Ile bedę miał koni w swoim silniku od 126-ki jeżeli.....

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ile bendę miał koni w swoim silniku od 126-ki i ile będzie on palił jeżeli:
-stocze koło zamachowe ok.50% masy koła
-wstawie rurkę z 600-ki zamiast tłumika szmerów ssania
-obetnę kanał dolotu powietrza (w dmuchawie) w najbrubszym miejscu
-wywiercę otwory pod filtrem powietrza
-wstawię sportowy tłumik WUPEX
-wkręcę sportowe świece BRISK PREMMIUM
-wypoleruje (na lustro) kanały ssące w głowicy
-wypoleruje kanały wylotowe i kolanka wylotowe

Kolega mi mówił że jak stocze koło zamachowe to silnik będzie się mocno kiwał na boki. Czy to prawda????

Co mogę wsadzić jeszcze do mojego silnika aby moc jeszcze trochę poskoczyła???? Jaka będzie tego cena??? I czy zużycie paliwa wzrośnie????

Jesteście prawdziwymi fachowcami w dziedzinie motoryzacji więc przoszę tych którzy mają Maluchy niech opiszą coś o swoich silnikach. Jaka jest ich moc i ile palą????????????
  
 
splanuj głowice conajmniej 2mm koszt około 40 - 50 zł
  
 
Wg mnie moc powinna wzrosnąć do ok 31KM +_ 6 KM.
  
 
Nigdy stary nie oszacujesz ile Twoja bryka będzie miała koni. Jeden silnik przy takich przeróbkach może mieć 30KM a drugi 20KM.
Jeśli chcesz oceniać silnik to patrz na osiągi bo mocy bez hamowni nie obliczysz.
Pozdrawiam
  
 
To jes sprawa nie dooszacowania!!! A pozatym nie tylko moc jest najważniejsza!! Nie zapominajmy oczymśtakim jak elastyczność silnika, czyli moment obrotowy silnika!! Pozatymnie zakładaj świec brisk tylko iskry lub jakieś zwykłe świece!! Pozatym głowica,polerka gaźnika, wieksza dysza (117), czysty filtr powietrza, dobra regulacja i nie będziesz miał problemówz innymi malcami (seria). Powodzenia i cze!!
  
 
[quote]
2003-08-27 19:28:31, Szpachel pisze:
Ile bendę miał koni w swoim silniku od 126-ki i ile będzie on palił jeżeli:
-stocze koło zamachowe ok.50% masy koła
-wstawie rurkę z 600-ki zamiast tłumika szmerów ssania
-obetnę kanał dolotu powietrza (w dmuchawie) w najbrubszym miejscu
-wywiercę otwory pod filtrem powietrza
-wstawię sportowy tłumik WUPEX
-wkręcę sportowe świece BRISK PREMMIUM
-wypoleruje (na lustro) kanały ssące w głowicy
-wypoleruje kanały wylotowe i kolanka wylotowe

1. Stoczone koło polecam....efekt niesamowity!!!!
2. Podstawa
3. Ważne
4. Wywal wszystko pod filtrem!!!!!
5. Wupex nic Ci nie da!!, seria lepsza..
6. Nie ma sportowych świec, a Brisk to chłam!!!! Polecam NGK albo BERU (pierwsza liga!!!!)
7. Polerowanie bez sensu, rozwierć!!!!!!!!!
8. Rozwiercić i wypolerować!!!! kolanka zgradź z głowicą...
Moje zdanie, splanuj 2mm głowice nawet 2,4mm jak pisze kolega, zaokrąglij komore spalania ile się da, dysza 117/190, zawory 0,20 i 0,20. Zapłon na stroboskop na 10 stopni i dobry olej i paliwo i napewno serie wszystkie zrobisz!!!!!!!
  
 
Ja mam glowice 3mm, walek grabowskiego, kolo stoczone 60% (troche slabo na niskich obrotach ale na wysokich jak buza idzie), puszke od filtra wraz z strumienica mam od weglarskiego, stozek, wydech mam samorobke jak na stronie f&f (troche glosny) i mam do setki mniej niz 20s i 100km/h na 3 krece.
  
 
Mniej niż 20 sekund do paki i tylko 100 na 3 kręcisz.....nie chce mi się wierzyć no ale.....
  
 
po tych przerobkach bedziesz mial "przewalony" N-grupowy silnik (jak dla mnie max 26 KM). bez walka i planowania glowicy+wiekszych dysz z gardzielami to nie dojdzies znawet do 30 KM. poza tym A-grupowe dobrze zrobione silniki mialy (lub maja ) max 45KM i taki silnik chodzil jakies 24h. jezeli jednak nie zalezy ci na zywotnosci to na sam poczatek polecam odciazyc nadwozie. z kolem zamachowym to jak wolisz ale im wiecej stoczysz kolo zamachowe tym mniejszy moment obrotowy bedziesz mial. lepiej wsadz wal od bisa (podobno kolo jest lzejsze). polerka jak najbardziej, ale to bardziej poprawi kulture pracy silnika. co do kiwania na boki to widzialem ostatnio we fiacie 500 (koles tym startuje w wyscigach gorskich) ze nad sprezyna mocujaca silnik mial taka stalowa "łapę" (tylko nie wiem od czego) i jemu silnik tylko w gore i dol pracowal.
powodzenia
  
 
z tymi 45 koniami to lekka przesada... w RC mają bardzo duże ograniczenia i są w stanie wycisnąć 62-65KM przy żywotności rzędu 200km... w 45-konnym silniku (dobrze zrobionym) ta żywotność będzie wielokrotnie większa
  
 
schwepes 65KM to B-grupowe maluchy mialy (i to rozwiercane do 703 ccm na Weberach dwugardzielowych) a nie A-grupowe. Silniki A-grupowe w malarach (te lepsze) chodza 4-5 rajdow (czyli jakies 24h).
  
 
52konna A-grupa - a podobno aktualnie nie ma co szukać w RC z taką mocą .. maluch bodajże Brymory (tego kolesia co startował w Rudnikach 2002 na 1/4mili malcem z RC) ma zmierzone 62KM..
  
 
Dokładnie!!! Akurat ten maluch to Chojnackiego na jego ulubionym wałku, głowica 10mm i jego patenty na moc. Poza tym Brymora ma tak jak schwepes mówi 62KM i zmierzone. Jak tylko uda mi się wyrwać od niego wyniki z hamowni to dam. Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2003-08-29 07:40:13, DaymoN pisze:
Dokładnie!!! Akurat ten maluch to Chojnackiego na jego ulubionym wałku, głowica 10mm i jego patenty na moc. Poza tym Brymora ma tak jak schwepes mówi 62KM i zmierzone. Jak tylko uda mi się wyrwać od niego wyniki z hamowni to dam. Pozdrawiam




Trochę to dziwne - Ślusarczyka małkers ma zmierzone 58 a leje Brymorę jak chce
  
 
Takie przeróbki dadzą co max 4 KM cudów sie niespodziewaj ja miałem przeróbke GTX Chojnacki 32KM do setki bujał sie w 21 sek. a v-max na 3 biegu 110km/h
  
 
i nie poleruj na lustro do benzyna nie zdąży odparować a palił bedzie mniej więcej tyle samo wydechy na lustro
  
 
Cytat:
2003-08-29 10:26:36, K-A-S pisze:
Cytat:
2003-08-29 07:40:13, DaymoN pisze:
Dokładnie!!! Akurat ten maluch to Chojnackiego na jego ulubionym wałku, głowica 10mm i jego patenty na moc. Poza tym Brymora ma tak jak schwepes mówi 62KM i zmierzone. Jak tylko uda mi się wyrwać od niego wyniki z hamowni to dam. Pozdrawiam




Trochę to dziwne - Ślusarczyka małkers ma zmierzone 58 a leje Brymorę jak chce



Troche mnei śmieszy co mają 4KM do wygranej. A tak między nami, ja mam Ibize 1.4 60KM, kolega Felicje 1.3 68KM i ja go leje przy każdej jakiejkolwiek próbie, czy to skrzyżowanie czy 400m czy na Vmax, więc wiesz mówie ile ma kaszel Brymory! a to jak jeździ i jakim jest kierowcą to inna sprawa. Pozdrawiam a jak tak dobrze wiesz co i ile KM ma Ślusarczyk w malcu to na jakim wałki biega jego silnik...wiesz???
  
 
Daymon, ale weź pod uwagę różnice jakie są między tymi autami - nie będę już pisał o całkowicie innych silnikach /więc pewnie i ich charakterystyce/ i innej wadze.. ale zostaje jeszcze skrzynia biegów..
  
 
Cytat:
Pozdrawiam a jak tak dobrze wiesz co i ile KM ma Ślusarczyk w malcu to na jakim wałki biega jego silnik...wiesz???



Obawiam się, że K-A-S wie ;>

Obejrzałeś profil?

K.Y.
  
 
Cytat:
Troche mnei śmieszy co mają 4KM do wygranej. A tak między nami, ja mam Ibize 1.4 60KM, kolega Felicje 1.3 68KM i ja go leje przy każdej jakiejkolwiek próbie, czy to skrzyżowanie czy 400m czy na Vmax, więc wiesz mówie ile ma kaszel Brymory! a to jak jeździ i jakim jest kierowcą to inna sprawa. Pozdrawiam a jak tak dobrze wiesz co i ile KM ma Ślusarczyk w malcu to na jakim wałki biega jego silnik...wiesz???




Nie mówiłem o walce na torze, tylko o przyspieszeniach. Wiem że jakiś zawodnik może mieć gorszy start inny lepszy ale jeżeli auto na 350 metrowej prostej odjeżdża prawie trzy długości to chyba nie jest to zasługą kierowcy. No offence.