Optymalne wpięcie reduktora

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam pytanie odnośnie mojej cariny. Chciałbym zoptymalizować (jeśli to możliwe) wpięcie reduktora w instalację chłodzenia. Od momentu instalacji samochód trochę później, niż inne, które posiadam przechodził na gaz (przyjmijmy, że temperatura przejścia jest taka sama). Do tej pory samochód jeździł na odległych trasach i nie było to jakimś kłopotem. Ostatnio żona jeździ na krótkich trasach i chciałbym spróbować coś poprawić w tej materii.
Układ chłodzenia wypłukałem porządnie (był w miarę czysty), nie ma wycieków, a układ na pewno nie jest zapowietrzony.

Proszę spojrzeć na zdjęcie reduktora. Na czerwono zaznaczyłem wąż, który najpierw robi się ciepły (wejście do nagrzewnicy) na niebiesko powrót.

http://picasaweb.google.pl/brzana.adam/Carina#5399039525992864962

Czy jak rurki do reduktora będą równej długości coś się poprawi (długość rurek chyba nie ma znaczenia bo w moim nissanie mam ok 80 centymetrowe i reduktor grzeje znacznie szybciej)??


Czy reduktor genius brc ma wejście i wyjście czy wszystko jedno, która rurka, do którego wejścia w reduktorze jest podłączona??

Czy po prostu ten typ (motor 4A-FE 1,6) tak ma??

[ wiadomość edytowana przez: Egiptos dnia 2009-11-01 09:09:07 ]
  
 
szybkość rozgrzania reduktora zależy od ilości przepływającej wody. Ponieważ woda rozdziela się na nagrzewnicę i reduktor można przydławic nagrzewnicę np. zakładając opaske zaciskową na wężu , który ją zasila i zacisnąc tak aby zwiększyć przepływ przez reduktor i jeszcze miec ciepło w aucie.
Ponieważ nagrzewnica we współczesnych autach nie ma zworu regulacyjnego , a reguacja temperatury nastepuje w wyniku mieszania powietrza mozna pokusic się po połaczenie szeregowe : najpierw reduktor potem nagrzewnica. Wtedy reduktor zasze zasilany jest maksymalną ilością wody i rozgrzewa się najszybciej
  
 
U mnie jest zaworek na wejściu do nagrzewnicy. Więc jak zamknięta nagrzewnica powinien cały płyn przepływać przez reduktor. Dobrze kombinuje??
  
 
Cytat:
2009-11-01 12:12:06, Egiptos pisze:
U mnie jest zaworek na wejściu do nagrzewnicy. Więc jak zamknięta nagrzewnica powinien cały płyn przepływać przez reduktor. Dobrze kombinuje??


a jeśli jest zaworek to nie uruchamiaj ogrzewania zanim się nie nagrzeje reduktor i nic więcej nie zrobisz
  
 
Czy lepiej jak długość rurek do reduktora jet taka sama czy nie ma to znaczenia??

[ wiadomość edytowana przez: Egiptos dnia 2009-11-01 14:26:16 ]
  
 
Cytat:
2009-11-01 14:24:48, Egiptos pisze:
Czy lepiej jak długość rurek do reduktora jet taka sama czy nie ma to znaczenia?? [ wiadomość edytowana przez: Egiptos dnia 2009-11-01 14:26:16 ]


nie ma znaczenia bo chodzi przecież o centymetry
  
 
Ok. Dzięki hydrol za podpowiedzi.