[OGÓLNE] Escort Air Ride - twardy będzie czy miękki?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przyznaję się bez bicia, że jestem teraz w pracy i nie mogę szperać po forum w celu znalezienia podobnego pytania. A chciałbym uzyskać odpowiedź już teraz. Bo jak taka niecierpliwa dusza jestem

Obecnie mam pół-gwint Weitec'a i bardzo mi się podoba jego twardość i trzymanie w zakrętach. Jednak z uwagi na dość wysokie progi zwalniające na niektórych skrzyżowaniach w IRL planuję zamontowanie zawieszenia pneumatycznego w moim Essim. W związku z tym nasuwa mi się pytanie:

Czy taki pneumatyczny zawias będzie równie twardy jak posiadamy przeze mnie Weitec?


[ wiadomość edytowana przez: DarasBB dnia 2008-06-26 14:37:32 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-10-25 10:54:41 ]
[ powód edycji: Dostosowanie tematu do nowego regulaminu. ]
  
 
Cytat:
2008-06-26 14:20:44, DarasBB pisze:
Przyznaję się bez bicia, że jestem teraz w pracy i nie mogę szperać po forum w celu znalezienia podobnego pytania. A chciałbym uzyskać odpowiedź już teraz. Bo jak taka niecierpliwa dusza jestem Obecnie mam pół-gwint Weitec'a i bardzo mi się podoba jego twardość i trzymanie w zakrętach. Jednak z uwagi na dość wysokie progi zwalniające na niektórych skrzyżowaniach w IRL planuję zamontowanie zawieszenia pneumatycznego w moim Essim. W związku z tym nasuwa mi się pytanie: Czy taki pneumatyczny zawias będzie równie twardy jak posiadamy przeze mnie Weitec? [ wiadomość edytowana przez: DarasBB dnia 2008-06-26 14:37:32 ]



nie pneumatyka zmienia wyskość zwieszenia, a takie z pompą do amorków to już na .... Dakar Duszo Niespokojna
  
 
JESLI kupisz zestaw o zmiennej charakterystyce tłumnienia to bedzie się usztywniał w zaleznosci od warunków jazdy,bynajmniej tak to działa
  
 
Cytat:
2008-06-26 14:46:14, RemikGT pisze:
JESLI kupisz zestaw o zmiennej charakterystyce tłumnienia to bedzie się usztywniał w zaleznosci od warunków jazdy,bynajmniej tak to działa



  
 
Cytat:
2008-06-26 14:46:14, RemikGT pisze:
JESLI kupisz zestaw o zmiennej charakterystyce tłumnienia to bedzie się usztywniał w zaleznosci od warunków jazdy,bynajmniej tak to działa



wysoko = miękko
nisko = twardo

tak mam to rozumieć?

  
 
Wszystko zależy od podzespołów z jakich będzie wykonany.
Najważniejsze są amorki z regulacją twardości.

Chcesz to robić samemu ?
  
 
Cytat:
2008-06-26 15:01:04, DarasBB pisze:
wysoko = miękko nisko = twardo tak mam to rozumieć?


to zalez jak producent to rozwiazał ,na ogól działa to tak ze jedziesz normalnie,masz ustawiona jakąs wyskokość, i w zaleznosści od predkosci i szybkosci pokonywania zakrętów ,hamowania ,usztywnia się i neutralizuje przechyły itp.nie wiem jak jest z dokładanym a nie fabrycznym
  
 
Cytat:
2008-06-26 15:05:20, RemikGT pisze:
to zalez jak producent to rozwiazał ,na ogól działa to tak ze jedziesz normalnie,masz ustawiona jakąs wyskokość, i w zaleznosści od predkosci i szybkosci pokonywania zakrętów ,hamowania ,usztywnia się i neutralizuje przechyły itp.nie wiem jak jest z dokładanym a nie fabrycznym



Remik o czym Ty piszesz?



Airride
  
 
o cho ciepło sie robi ide do Władcy Much na konsultacje
  
 
No a mnie się wydaje właśnie że jak wsadzisz poduszki to wysoko będzie twardo a nisko miękko. Chyba że zawias z regulowaną twardością amorków, jak w Range Roverach np. Ale ja się nie znam
  
 
Cytat:
2008-06-26 15:13:43, Wojo pisze:
No a mnie się wydaje właśnie że jak wsadzisz poduszki to wysoko będzie twardo a nisko miękko. Chyba że zawias z regulowaną twardością amorków, jak w Range Roverach np. Ale ja się nie znam



Opcja którą ja podałem była by idealna, jednak racjonalna jest Twoja wersja Wojtku. A jeśli amory byłyby z regulowana twardością, to wówczas musiał bym sobie ręcznie kręcić
  
 
Cytat:
2008-06-26 15:08:17, Slowik pisze:
Remik o czym Ty piszesz? Airride


o zwieszeniu z regulowana siła tłumnienia, takie rozwiązanie stosowane w pojazach samochodwych wyższej klasy, co do zawiechy pneumatycznej fabrycznie siła tłumnienia jest tez regulowana ,a jak pisałem poniżej nie wiem jak to wygląda w przypadku zestawu typu KIT- ZRÓB TO SAM
  
 
ja bym w pneumatyce nawet nie szukał mozliwosci jakich daje gwint odnosnie trzymania i twardosci. Przynajmniej zawieszenie home made.
  
 
A kto tu mówi o home made'ach ?? Muszę wypytać zatem producenta co i jak z twardością jego KIT'a
  
 
TAK PRZYKOMBINUJ
  
 
Cytat:
2008-06-26 18:42:46, Przemm pisze:
TAK PRZYKOMBINUJ



Żartujesz, prawda
  
 
ale ze z czym ?

KLIKENS

[ wiadomość edytowana przez: Przemm dnia 2008-06-26 22:37:54 ]
  
 
Swojego czasu byłem żywo zainteresowany AirRide i nawet wrzucałem taki wątek na forum. Interesowałem się tym bo jakoś tak z natury lubię rzeźbę i kolega z klubu VW posiadał Golfa MK II i kombinowaliśmy takie coś dla niego. Był już projekt (materiały, opisy) i dużo chęci. Niestety jak to w życiu brakło finansów.

Jak czytałem ten wątek to miałem wrażenie, że mowa jest o wielu różnych rozwiązaniach ale nie o AirRide.

Opiszę w skrócie co my kombinowaliśmy:

Po pierwsze zastąpienie standardowego zawieszenia poduszkami pneumatycznymi. Układ wyposażony w kompresor, rozdzielacze i układ kontroli i sterowania. Działa to tak, że użytkownik ma wpływ na wysokość zawieszenia całego pojazdu, osobno przodu i tyłu lub w najbardziej zaawansowanym układzie osobna regulacja wysokości każdego koła osobna (układ dla maniaków AirRide). Generalnie można zrobić taki układ jako szybki lub wolny czyli zmiana wysokości zawieszenia odbywa się wolno i z gracją , można tez zrobić układ który po uruchomieniu dosłownie wystrzeliwuje pojazd do góry az się koła odrywają od ziemi. Ten drugi układ jest najczęściej wykorzystywany w raperskich teledyskach z za oceanu i jest zbyt kosztowny i nie praktyczny żeby go zrealizować w naszych realiach. Układ częściowej zmiany wysokości zawieszenia z regulacją jego twardośc jest stosowany w luksusowych samochodach terenowych oraz w samochodach z wysokiej półki (tj. limuzyny z zacięciem sportowym). Standardowo stosuje to przecież Citroen.
Plusy i minusy.
Plus to połączenie wyglądu z funkcjonalnością. Wygląd to pod warunkiem jak się komuś podoba że auto leży na glebie, a funkcjonalnośc to fakt, że można auto podnieść do góry i (prawie) normalnie je eksploatować. AirRide jest też alternatywą dla ludzi którym podoba się podniesione zawieszenie, nic nie stoi na przeszkodzie żeby nie mieć wpływu na regulację w zakresie 0 - 20cm.
Minus to niestety koszty i co najważniejsze bezpieczeństwo. Zastosowanie kitu AirRide raczej nie da nam poczucia bezpieczeństwa nie mówiąc już o rzeźbieniu takiego układu samemu. Minusem zapewne też jest komfort jazdy bo nie dam się przekonać, że nisko zawieszone auto na niskoprofilowych oponach jest komfortowe w jeździe. To samo dotyczy również zbyt wysoko zawieszonych aut. Z AirRide jest tak samo albo jeszcze gorzej.

Podsumowując, pneumatyczne zawieszenie typu AirRide, bo o takie kolega pytał, jest raczej rozwiązaniem dla pasjonatów (bez urazy) szpanerów lubiących auto na glebie plus możliwość położenia go tak nisko, że nie da się nim już jechać (znam takich gości). Raczej nie zdecydowałbym się na montaż w samochodzie którego na co dzień używam i wożę nim rodzinę, choć jak sam przyznałem byłem żywo zainteresowany tym rozwiązaniem.
Jeśli by ktoś był zainteresowany to mogę podesłać trochę materiałów na ten temat, trochę teorii bo do praktyki nigdy nie doszło.

Pozdrawiam.

P.S.
Na koniec dodam najważniejsze, bo o tym zapomniałem, tego typu modyfikacje są chyba niezbyt zgodne z przepisami, ale pewności nie mam.

[ wiadomość edytowana przez: R_O_Y dnia 2008-06-27 12:28:52 ]
  
 
Ja nie chcę samoróbki wkładać tylko gotowy zestaw.


Cena 2500zł + przesyłka.

  
 
No powiedzmy - kit wygląda ciekawie (kolorystyka) ale chyba to nie wszystko.

Ten zestaw wygląda bardziej okazale choć niestety nie znam jego aktualnej ceny: