MotoNews.pl
  

Nie odpala po regeneracji reduktora

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.Mam problem.Po wymianie membran i uszczelek nie mogę odpalić swego autka na gazie.Odpalam na benzynie robię przygazówkę,przełącza się na gaz i gaśnie.Potem ciężko go odpalić na benzynie i śmierdzi gazem przez chwilę...Reduktor Landi Renzo SE81.Śrubki niby poznaczyłem i pozakręcałem tak jak były w odpowiednim położeniu,w środku też niczego raczej nie sknociłem.Nie wiem tylko czy właściwie zakręciłem tą środkową śrubę(chyba od naprężenia membrany)I gdzie jest filter gazu bo w reduktorze nie widziałem...Gdzieś na przewodzie?Z góry dziękuję za pomoc... :

[ wiadomość edytowana przez: andrzejek1062 dnia 2010-02-26 11:07:54 ]
  
 
Nie możesz reduktora po regeneracji ustawiać wg nastawów przed. Membrana jest nowa i ma inna charakterystykę pracy niz zużyta. Potrzebna regulacja od początku. No i czasami reduktor jest "trudno regenerowalny"... nie wiem z czego to wynika ale może to być problem ze złej jakości zestawem regeneracyjnym albo z zużyciem tych elementów których siś nie regeneruje np. gwintów itp. U mnie po regeneracji parownik puszczał poprzez śrubę regulacyjna na której fabrycznie nie było oringa gumowego... Ale w twoim przypadku najpierw musisz zrobic regulację.
  
 
Na moje oko wygląda jakby za dużo gazu dostawał.Ta śruba na środku reduktora jest od zwiększania/zmniejszania dawki gazu?Jak ją wkręce to zmniejszę dawkę.?Ciężko mi cokolwiek ustawić jak on w ogóle nie gra na gazie tylko gaśnie jak się przełączy
  
 
Trzeba skręcić śrubę regulacyjną bo jak śmierdzi niedopalonym gazem to znaczy że go zalewa i dlatego ciężko potem odpalić bo gaz jest jeszcze w przewodzie dolotowym. Warto by też podregulować silniczek krokowy jeśli to druga generacja gazu. U mnie przy silniku 2 litry chodzi na 80-85 kroku ale reduktor też troszkę już zużyty. Zakładam że reduktor jest dobrze złożony.
Jeżeli wkręcasz śrubę to zmniejszasz ilość gazu ale w zakresie niskich obrotów.

[ wiadomość edytowana przez: krzych100 dnia 2010-02-27 20:59:45 ]

[ wiadomość edytowana przez: krzych100 dnia 2010-02-27 21:01:31 ]
  
 
Co ty chcesz w ciemno skręcać, odkręcać? Przydałby się chociaż miernik wpięty w sondę żeby wiedzieć kiedy jest bogata a kiedy uboga mieszanka. Irytują mnie rady w rodzaju "ja tez tak miałem, wkręć tą większą śrubkę o pół obrotu i będzie dobrze" jeśli kolega nie ma wglądu w mieszankę to w ten sposób może sobie pomóc ale może i zaszkodzić. Nie chcę tu pisać "jedź do gazownika" bo przecież logujemy się na tym forum żeby samemu coś zrobić ale trzeba to robić z głową. Dlatego jeśli nie masz dostępu do jakiegoś monitora AFR podepnij chociaż miernik do sondy lambda i zobacz jakie napięcie daje po przerzuceniu na gaz. Jeszcze lepiej zorganizować sobie interfejs do komputerka gazowego i program w którym powinno być ładnie widać jaka mieszankę dostaje silnik po przełączeniu na gaz. Wtedy będziesz widział jak zmienia się ta mieszanka pod wpływem regulacji parownika. Powodzenia