko niesmiało zauwazyc ze ten AB w obecnych czasach jest juz czesciej spotykany w fiatach niz 115c i nazywanie tego fiatowskim a tamtego poonezowskim robi ludziom wode z musku
  
 
Cytat:
2009-08-27 22:42:20, Poramancza pisze:
(...) AB w obecnych czasach jest juz czesciej spotykany w fiatach niz 115c i nazywanie tego fiatowskim a tamtego poonezowskim robi ludziom wode z musku



Sugerujesz że nie jestem człowiekiem? Ludzie trochę chociaż zorientowani w temacie w lot łapią o co chodzi bo wiedzą co z czego się wywodzi, a osób mniej zorientowanych bym nie posądzał o kręcenie wałków w OHV
  
 
Ja chciałem przypomnieć o istnieniu firmy REWAR, która również zajmuje się wałeczkami. Spróbuj uderzyć tam.
Aby wprowadzić nieco zamieszania dodam, że jest możliwość założenia wałka polonez do silnika 115c. Trzeba przerobić napęd na pasek, oraz założyć wał polonez. Oczywiście dzisiaj, kiedy silniki polonez walają się wszędzie za psie pieniądze, takie przerabianie silnika fiat jest bez sensu, lepiej bawić się silnikiem polonez-wziąć się od razu za 1600, olać AA i AB.
  
 
Ja chciałem przypomnieć o istnieniu firmy REWAR, która również zajmuje się wałeczkami. Spróbuj uderzyć tam.
Aby wprowadzić nieco zamieszania dodam, że jest możliwość założenia wałka polonez do silnika 115c. Trzeba przerobić napęd na pasek, oraz założyć wał polonez. Oczywiście dzisiaj, kiedy silniki polonez walają się wszędzie za psie pieniądze, takie przerabianie silnika fiat jest bez sensu, lepiej bawić się silnikiem polonez-wziąć się od razu za 1600, olać AA i AB.
  
 
a czyt walek z ME jest krótszy czy dłuższy?(pytam,bo nigdy nie miałem polonezowego w łapach)
  
 
Cytat:
2009-08-28 18:00:43, menzuramenzura pisze:
Ja chciałem przypomnieć o istnieniu firmy REWAR, która również zajmuje się wałeczkami. Spróbuj uderzyć tam. Aby wprowadzić nieco zamieszania dodam, że jest możliwość założenia wałka polonez do silnika 115c. Trzeba przerobić napęd na pasek, oraz założyć wał polonez. Oczywiście dzisiaj, kiedy silniki polonez walają się wszędzie za psie pieniądze, takie przerabianie silnika fiat jest bez sensu, lepiej bawić się silnikiem polonez-wziąć się od razu za 1600, olać AA i AB.



Cytat:
2009-08-27 20:10:30, 3zeR_MDS pisze:
Panowie jako, że pavlus mi nie odpisuje (...)



  
 
Cytat:
2009-08-28 19:23:23, Marceli650 pisze:
a czyt walek z ME jest krótszy czy dłuższy?(pytam,bo nigdy nie miałem polonezowego w łapach)

może mi ktoś pomóc?
  
 
ME to znaczenie samochodu, nie wałka. M- silnik poldka E- zapłon elektroniczny. Niezależnie czy montowano silnik AA czy AB. Wałek AA wznios w mm 5,9 wałek AB 6,65. I inne czasy otwarcia zaworów.Piszę z pamięci więc mogę coś popieprzyć. Jakby co niech ktoś mnie poprawi.
  
 
ok dzięks
  
 
Wałek od silnika Polonezowskiego ( na pasku ) jest dłuższy o jakieś 3 cm.
  
 
a skoro jesteśmy w temacie:co zrobili silnikowi 75KM,że ma 82KM nielicząc rozrządu?
  
 
W zasadzie nic, dysze w gaźnikach się nieco różnią. Wszystkie inne elementy są takie same w aa i w ab.
  
 
jest dopracowany (teoretycznie) lepiej, np glowica z wybitym W ,a zdaje sie fabrycznie obrobione kanaly dolotowe zgrane z uszczelka (no chyba ze ja kupilem nowa glopwice po obrobce). Generalnie rpawie ten sam silnik, tylko pozadnie zlozony.
  
 
a czy tłoki z "górką" są tylko w AB?
  
 
gaznik mechaniczny, wydech zupelnie inny tłoki tez sa inne, wydaje mi sie ze bardziej wypukle