Sprzeglo 2.0 dohc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ma takie pytanko jak to jest z wymiana sprzegla w 2.0 dohc bo mi padlo tylko puki co nie bardzo moge dojsc do tego czy to linka czy tarcza i docisk sa do wymiany czy mozna to jakos zdjagonozowac ogladajac auto od spodu ?? nie znam sie na tym wiec bardzo prosze was o rade.pozdrawiam tylko jesli moge prosic to taka instrukcje dla opornych najlepiej zebym wszystko zrozumial i byl w stanie zdjagnozowac obiawy nie dzialania pozdrawiam Michal
  
 
zdejmi skrzynnie to bedziesz widział. :]
  
 
jak Ci sie linka zerwała to pedał wpadnie w podloge, a łapa sprzegłą nie bedzie sie ruszać. Jeśli łapa chodzi, bez demontażu sprzegła raczej sie nie obejdzie.
  
 
ale generalnie mam pytanko czy musze zdjac tylko skrzynie czy wyjmowac wal ?? bo znajomy mi mowil ze bez wyjecia walu sie nie obejdzie jak to jest a jezeli sprzeglo w polowie jest w podlodze tak jakby pedal byl w pozycji pol sprzegla ?? pozdrawiam
  
 
do zdjecia skrzyni mozna wyjac wal. to sie robi w 10 min wiec nie jest to jakis klopot. jak go nie wyjmiesz to bedziesz sie mordował z wyjeciem skrzyni troche bardziej ale i tak bedziesz musial popuscic podpore walu.
  
 
Cytat:
jak to jest a jezeli sprzeglo w polowie jest w podlodze tak jakby pedal byl w pozycji pol sprzegla



Zobacz w takim razie czy nie wystarczy podciągnąć pedału sprzęgła. Musisz wejść pod auto i spróbować wyregulować sprzęgło( w twoim przypadku musisz ja dokręcić). Najprawdopodobniej padł ci docisk. A jak docisk padł to wymieniaj wszystko, żeby 2 raz nie ściągać skrzyni, czyli tarcza i łożysko.

Cytat:
bo znajomy mi mowil ze bez wyjecia walu sie nie obejdzie



Odkręcasz skrzynię od wału, od silnika i jedziesz z nią wału nie musisz wyjmować. Dla wygody możesz odkręcić przegub, który go trzyma - wtedy odejdzie sobie na bok i tyle.

PS. Gada głupoty, można wyjąć silnik - wtedy wału nie ruszasz


[ wiadomość edytowana przez: pwr79 dnia 2008-12-07 23:03:38 ]
  
 
Ok mam tarcze mam docisk ale chyba nie ma co dokrecac tego sprzegla tylko faktycznie je zdejme i zaloze nowy docisk i tarcze lozyska nie mam ale najwyzej jutro kupie a co do samego sprzegla to czy na lince moga byc widoczne jakies powazne slady zuzycia czy raczej po prostu wymienia sie ja raz na jakis czas pozdro
  
 
Ja linki od sprzęgła nigdy nie wymieniałem Zobacz czy nie ma przetarć ja nie ma, to ją zostaw. Zawsze jak zerwie się, za jakiś czas, to możesz ją spokojnie wymienić(nie wiąże się to, z zdemontowaniem innych części).
  
 
tak jak PWR napisał... jak ma cały pancerz i się splot na końcówce przy łapie sprzągła nie rozwarstwił i linka nigdzie nie trze przy wyciskaniu sprzągła to daj pokój... szkoda czasu
  
 
a tak w ogole to jezeli sprzeglo padlo mi badz co badz na dotarciu fiat nie byl katowany bo raz ze niedawno prawko odebralem a dwa silnik sie dociera.To czy w takim razie moge jakos to sprzeglo wzmocnic zeby nie trzaskalo mi za czesto czy to raczej tylko i wylacznie wina starego docisku ktory tam prawdopodobnie sie znajduje ?? pozdro
  
 
Kup dobre sprzęgło kpl. i długo wytrzyma.
  
 
dobra spoko dzieki jeszcze raz za pomoc pozdrawiam
  
 
Dobra odkopuję bo jest problem ze złem... jaka jest średnica koła zamachowego do silnika dwazero i 1585 (jedensześć na tłokach 84mm)???
  
 
jeszcze jedno pytanie:
Z czego stosujecie tarczę sprzęgła do dwazero dohc - chodzi o tarczę 215mm. Wiem, że pasuje z wielu samochodów z rodziny fiat/lancia/alfa. jakie macie doświadczenia w tym temacie??? coś godnego polecania bardziej lub mniej...