| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2009-11-23 14:16:33 Ostatnio sprawdziłem jak wygląda tak dokładniej mój wynalazek przy okazji liczenia stopnia sprężania i wyszło że tłoki są o jakieś 1,5mm niżej niż góra cylindrów przez co spalanie odbywa się w cylindrze i głwicy. Stopień sprężania wyszedł 10.22:1, pytanie czy jak ktoś robił tą dziwną 700 to zrobił to specjalnie?? bo przecież można jeszcze splanować cylindry wtedy by wyszedł 12,5:1.
Tak sie zastanawiam czy cos daje to ze komora spalania jest po części w cylindrze |
Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2009-11-23 15:42:07 ale czarny pasek sadzy nie powstaje od wysokosci tłoka, tylko od wysokosci ostatniego pierscienia... |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2009-11-23 16:42:41 Nie martw sie to nic zlego. Ustaw taki stopien sprezania jaki pasuje do Twojej konfiguracji i taki ustaw.
W garbusowych silnikach przy rasowaniu stopien sprezania ustawia sie wlasnie podkladkami miedzy cylinder i blok - czasem nawet podcina sie cylinder zeby go bardziej wpuscic do srodka. W zaleznosci od pojemnosci glowic srednicy cylindra i skoku tloka czasem wychodzi tak ze tlok w GMP jest sporo nizej niz krawedz cylindra. Absolutnie nic sie nie stanie, nie bedzie problemow z grzaniem ani pekaniem, to normalne. Mamy tak w silniku ktory ma ponad 100koni z litra i kreci sie do 9 tys rpm i nic sie nie dzieje. Reasumujac - nic sie nie stanie. No i pamietaj zeby nie ustawiac stopnia sprezania mniej wiecej tylko tak jak potrzeba do charakterystyki jaka chcesz osiagnac, walka etc. [ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2009-11-23 16:45:21 ] |
Karcio86 fiat 126p Poznań | 2009-11-23 17:07:34 no właśnie Try3k ma 385 Świątkowy , jaki stopień sprężania na tym wałku jest optymalny ? |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2009-11-23 18:03:01 pewnie jakis nie duzy wiec uwaga zeby nie przeprezyc. Swiatek podaje tylko jakies bzdurne mm planowania glowicy |
Karcio86 fiat 126p Poznań | 2009-11-23 18:06:31 tak z ciekawości to 555 jaki pwinien mieć ? |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2009-11-23 18:18:39 No nie bzdurne....
Ponieważ z założenia przy wałku 385, splanowanie głowicy E, wacha się od 3.5mm do 7mm, optymalnie. Sam miałem przykład, że na tym wałku auto zapierniczało przy splanowanej głowicy o 8mm. Ten wałek, jeżeli lubisz pobawić się rozrządem i delikatnie rozpiłujesz fasolki na kole rozrządu, zapłon na 0,0 -3,0 ( przedział) stopnia, to wychodzi całkiem fajny silnik. Jadący mocno z dołu, ale mający nawet dość mocną .górę. Idealny na KJS....miasto itp. Pamiętaj jednak, ostrożnie z główną dyszą paliwową, nie za dużo. U mnie to śmigało na 118-125. Tylko, że miałem mocno kombinowaną emulsyjną. Generalnie jest to wałek, do praktycznie seryjnego motoru. Liznąć głowicę z 3mm, delikatnie koło zamachowe,. Co do 555, się nie wypowiadam, gdyż za każdym razem jeździło to na innych i bardzo różnych zestawach. |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2009-11-23 18:27:38 potwierdzam ze 385 fajnie chodzi - ja bylem mega zadowolony, dol i srednie obroty byly duzo lepsze, gora tez troche ale nei za duzo - ja mialem prawie seryjny gaznik...
Gregor to jest bzdurne bo swiatek tak do wszystkich walkow podaje. A kazdy silnik jest inny, nie wiesz ile ktos juz wczesniej planowal, odchylka objetosci komor spalania w serii jet duza, a jak ktos sobie poszlifuje popoprawia, wpusci zawory inaczej... Sorry ale podanie stopnia sprezania jest precyzyjniejsze. Z drugiej strony stopien taki zalezy tez odreszty silnika wiec to oczywiscie nie takie proste. |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2009-11-23 18:31:02 Masz 100% racji, z tym ,że on podaje do seryjnego, Optymalne ustawienia..
Do każdego wałka podaje inne. Tak przynajmniej dostawałem. Zgadza się, że każdy silnik jest inny. |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2009-11-23 19:58:31 Jedyną rzeczą , która może uszkodzić denko tłoka, lub wypalić (nadpalić) zawór, to spalanie stukowe, lub zbyt uboga mieszanka.
Czyli zapłon musi być idealnie, zestrojony. |
schwepes F&F Sympatyk zezłomowałem Kraków | 2009-11-23 20:56:23 wg pewnych źródeł, przy takim kształcie komory spalania o wiele łatwiej o stukowe. |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2009-11-23 22:29:37 przy tak duzym tak zwanym deck height spodziewal bym sie malego stopnia sprezania
Pozatym fakt ze 4-5 mm to juz sporo i moga zachodzic nieprzewidziane zawirowania etc ulatwiajace stukowe ale to sie nie dowiesz jak nie sprawdzisz |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2009-11-23 22:48:16 stachu raczej nic sie nie stanie. Niektorzy maja takie obawy bo masz kompletnie inny ksztalt komory spalania niz oryginalny, jakies zawirowania etc etc ale jak mowie - w 90 przypadkach na 100 raczej nic sie nie stanie. |
stachu_poznan Prawie jak diesel... ... poznan | 2009-11-23 23:09:17 Czyli będę królikiem doświadczalnym szkoda bo jak sie coś pierdyknie to będzie bolało kieszeń |