[126] jakie opony na kjs?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam. auto sluzy tylko i wylacznie do kjsowania i jazdy po torze. chcialem zakupic jakies oponki ale nie wiem jakie.. myslalem o 155/70 r12 tyl i 145/70 r12 przod. w tym rozmiarze znalazlem fulda diadem dirigo, wiec mialbym 4 opony takie same, mysle ze to zaleta. nie wiem tylko czy te fuldy to dobre oponki?
czy 155 nie beda za szerokie/waskie? moze lepiej 165/60? jak taka szeroka opona bedzie sie zachowywala na mokrym?
czekam na odpowiedzi i ewentualnie inne pomysly
dzieki z gory za info
  
 
155/70 to sraszny kartofel, mi sie wydaje ze zainwestuj w felgi 13" i jakeis oponki 145/70/13
  
 
zgadzam sie z przedmówcą.

Równiez na lato instaluje 145/70.
  
 
Ja też polecam felgi 13. Na syf i mokro dobre są navigatory (maja miekka gume bo są całoroczne)
  
 
mam 2 poszerzone 12' i chcialem je jakos wykorzystac ;]
  
 
To zalezy na ile masz te felgi poszerzone. Ja na 5,5 cala zalozylem 165/60/12 to nawet dawaly rade tlyko jzu ocieraly na duzych dziurach
  
 
na oko tyle co ty masz te z przodu na fotach w profilu.
  
 
Na kręćki wokół słupków gdzie trzeba się czasem maluchem zakręcić to chyba najlepszą są na tył D124 R12. A na jakiś tor czy coś w tym stylu to też bym wolał założyć jakieś 13" niż poszerzane 12"
  
 
nie zalezy mi na kreceniu, tylko na dobrej przyczepnosci na mokrym, jak i na suchym
  
 
Zainwestuj w R13 i na przod zaloz 145/70 Daytony, rewelacyjne oponki, a na tyl 155/65 byle nie Vivo

Lapek
  
 
Cytat:
2007-02-19 13:13:25, Lapek_Gdansk pisze:
Zainwestuj w R13 i na przod zaloz 145/70 Daytony, rewelacyjne oponki, a na tyl 155/65 byle nie Vivo Lapek


o ktorym modelu dayton mowisz?

dlaczego uwazacie ze 145/70 r13 jest lepsze od r12? mniejsze kola - lepsze przyspieszenie. a wysokosc opony jest dokladnie taka sama...
  
 
Cytat:
2007-02-19 13:44:06, Doman pisze:
o ktorym modelu dayton mowisz? dlaczego uwazacie ze 145/70 r13 jest lepsze od r12? mniejsze kola - lepsze przyspieszenie. a wysokosc opony jest dokladnie taka sama...


Skoro wysokosc taka sama, to jak mozesz miec lepsze przyspieszenie? Az taka duza roznica w masie?
Przy r13 masz nizszy profil i opona mniej gnie sie na boki
  
 
asfalt itp: BF Goodrich Touring 155/65R13
śnieg/szuter: Profil Inga 145/70R13
  
 
Cytat:
o ktorym modelu dayton mowisz?



D110, z reszta to jedyny model Dayton'a 145/70R13

Trzymanie rewelacyjne, zwlaszcza na mokrym, na suchym to kazda opona trzyma No i cena calkiem calkiem

Lapek
  
 
Cytat:
2007-02-19 13:51:15, bart322 pisze:
Skoro wysokosc taka sama, to jak mozesz miec lepsze przyspieszenie? Az taka duza roznica w masie? Przy r13 masz nizszy profil i opona mniej gnie sie na boki


wysokosc opony ta sama, natomiast calego kola ok2 cm mniejsza.
takze i masa i obwod sa mniejsze.
  
 
no to dajesz 13 od sc lezki 5'' szerokosc, chyba najzejsze 13'' stalowe, na to na przod tak jak juz ktos pisal 145/70 a na tyl 155/65 - chyba najlepsza konfiguracja
  
 
165/60, przod 145/70 jak zalatwisz kolejne 2 poszerzane
  
 
Cytat:
2007-02-19 13:13:25, Lapek_Gdansk pisze:
Zainwestuj w R13 i na przod zaloz 145/70 Daytony, rewelacyjne oponki, a na tyl 155/65 byle nie Vivo Lapek



ja tam jestem, za taką samą szerokością przodu i tyłu
maluch jest strasznie podsterowny i nie ma sensu tego potęgować szerszym laczem z tyłu

nie wiem tylko czy 145/70 czy 155/65...
  
 
decyzja wstepnie podjeta:
przod 145/70 r13 Uniroyal Rallye 680(r13 ze wzgledu na to, ze opona ta nie wystepuje w r12) - 111pln sztuka
tyl 155/65 r13 Uniroyal Rallye 680 - 131pln sztuka

myslicie ze dobry wybor?
  
 
Cytat:
2007-02-19 14:58:32, Doman pisze:
decyzja wstepnie podjeta: przod 145/70 r13 Uniroyal Rallye 680(r13 ze wzgledu na to, ze opona ta nie wystepuje w r12) - 111pln sztuka tyl 155/65 r13 Uniroyal Rallye 680 - 131pln sztuka myslicie ze dobry wybor?



Opony mogą być, ale zdecyduj się na 4 takie same, auto jest wtedy bardziej przewidywalne.