[MK7 1.8TDi] wymiana silnika.. :/ jakie pułapki ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Krótko: zerwał się pasek, pogięło zawory, pękły tłoki, itd/itp :/
Mechanik jednoznacznie stwierdził, że wymiana silnika to będą bardzo podobne lub mniejsze pieniądze, niż naprawa.

Pytanie: na aukcjach mnóstwo jest silników 1.8TD, bardzo mało z opisem TD intercooler - czy to znaczy, że te silniki są takie same ? Wiem, że powinienem popatrzeć na kolektory, jednak auta nie mam u siebie, a na aukcjach też nie za wiele widać. Czy te silniki są identyczne i różni je tylko moc wynikająca z dołożenia "I" ?

Ewentualnie powiedzcie mi, skoro wymieniam silnik, to może równie dobrze mogę wymienić na inny, mocniejszy ? Jak już mam wydać ponad 2,5tyś. na całą imprezę, to może dołożyć 3 stówki i mieć coś lepiej?

Oczywiście, będę szukał silnika z jak najmniejszym przebiegiem, choć w wypadku tego auta i tak ciężko cokolwiek stwierdzić, bo licznik po setce się zeruje i nigdy nie wiadomo, ile było faktycznie..

Proszę o wszelkie i .. dzięki za wszelkie sugestie.

--
Pozdraewiam,
Artur S.
  
 
Witam rok temu też miałem taką nie miło przygodę a mianowicie zerwał się pasek regeneracja głowicy wyniosła mnie 500zł plus paski i uszczelka pod głowicę jakieś kolejne ok 250zł, nie chciałem wymieniać silnika gdyż wszystko było z nim w porządku jak na razie wszystko gra,

ale wracają do tematu silniki 1,8 TD są to silnik diesla z intercoolerem i posiadają 90KM więc silnik 1,8 TD to taki którego szukasz natomiast silniki 1,8 D są tą silniki bez intercoolera o mocy 75 KM

Pozdrawiam Paweł
  
 
też miałem nadzieję, że tak się zakończy, bo zakończyło sie tak 2 lata temu - jak pasek poszedł pierwszy raz.. :/ regeneracja, uszczelki, paski, napinacze, robota.. ale niestety, tym razem miałem mniej szczęscia i poszło w czasie rozpędzania.. nie znam się na silnikach, ale pękły te tłoczki, które są pod pokrywą silnika pod tymi mimośrodami.. pogięło zawory (4).. okazało się, że prawdopodobną przyczyną pękniecia są problemy z kołami zębatymi - brak zębów i lekki luz (brak śruby mocującej) - w związku z tym koła też do wymiany.. suma sumarum - koszt jakieś 1500zł i nie wiadomo, jak by sie to skończyło.. lepiej poszukać silnika, który nie miał takich przygód..
stąd moje pytanie..
a wracając właśnie do niego: z tego co kojarzę, są silniki zwykłe D, TD i TD z intercoolerem.. pytam o różnice w konstrukcji TD i TD Z intercoolerem.. czy to ten sam silnik, tylko intercooler jest gdzieś po drodze wczepiony, czy też może TD(i) ma gdzieś jakiś dolot/dziurę/zaślepkę więcej i mogę się zdziwić przy montażu.. ?
  
 
hah! miło być znowu w swojej skórze.. :>
Dla wyjaśnienia xclone=xklonik.. nie miałem dostępu do swojego konta. Przepraszam za zamieszanie, a problem pozostaje aktualny.
  
 
Cytat:
więc silnik 1,8 TD to taki którego szukasz natomiast silniki 1,8 D są tą silniki bez intercoolera o mocy 75 KM



Bzdura.
TD - 70 KM, TI-90, D- 60 albo 65, nieistotne.
Silnik jako taki zamontujesz 70 konny, tylko czy ty chcesz go kupić bez oglądania jakiegoś zgrubnego nawet, ot tak na aukcji? Jedziesz wybierasz 90 konny z IC i montujesz
  
 
Silnik Diesla 1,8 oznaczone jako typ silnika RTF i RTE mają 60 KM natomiast silniki o oznaczeniu 1,8 RTD mają 90 KM są to silniki turbodoładowane z chłodzeniem powietrza doładowanego czyli intercooler
  
 
Są jeszcze silniki TD bez IC 70 konne. Prawie identyczne ale nie nadające się do montażu IC.
  
 
ehh..
wychodzi na to, że pojadę do DE i przywiozę auto.. :/ bardziej opłaca się przywieźć silnik w samochodzie, niż na pace.. :/ skutek ? będe miał 2x Escort.. jeden bez silnika.. (pewnie nie pojeździ.. ?)
  
 
To w Polsce nie można juz kupić takiego silnika?