MotoNews.pl
  

[MKVII] 1.6, silnik dusi się na zimnym silniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,
mam następujący problem w escorcie kombi z 99. benzyna.
samochód rano zapala bez problemu... obroty na +- 900rpm
escorcik sobie chodzi podczas zamykania garażu i czekania na corke. To trwa okolo 10 minut. Silnik chodzi bez problemu caly czas... obroty na 900 rpm. Temperatura niewielka wg wskaźnika.
I teraz... daje trochę gazu (na biegu jalowym) i samochod dusi sie i traci obroty... zapalaja sie diody akumulatora i oleju. Zdejmuje noge z gazu i wszystko wraca do normy, tzn znow obroty na 900 i silnik chodzi bez problemu.
Jak temperatura rosnie problemu nie ma.
Problem sie nasila (bo codzinnie) i zaczyna mnie bardzo denerwowac.
Bylem u dwoch mechanikow i nie wiedza co to moze byc
Wymiany w aucie:
swiece (3 m-ce)
akumulator (kilka dni)
alternator (1 rok)
kable zaplonowe (2 lata)
sprzeglo (2 m-ce)

czy ktos moze mi pomoc?
co to moze byc? czujniki temp?
dziekuje z góry


[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-10-25 15:30:36 ]
[ powód edycji: Dostosowanie tematu do nowego regulaminu ]
  
 
a zimny zetec to nie powinien miec z 1200rpm?
  
 
Cytat:
2009-10-04 14:13:21, CKsrv pisze:
a zimny zetec to nie powinien miec z 1200rpm?



Nie mam pojecia...
  
 
Powinien i ja bym na początek zdjął wtyczkę z czujnika temperatury do kompa (wchodzi w obudowę termostatu od góry). Pachnie mi to zwarciem w tym obwodzie, dlatego możesz zmierzyć rezystancję czujnika i między pinami we wtyczce.

Mniemam, że to 1.6

Wartości referencyjne:

-40C - 749..1020 kOhm
-20C - 253..289 kOhm
0C - 89..102 kOhm
20C - 35..40 kOhm
50C - 15..18 kOhm
80C - 7..8,5 kOhm
100C - 1,9..2,5 kOhm

Edit: to wartości dla czujnika.

A na ciepłym chodzi ok?


[ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2009-10-04 15:16:38 ]
  
 
Cytat:
2009-10-04 15:14:01, kcprski pisze:
Powinien i ja bym na początek zdjął wtyczkę z czujnika temperatury do kompa (wchodzi w obudowę termostatu od góry). Pachnie mi to zwarciem w tym obwodzie, dlatego możesz zmierzyć rezystancję czujnika i między pinami we wtyczce. Mniemam, że to 1.6 Wartości referencyjne: -40C - 749..1020 kOhm -20C - 253..289 kOhm 0C - 89..102 kOhm 20C - 35..40 kOhm 50C - 15..18 kOhm 80C - 7..8,5 kOhm 100C - 1,9..2,5 kOhm Edit: to wartości dla czujnika. A na ciepłym chodzi ok? [ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2009-10-04 15:16:38 ]



witam,
tak, na cieplym nie ma zadnego problemu
to 1,6 zetec benzyna bez gazu.

  
 
A pojawia się smrodek nie przepalonej benzyny?
Jeśli tak = lambda do sprawdzenia.
  
 
Na zimnym silniku zawsze śmierdzi wachą, myślę, że raczej zauważyłby zamulenie silnika i 20l/100km
Ja stwiałbym jednak na czujnik lub zwarcie na kablu do czujnika.

Ale sprawdzić nie zaszkodzi.
Moja sonda dawała kiedyś równe 3V
  
 
Cytat:
2009-10-04 14:13:21, CKsrv pisze:
a zimny zetec to nie powinien miec z 1200rpm?


Powinien mieć 1200 i po chwili spada na 900. U mnie 1200 ma przez jakieś pół minuty, później spada do 900-1000.
  
 
a olej masz w normie? nie jest go mało?
  
 
Miałem dokładnie identyczne objawy co ty i u mnie winna była benzyna z Ukarainy
Poczytaj mój wątek o duszeniu się klikk

Widzę że mieszkasz koło Ukrainy i może ty też masz meksykańskie paliwo?

[ wiadomość edytowana przez: danek7902 dnia 2009-10-04 21:56:57 ]
  
 
ale sie wstrzelilem w obroy
na pewno cz. temp. chlodziwa do oblukania na poczatek ale powodow moze byc wiecej.
  
 
Witam podłącze się do tematu mam identyczne objawy z tym ze ja mam zagazowany 1,6 zetec 96r. zaczeło sie po wymianie kabli i swiec !!
  
 
Cytat:
2009-10-05 01:06:00, seba8102 pisze:
Witam podłącze się do tematu mam identyczne objawy z tym ze ja mam zagazowany 1,6 zetec 96r. zaczeło sie po wymianie kabli i swiec !!


No to masz już odpowiedz.Przyczyny szukaj w kablach albo świecach.
  
 
mam podobnie - dusi mi sie jak jest zimny ale tylko przy hamowaniu

wyczyscilem swojego k&n mialem pare dni spokoju, wyczyscilem przeplywke tez pare dni spokoju - teraz to wrocilo :/ jak sie nagrzeje problemu nie ma
  
 
Cytat:
2009-10-05 01:32:09, danek7902 pisze:
No to masz już odpowiedz.Przyczyny szukaj w kablach albo świecach.


tez tak myślałem ale kable i swiece sprawdzał mchanik i wszystko OK i zaznaczam że jak sie silnik zagrzeje to wszystko wraca do normy
  
 
A jakie kable i świece?
  
 
witam,
dziekuje wszystkim za odpowiedzi.
dzis po pracy (samochod stal 8 godz. na parkingu) zmierzylem rezystencje czujnika
nie pamietam jaka byla temp. na zewnatrz ale napewno do 20C to mialem 54 kOhm
pozniej pojechalem po 200KG (obrzeza do budowy - kostka brukowa) i z takim bagazem przejechalem 18 km.
od razu w domu zmierzylem rezystencje czujnika i mialem
2,34kOhm.
co sadzicie? sprawdzany ten czujnik?
jaka beda wartosci referencyjne dla wtyczki?
pozdrawiam serdecznie.
  
 
Witam
u mnie problem rozwiazany niewiem czy to zbieg oklolicznosci czy nie
ale przy grzaniu sie silnika zauważyłem że przygasa mi lamka podświetlenia popielniczki
po wyjęciu tej lampki problem znikł i wszystko wróciło do normy

[ wiadomość edytowana przez: seba8102 dnia 2009-10-06 15:13:01 ]
  
 
Cytat:
2009-10-05 18:56:40, troetsch pisze:
witam, dziekuje wszystkim za odpowiedzi. dzis po pracy (samochod stal 8 godz. na parkingu) zmierzylem rezystencje czujnika...



Jutro sprawdzę ile jest pomiędzy pinami we wtyczce (edit: no jak będzie zero Ohm to masz zwarcie ).
Nie mam przy sobie Escorta.
Jeden z tych kabli idzie do kompa, a drugi do masy.

A sam czujnik jest jak najbardziej sprawny.


[ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2009-10-06 19:20:23 ]
  
 
[quote]
2009-10-06 19:19:17, kcprski pisze:
Jutro sprawdzę ile jest pomiędzy pinami we wtyczce

ok... bede czekac na info


(edit: no jak będzie zero Ohm to masz zwarcie ).

ok

Nie mam przy sobie Escorta. Jeden z tych kabli idzie do kompa, a drugi do masy.

aha...

A sam czujnik jest jak najbardziej sprawny.

ciesze sie jeden klopot mniej bo i tak escort ciagle ma cos nie tak