| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
andrzejtbg Omega b Tarnobrzeg | 2006-10-31 18:21:21 witam jakie są u was ceny regeneracji turbin do silnikow 2.5td i jak mozna z tego silnika wyciągnąc 160 kucy tak jak ma to bmw?? |
chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2006-10-31 19:33:52
Ok 1000 zl bez kosztow wyjecia / montazu
acha, to temu Panu juz podziekujemy... |
MCZ BMW e39 Warszawa | 2006-10-31 22:00:30 Witam,
Z dieslami z BMW to było tak. W roku 95 silnik TD w Omedze miał 130 KM i nazywał się 2,5 TD(X25DT-chyba??). Taki sam silnik w BMW miał 143 KM. Nazywał się 2.5 TDS (symbol w BMW M51D25). Oba miały tradycyjną pompę wtryskową. W roku 99 pojawił się w BMW nowy silnik 2,5D (tak właśnie się nazywał D nie TD chociaż miał turbinę) ale to była nowa konstrukcja i miał symbol BMW M57D25. Miał common rail i moc 163 KM. W Omedze ten silnik to 2,5 DTI i miał 150 KM (chyba Y25DT). W 2002 roku BMW z silnika 2.5D wycisnęło 177 KM i zaczęło je wstawiać do końcowych serii modelu e39 (525D) a potem do e60/e61 (525D/525D Touring) i do innych też. Silniki w BMW i Omedze różniły się głównie softem jak słusznie zauważył eisvogel. Były też różnice w geometrii turbiny no i oczywiście inny osprzęt. I stąd różnice w mocy. Np w V-TECH można łykąć chipsa dla Omegi 2,5 TD który zrobi ze 131 KM 156 KM a "ten sam" silnik w BMW jak się "nażre chipsów" to ma 168 KM (ze 143 KM). Gdyby silniki były do końca takie same to tunerzy wyciskali by z nich takie same moce a tak nie jest. Rozwinięciem M57D25 jest M57D30 który jak łatwo zgadnąć miał 3 litry pojemności i 184 KM w pierwszej swojej wersji. Teraz ten silnik tylko już z dwoma turbinami (małą i dużą) ma 231 KM i 500 NM momentu. Pytałeś jak wycisnąć z tego silnika 163 KM. Nie da się bez nakarmienia chipsami bo to nie są te same silniki. Jak chcesz mieć silnik jak w BMW to zacznij od zmiany turbiny. Można kupić nówkę w BMW, kosztuje tylko 1210,00.... ale EURO.
Pozdro MCZ [ wiadomość edytowana przez: MCZ dnia 2006-10-31 22:05:03 ] |
kuba LOB WETERAN A Zawieje i nie zamiecie | 2006-10-31 23:36:01
Uściślijmy. Do roku 97 silnik 130 KM bez przepływki i oznaczenie U25DT. 97-00 silnik 130 KM z przepływką i oznaczenie X25DT. 01-03 silnik 150 KM z common railem i oznaczenie Y25DT. |
MCZ BMW e39 Warszawa | 2006-11-01 00:38:14
Kuba, no właśnie tej wiedzy mi brakło. Ale ja miałem X30XE. To również tłumaczy różnicę między 2,5 TD i 2,5 TDS w Omie. TD to był U25DT a TDS to X25DT. Oczywiście 2,5 DTI to Y25DT. Dzięki za pomoc. Pozdro [ wiadomość edytowana przez: MCZ dnia 2006-11-01 00:40:58 ] |
kuba LOB WETERAN A Zawieje i nie zamiecie | 2006-11-01 01:29:48
Nie ma za co .
Tyle razy tłumaczone na forum
Nigdy nie było Omy TDS. |
gieroy LOB MEMBER granatowy panzer ale ... Siemianice | 2006-11-01 17:15:08 Dla ścisłości Omy z silnikiem X25DT czyli popularny TD były robione do 08.2001 r. |
profil-usunięty | 2009-12-07 13:58:32 Witam.
Koszt regeneracji TURBINY do silnika Y25DT to koszt 1000 zł. Robiłem ostatnio we Wrocławiu i tyle mnie skasowali. Gwarancja na 1 rok a więc chyba warto. |
Pabelo LOB MEMBER Omega A 24v Gliwice | 2009-12-07 15:52:12 Super, wielkie dzięki za sprawdzone info... |