[Lada 2107] Hamulec nozny jako reczny

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Wpadl mi do glowy pomysl, zeby wykonac instalacje pozwalajaca na odcinanie przedniego ukladu hamulcowego.

Cel - zbozny; ma on sluzyc do blokowania tylnych kol i wykonywania wesolych nawrotow

Pompa hamulcowa jest taka jak w Polozenie - dwa wyjscia na przod i jedno na tyl.

Jaki zawor polecilibyscie do tego i w ktorym miejscu go zamontowac?
  
 
polecam wytrzeźwieć
  
 
meże tu znajdziesz pomoc
  
 
el_ jest cos takiego co nazywa sie "line lock" pod takim haslem poszukaj, tyle ze dziala to troszke inaczej (blokuje os) i zazwyczaj montuje sie to na przod - w dragu zeby latwiej robic burnout przed startem. Poczytaj poszukaj pewnie zawory tam stosowane mozna u ciebie zastosowac. Ale to raczej dziwny pomysl, latwiej hydraulika zrobic.
  
 
hydro łapa wyjdzie na pewno taniej i 10x bezpieczniej
  
 
A w praktyce będzie to wyglądać tak.

Zbliżamy się na piękny nawrót, odcinamy przednią sekcję i wykonujemy najbardziej popisowy nawrót. Będąc pod wrażeniem pięknie wykonanego bąka i wielkiej radości kibiców zapominamy otworzyć przednią sekcję. Następny jest piękny długi łuk, w którym trzeba tylko lekko strzelić z nogi... a my kręcimy już piękny piruet kończąc w rowie bądź na drzewach.
  
 
dałoby rade cos takiego zrobic ale przy uzyciu elektro zaworów i włącznika np. na kierownicy. To jest: cały czas masz normalny układ hamulcowy 4na4 ale gdy potrzebujesz odciąc którąś z osi naciskasz guzik na kierownicy (tak jak nos ) i odcinasz jedną z osi. Po puszczeniu przycisku wszystko wraca do normy.

[ wiadomość edytowana przez: zolo dnia 2009-09-26 12:00:52 ]
  
 
a jakbys odcial prawa albo lewa strone?? szedlbys wtedy w zakrety niczym czolg
  
 
elektro zawory, zwory i śmierdzące wory - może po prostu wywal korektor siły hamowania i efekt powinien Cię zadowolić.
  
 
Dziekuje wszystkim za rychla odpowiedz!!!

Jaqo - to jest to o co mi chodzilo

Psychologi to szatany, dziekuje nie skorzystam

Hydrolapa w sumie zdalaby egzamin, ale chodzi o to aby nie odrywac rak od kierownicy.

Lada ma na tyle silne heble, ze obawiam sie, iz przednie pomimo likwidacji korektora wygralyby walke i zamiast wesolego nawrotu wyszedlby niekontrolowany bokens

Dziekuje za uwage

P.S. Nie bylem wczoraj pijany
  
 
Ja mam lepszy pomysl.

Czwarty pedal = hydrolapa (lub w tym wypadku hydrostopa) + sprzeglo

Ponoc nawet daje rade.

-----------------
FIAT -> Fix It Again Tony
  
 
no czwarty pedal zajebista sprawa, gorzej jak ci sie przez przypadek w ferworze walki wdepnie niekontrolowanie.
a jaki jest sens przy nawrocie trzymac 2 rece na kierownicy? jestes w stanie szybko zapiac pelna kontre z 2ma rekami na kierownicy? mi sie wydaje ze bardziej naturalne jest pokonywanie nawrotu (szczegolnie ze zwykle nie robisz tego z jakas zawrotna predkoscia) kontrolujac kola lewa reka a prawa stopniujac odpowiednio hamulec.
  
 
wszyscy macie extra pomysły ale jak by one miały jakis sens to by były w wurc stosowane