DOHC od fiata...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, może ktoś mnie jeszcze tutaj pamięta
Zambrowska łada już nie jest zambrowska, a złomowska :/
Po około 2ch latach powracam na forum z nowymi pomysłami.
Odłożyłem sumkę ~12tyś i chcę sobie zrobić takie cuś jak 2107+ DOHC od Fiacika.
Pamiętam ,że były 2 wersje tego silnika, które różniły się momentem obrotowym (dobrze pamiętam?)
Możecie mi wytłumaczyć jak to z tymi silnikami było?
Pozdrawiam
  
 
1) zamiast 2 litrów lepiej poszukaj 1.8 - to lepszy silnik pod każdym wzgledem, lepiej się kręci i jest bardziej wytrzymały. niestety droższy i rzadko spotykany.
2) wersji DOHCów 2.0 to było bez liku ale z grubsza można przyjąc że były dwie: a) na gaźniku 112KM b) na wtrysku MPI 122KM. Co do momentu to różnice będą raczej nieznaczne.

Przy montażu przede wszystkim zastanów się nad tym na jaką skrzynię masz zamiar go włożyć
  
 
dobrze zrobione 1,6 za na dwóch weberach oraz z ladowską 4 skrzynią daje radę. dobry zestaw
  
 
a jak dla mnie to totalnie szkoda kasy pakować w stare 35 letnie DOHC , po pierwsze drogie cholernie w zakupie , remoncie , po drugie cięzkie a po trzecie nie ma do tego już części a jak są to patrz pk jeden

jak masz już taką kwotę to może lepiej wpakować się w coś w miarę nowoczesnego , np silnik z opla 2.0 150 kM , nie pamiętam oznaczenia , ale montowali je w vectrach , omegach , kadettach

tylko było by troszkę wycinania , spawania , nie będzie to tak plug & play jak DOHC ale myślę ,że warto
  
 
Cytat:
2009-12-23 17:14:51, rafal125p pisze:
a jak dla mnie to totalnie szkoda kasy pakować w stare 35 letnie DOHC , po pierwsze drogie cholernie w zakupie , remoncie , po drugie cięzkie a po trzecie nie ma do tego już części a jak są to patrz pk jeden jak masz już taką kwotę to może lepiej wpakować się w coś w miarę nowoczesnego , np silnik z opla 2.0 150 kM , nie pamiętam oznaczenia , ale montowali je w vectrach , omegach , kadettach tylko było by troszkę wycinania , spawania , nie będzie to tak plug & play jak DOHC ale myślę ,że warto



prawie sie nie pomyliles jak chodzi o 150KM z opla to kadet vectra calibra w omegach byly ecotek 125Km
a co do oznaczenia to C20XE ja taki do swojej wkladal bede po swietach a do 07 powinien wejsc bez problemu nie bedzie duzo ciecia z tym ze bedziesz musial kolektor wydechowy sam robic bo z omegi 2,0 ecotek nie pasuje
  
 
kropi, a przymierzałeś już ten motor ? Ja do swojej też będę wkładał.
W innym projekcie widziałem doszczętnie przerobioną ściane grodziową i tunel środkowy żeby wsadzić ten silnik, o seryjnej przekładni kierowniczej też raczej można zapomnieć.

Natomiast wsadzanie fiatowego starego twin cama chyba jednak jest trochę bezsensowne, poszukałbym jakiegoś nowszego silnika (nie koniecznie c20xe).

edit:
Aha, bo ty do 110 wkładasz ?
No bo do "klasycznej" to właśnie już niezbyt jest plug&play...



[ wiadomość edytowana przez: Andrew01 dnia 2009-12-23 18:41:18 ]
  
 
DOHC nie jest bez sensu o tyle że wsadzając go poniekąd dokonujemy tuningu z "epoki" i pozostajemy w duchu lat 70
ma też kilka plusów tj moment obrotowy i specyficzny, bardzo piękny moim zdaniem dźwięk. Z częściemi jeszcze nie jest tak najgorzej, wbrew pozorom dużo rzeczy da się kupić poprostu w intercarsie, czy w dobrych sklepach motoryzacyjnych 9w krakowie mam auto gamę) - wystarczy trochę ponudzić i sprowadzą
  
 
Epoka - to fakt, nie liczą się przecież tylko osiągi (nie dla każdego). Moment i dźwięk, pewnie też fakt - co prawda nie miałem tego silnika nigdy, ale podejżewam że jest taki fajny tylko jak jest sprawny. A jestem pełen obaw o znalezienie tej jednostki w dobrym stanie.
Ale jak zwykle przy tego typu pomysłach życzę powodzenia i czekam na pierwsze efekty





[ wiadomość edytowana przez: Andrew01 dnia 2009-12-23 23:24:34 ]
  
 
ja wrazie czego mam jeszce sporo gratow do dochca z mojej czarnej lady swietej pamieci to wpomoge. nowe sprzeglo luka 215 mm. skrzynia 5 rozebrana na czesci i zlozona na nowych uszcelkach i zimeringach, wal skrucony na noiwych podporze krzyzakch, silniksprzedalem juz kubie do jego 2103 . ale jeszce by sie cos znalazlo. wrazie czego dawaj na priva . pozdrawiam. kupe nowych czesci (utpione pieniadze teraz) prawie nie uzywachy z lady

co do dzwieku i montazu tego silnka do ladnej to jestem calkowice za . sam robilem i wiem cos o tym moja ladna po remoncie kapitalnym poleciala 215km/h spalanie 12litrow wahy. gazu na blosie 15l. ale leciala jak burza. obecnie baiwe sie juz w 2.0 16v turbo albo 3.0 v6 a z alfy romeo. a czesci z 2.0 8v dohc wysprzedaje. pozdrawiam i zycze udanej budowy . zawsze mozna liczyc z mej strony na pomoc techniczna