RS 2000 rok 1991 MK V piszczący pasek wieloklinowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam jak w temacie najgorzej jest przy skręcaniu kierownicą.Mam nowy napinacz paska oraz pasek Motorcrafta.Sprawdzałem pompę wspomagania koło pasowe obraca się swobodnie i nie ma żadnych luzów, czyściłem wszystkie koła pasowe ale to nic nie pomogło. Poradźcie coś bo brak mi już pomysłów.
  
 
Jesteś pewien że to pasek piszczy a nie pompa?
Może masz nie naciągnięty pasek? Jak bardzo jesteś w stanie obrócić pasek?
  
 
Pasek jest sztywny napinacz jest nowy i dobrze trzyma.Tak jak pisałem wcześniej po kręceniu kołem pasowym pompy obraca się swobodnie bez żadnego oporu ale zauważyłem że pompa wody ma lekki opór i jakieś szmery dochodzą ze środka przy kręceniu kołem pasowym.Czy to może być przyczyną ? Pompa wody jest firmy Hepu czy jest coś lepszego do mojego escorta
  
 
wg mnie jesli juz to pompa raczej by huczała a nie piszczala chyba ze jest tak bardzo wyrobiona ze wytworzyla sie pewna niewspółosiowosc kół pasowych, czyli pompy i rolek posrednich, nie zdizera ci czasem paska po bokach, a jesli chodzi o firme pompy to polece skf, ruville pozdro
  
 
A alternator sprawdzałeś? Nie chodzi ciężko?
Nagraj jak możesz ten dźwięk i wrzuć np na YouTube, to posłuchamy.
  
 
Alternator też jest oki koło obraca się luźno nie słychać żadnych niepokojących odgłosów ze środka.Najgorzej jest przy skręconych kołach i przy cofaniu piszczy niemiłosiernie.Zostało do sprawdzenia największe koło pasowe przy silniku tylko nie wiem czy to da się zrobić.
  
 
Odświeżę temat.Założona jest nowa pompa wspomagania zmieniłem też na nowy pasek klinowy(3 z kolei)był już Conttech, Motorcraft, Gates i dalej to samo piszczy. Brak mi pomysłów co mam jeszcze zrobić.Może ktoś będzie miał jakiś pomysł co można jeszcze zdziałać
  
 
bardzo ciekaw jestem jak rozwiążesz ten problem gdyż u mnie też piszczy chociaż nie zawsze, tylko czasami. tylko że ja nic nie zmieniałem poza paskiem, wszystko 100% oryginał.
  
 
[quote]
2009-10-02 20:26:04, yezXR3i pisze:
bardzo ciekaw jestem jak rozwiążesz ten problem gdyż u mnie też piszczy chociaż nie zawsze, tylko czasami. tylko że ja nic nie zmieniałem poza paskiem, wszystko 100% oryginał
Wiesz jak pisałem wcześniej skończyły mi się już pomysły wymieniłem wszystko co możliwe sprawdziłem chyba też być może to już dosyć stary samochód i po prostu ten typ tak ma.
  
 
rzuc okiem na kolo pasowe na wale
  
 
Bardzo lubia piszczec lozyska alternatora ja tak mialem . a jak sprawdzales je one musza byc pod obciazeniam(napiety pasek) zeby sprawdzic !
  
 
mi tez piszczal ale jak mialem paski contiego, teraz założyłem bosha taki bardziej gumowy jakby i spokój od paru miesięcy czasami lekko pisknie przy maksymalnym skręcie ale tak mi nie przeszkadza
  
 
mnie kiedys lozysko napinacza siadlo i piszczalo
  
 
Spróbuję jeszcze ostatni raz założyć pasek Boscha bo jeden znajomy też testował różne paski i wszystkie piszczały a po Boschu nastąpiła cisza, ale skoro na oryginale piszczy to ja nie mam pytań.A co tym kołem zamachowych? To można jakoś sprawdzić?
  
 
Dodatkowo wymien cały silnik bo tez zapewne piszczy.

Piszczy pompa wspomagania, ale dlatego ze escortowe pompy maja to do siebie ze po wiekdszym przebiegu zaczynaja piszczec przy ciezszym skrecie badz skrajnym, i to norma.
  
 
Cytat:
2009-10-03 23:26:32, Magik123 pisze:
Dodatkowo wymien cały silnik bo tez zapewne piszczy. Piszczy pompa wspomagania, ale dlatego ze escortowe pompy maja to do siebie ze po wiekdszym przebiegu zaczynaja piszczec przy ciezszym skrecie badz skrajnym, i to norma.



A czytałeś te Posty Kolega napisał że Zmieniał już Pompę Wspomagania ja stawiam na Maglownice , drugie Pytanie jakie masz
Koła ? jeśli 17 to możliwe że zbyt duży Opór i dlatego Pompa nie wyrabia i piszczy pasek i twoje Wymiany Pompy oraz pasków tutaj nic nie pomogą
  
 
No właśnie kolega DriF ma rację najpierw trzeba przeczytać do końca posty a później wyrażać swoje opinie.Pompa jest nowa.Koła to oryginalne 15-stki RS
  
 
To nie wiem jaka to może być przyczyna bo jeśli by to była pompa wody co nadmieniłeś to by ciągle piszczała a nie podczas skrętu tylko możliwe że Maglownica się posypała ale nie obstawiam tego na 100% teraz po prostu się tylko domyślam co może być przyczyną .

Ale z doświadczenia wiem że jeśli Pompa Wspomagania wyje to tylko i wyłącznie z powodu obciążenia jakie przenosi na koła Zbyt Duże Koła dają zbyt duży opór i pompa nie wydala przy twoich 15 nie powinno być problemów dlatego podejrzenia padły na maglownice z mojej strony co wcale nie sugeruję że to akurat to na 100% bo już sam nie wiem co może być nie tak
  
 
Magiel kiedyś wymieniałem też na używany być może już się zużył spróbuję zregenerować swój oryginalny w warsztacie, który tylko tym się zajmuje.Zobaczę czy to coś pomoże bo wyczerpałem chyba już wszystkie możliwości. Ktoś niżej napisał , że koło zamachowe ale co może być z nim nie tak.