[MK V] Jak wymontować zamek drzwi ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wiece moze jak wymienic zamek w drzwiach w essim 91 mam cenralny i elektryke i nie moge wyciagnac zamka blokuje ta prowadnica od szyby i i jeszcze 1 czy bedzie pasowal zamek od zwyklego do cabrio czy to jakas roznica

[ wiadomość edytowana przez: Miro dnia 2009-09-28 18:03:02 ]
  
 
No to pewnie trzeba odkręcić prowadnicę, ale już teraz niestety nie pamiętam jak to wyglądało. Od Cabrio będzie to samo.
  
 
Są 3 elementy:
1. Zamek (mocowany na 3 śruby)
2. Bębenek zamka (mocowany blaszką)
3. Siłownik centralnego

w 3D z 91 można wyciągnąć zamek bez problemu. Wcześniej należy wyjąć bębenek (ten na klucz) poprzez odciągnięcie blaszki zabezpieczającej. Tak jak pisze Wojo, wszystkie elementy centralnego powinny być takie same jak w cabrio (no może się różnić linką i czujnikiem otwarcia drzwi oraz czy 3D, czy 5D).
  
 
od kazdego escorta wyprdukowanego miedzy 91 a 94 r bedzie pasowal zamek
  
 
Demontaż prowadnicy jest banalnie prosty:
trzymaja ją 3 śruby 1 na dole poniżej śrub od zamka oraz 2 u gury sa pod tymi plastikowymi osłonkami (trzeba je zdjąć)
Po odkręceniu wystarczy prowadnice wysunąc na dół ,pomaga lekkie otwarcie szyby.
Większy problem jest z założeniem jej z powrotem ,trzeba wsunąc na uszczelke ,ale jak najbardziej do wykonania samodzielnie

[ wiadomość edytowana przez: usmiechniety dnia 2008-05-27 08:43:16 ]

[ wiadomość edytowana przez: usmiechniety dnia 2008-05-27 08:44:15 ]
  
 
Cytat:
2008-05-27 08:42:45, usmiechniety pisze:
Demontaż prowadnicy jest banalnie prosty: trzymaja ją 3 śruby 1 na dole poniżej śrub od zamka oraz 2 u gury sa pod tymi plastikowymi osłonkami (trzeba je zdjąć) Po odkręceniu wystarczy prowadnice wysunąc na dół ,pomaga lekkie otwarcie szyby. Większy problem jest z założeniem jej z powrotem ,trzeba wsunąc na uszczelke ,ale jak najbardziej do wykonania samodzielnie [ wiadomość edytowana przez: usmiechniety dnia 2008-05-27 08:43:16 ] [ wiadomość edytowana przez: usmiechniety dnia 2008-05-27 08:44:15 ]


ale po co ją wyjmować?
A prowadnica (mówimy o tej do szyby?) nie jest nitowana orginalnie?
  
 
ok dzieki tylko nie wiem czy w kazdym bo w cabrio sa tylko 3 otowry gdzie przez 2 mzona wloyc reke czyli szybe musze wyciagnac zeby wymienic ten zamek
  
 
Cytat:
2008-05-27 12:15:34, sey pisze:
ok dzieki tylko nie wiem czy w kazdym bo w cabrio sa tylko 3 otowry gdzie przez 2 mzona wloyc reke czyli szybe musze wyciagnac zeby wymienic ten zamek


a skąd mamy wiedzieć, że masz cabrio?
Uzupełnij profil...
  
 
Odpowiedż dla Sureca mój opis dotyczy MK 7 w tym modelu prowadnica nie jest nitowana ,a trzeba ja wyjąć ,aby można było wyciągnąc zamek z siłownikiem ,na bank bo robiłem to w sobote
na temat cabrio niestety nic nie moge powiedziec
  
 
Chłopaki!!pomocy
rozebrałem lewy zamek,wyjąłem cały wkład,jak zdejmowałem ten plastikowy kołnierz który trzyma cały trzpień z zapadkami w zamku to wyleciał jakiś BOLEC,gdzie go wsadzić

  
 
Cytat:
2009-09-28 17:49:18, kris2629 pisze:
Chłopaki!!pomocy rozebrałem lewy zamek,wyjąłem cały wkład,jak zdejmowałem ten plastikowy kołnierz który trzyma cały trzpień z zapadkami w zamku to wyleciał jakiś BOLEC,gdzie go wsadzić


ten bolec to zabierak, wkładasz go w trzpień-widać szczelinę prostokątną (ten, w którym siedzą blaszki) i ustawiasz tak blaszki, żeby we wszystkie wszedł bolec (każda blaszka ma nacięcie w kształcie półkoła). W ten sposób tworzy się kod klucza, bo blaszki układają się wg niego...