| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kuba1989 14-200 | 2010-02-24 15:33:28 Siema!
Dosyć długo już przeglądam to forum, ale w końcu postanowiłem się zarejestrować i napisać temat, żeby rozwiać większość moich wątpliwości. Jako, że to mój pierwszy post, to wypadało się przywitać, a teraz do rzeczy
Chciałbym sobie kupić malucha, w dobrym stanie, na KJSy i użytek codzienny. Jako, że mechanik ze mnie żaden, chciałbym Wam zadać kilka pytań dotyczących zakupu malucha i jego późniejszej modyfikacji. Do dyspozycji mam jednak kolegę, który trochę ogarnia temat (trochę, ponieważ jest mechanikiem w zwykłym warsztacie i z rajdówkami raczej nie miał od czynienia). 1. Na co zwracać uwagę podczas zakupu malucha? Czy za 1500zł znajdę coś w naprawdę super stanie? Czy są wersje (roczniki) lepsze i gorsze? 2. Tutaj bym Was bardzo prosił o wypisanie, w co i w jakiej kolejności inwestować w tego malucha, żeby był coraz lepszy. Pod każdym względem
Nie chciałbym potem się rozczarować, że zrobiłem coś naprawdę porządnie, a potem i tak będę musiał to np. wyrzucić, bo kolejna modyfikacja malucha będzie tego wymagała i pieniądze w błoto… Generalnie na pewno chciałbym: a) Wychrzanić tapicerkę, tylną kanapę i wszystko co zbędne. b) jakoś wzmocnić jego budę, blachy, żeby był jak najbardziej odporny na dzwony i inne przykre wydarzenia tego typu (słyszałem o jakimś spawaniu? ale co tam w ogóle przyspawać i do czego? a może jeszcze jakiś inny sposób?) c) wsadzić klatkę, najlepiej profesjonalnie wykonaną, zgodną z załącznikiem J – str. 11- http://www.pzm.pl/userfiles/2009-pliki/Samochody/2010/FIA/Zal__J/art253_16XII2009.pdf standardowa klatka + wzmocnienia na drzwiach, dachu itp. – zależałoby mi na jak najlepiej wzmacniającej klatce (bezpieczeństwo przede wszystkim). Moglibyście mi napisać, jaki model klatki byłby najlepszy? Ale, żeby jednocześnie nie było nie wiadomo jak utrudnione wsiadanie do samochodu oraz żeby raczej nie było problemu z rejestracją. d) zmienić zawieszenie (Tylko na jakie? Zarówno przód i tył? Zależałoby mi, aby było niezawodne i oferowało, jakiś kompromis pomiędzy KJSem i codziennym użytkowaniem. Co zrobić, aby było sztywne, ale aby jednocześnie nie tracić przyczepności na nierównościach?) e) wsadzić fotele kubełkowe + pasy (przynajmniej 4-punktowe) f) zamontować płytę (pod silnik, skrzynię biegów, bak itp.) g) zamontować hydrauliczny hamulec ręczny h) jakaś sportowa kierownica + gałka zmiany biegów i) hamulce tarczowe (od 125p? czy CC?) i) i jak to wszystko powyżej byłoby załatwione to możnaby wtedy pomyśleć o jakimś silniku 1.1, sprzęgle i skrzyni biegów z CC Sporting c.d 2-go punktu: Bardzo Was proszę napiszcie mi czy to co napisałem (kolejność modyfikacji) jest ok.? A tam gdzie napisałem pytania to bardzo Was proszę o odpowiedzi. Generalnie to byłby mój debiut w KJSach, ale jednocześnie chciałbym, aby był to mój cywilny samochód. Dlatego chciałbym, żeby nie było problemu z rejestracją, przeglądem i OC. Nie chciałbym zakładać sportowego tłumika, żeby nie psuć sobie komfortu jazdy „w cywilu”, a dla takiego amatora, jak ja, raczej to nie będzie stanowiło różnicy w osiągach. Niestety mam strasznie ograniczony budżet, a chęć posiadania własnego auta i możliwość wystartowania nim w KJSach powoduje, że wszystkie modyfikacje będę musiał wprowadzać stopniowo. Dlatego też tak bardzo mi zależy na tym, żebyście pomogli mi wybrać prawidłową kolejność modyfikacji, które podałem powyżej (oraz zasugerowali coś jeszcze, jeśli coś pominąłem). Miałbym także prośbę o oszacowanie (mniej więcej) kosztów każdej modyfikacji, Bardzo Was proszę o pomoc i odpowiedzi (najlepiej w punktach, coby było czytelnie). Z góry wielkie dzięki. Pozdr! ![]() [ wiadomość edytowana przez: kuba1989 dnia 2010-02-24 15:39:09 ] |
34 F&F Sympatyk fiat 126 opole | 2010-02-24 15:51:13 1. do 1000 zł kupisz ładnego malana tylko trzeba się trochę naszukać.
2. Użyj wyszkuwiarki i pooglądaj tematy o autach innych. 2c. Rozbudowana klatka nie jest potrzebna do bezpieczeństwa w KJS a na pewno dodatkowe kilogramy też nie są za dobrym rozwiązaniem. Na wszystkie twoje pytania są już odpowiedzi na forum.
Najpierw kup malca i wystartuj serią a sam dowiesz się jakie modyfikacje i w jakiej kolejności wprowadzać, start serią pomoże ci też najpierw nauczyć się zasad w tej imprezie jak i dogadywania się z pilotem a modyfikacje zostaw sobie na później bo jeszcze nawet nie wiesz czy jazda w kajtkach ci się spodoba. |
dejta F&F Sympatyk Galant GTZ Rzeszów | 2010-02-24 17:23:57 Jeśli tak przygotujesz malucha jak napisałes post, to napewno bedzie nieźle przygotowany
Zgodze sie ze słowami 34, tyle, że przed pierwszym startem wypadałoby obniżyć malucha i generalnie doprowadzić serie do bardzo dobrego stanu. Potem zobaczysz sam czego Ci jeszcze trzeba. Kolejna sprawa to wyszukiwarka. Warto skorzystać jeśli przegladałeś forum tylko na bieżąco. Forum ma juz prawie 7 lat wiec trochę sie tego nazbierało ![]() |
grzeius88 fita 126p Pcim | 2010-02-24 18:17:39 sciagnij sobie z neta "sam Reguluje i naprawiam fiat 126p" chyba taki tytul jest, tam wszystko napisane razem ze zdjeciami ,nawet laik sobie poradzi |
Tybek F&F MEMBER 126p 1.1SPI+ 2x125p ... Wieluń | 2010-02-24 19:08:51 Co do książki to jeżeli tak jak piszesz dla "kompletnego laika" ja polecam kiedyś dawno wydaną książkę: "Budowa pojazdów samochodowych" autorstwa Tadeusza Rychtera. Może na allegro gdzieś jeszcze znajdziesz, albo w necie jakieś skany... Do tego kup książkę o naprawie 126p i gitara- na początek styknie spokojnie, a w miarę dłubania przy furze będziesz wiedział jak to wygląda od strony praktycznej. No a co do samego auta no to tak jak pisali koledzy- przeglądnij forum, auta innych, wystartuj serią i będziesz wiedział co chcesz modzić. Mody silnika zostaw na koniec. Zacznij od zawieszenia i pozycji za kierownicą żebyś się swobodnie czuł w aucie. Jak już to zrobisz i wystartujesz tak zrobionym autem (zawias obniż przede wszystkim) to będziesz dalej wiedział czego chcesz
p.s. tym że chłopaki gadają o samochodach a Ty nie, to się nie przejmuj. Pełno jest "znawców" od nowych samochodów
EDIT: Tutaj masz tą książkę o której pisałem [ wiadomość edytowana przez: Tybek dnia 2010-02-24 19:10:51 ] |
OLOu 126p Przemyśl | 2010-02-24 19:42:07 Też tak myślę, potem obniż zawias, jak zostanie Ci kasy kup sobie jakiś fotel i na początek juz będzie czym pojechać
|
dejta F&F Sympatyk Galant GTZ Rzeszów | 2010-02-24 19:53:51
Nie chce Cie zniechęcać ale przygotowanie malucha w takim stopniu o jakim mówisz też mało nie wyjdzie... Zainwestuj w malucha z bardzo zdrową blachą, bezwypadkowego. Potem zawias, fotel, kierownica, klatka owszem, byle nie jakaś wydumka z dupy spawana lutownicą... Silnik sobie odpuść bo owinietę wokół drzewa maluchy to głownie powod przygotowywania malucha w odrotnej kolejności. Nie chodzi mi o to, ze po modach silnika, maluch zmieni sie w potwora z mocą nie do opanowania, tylko o to , ze zawias, opony, układ kierowniczy, dobry stan techniczny boba, sa wazniejsze od silnika |
kuba1989 14-200 | 2010-02-24 20:34:49 Dzięki wielkie!
Książkę Rychnera już sobie zamówiłem (12,50zł z przesyłką). Teraz szukam "Reguluje i naprawiam fiat 126p" - ale w wersji papierowej (książkowej), żeby móc w każdym momencie do niej zajrzeć
A co do całkowitego kosztu zmodyfikowania tego Boba, to zdaję sobie sprawę, że nie będzie on niski. Dlatego też mam zamiar robić wszystkie modyfikacje etapowo
5 tys. w "ratach" jest dużo mniej odczuwalne niż taki jednorazowy wydatek
Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc. A forum przeglądam cały czas, tylko tyle tu tego jest
Pozdr serdeczne! |
kuba1989 14-200 | 2010-02-24 22:33:13 Kurczę, nie mogłem już zedytować tego posta nade mną, dlatego jestem zmuszony napisać nowego.
Chciałem spytać, czy to jest ta książka o naprawie Boba? http://www.allegro.pl/item933196486.html Zgóry dzięki
Pzdr! |
cichy_b0b F&F MEMBER Fiat 126p/ Clio RS 1 ... Poznań | 2010-02-24 23:12:38 Ja od siebie polecam:
http://www.allegro.pl/item925681109_naprawa_samochodw_polski_fiat_126p_spis.html lub troche nowsze wydanie http://www.allegro.pl/item937346176_naprawa_samochodow_fiat_126p_zbigniew_klimecki.html |
gerus Fiat 126p/125p Konin | 2010-02-24 23:18:01 Taki oto sie na allegro pojawil http://www.allegro.pl/item934558179_fiat_126p_kjs_rajd_wyscig_gsmp_bcm.html |
CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2010-02-25 00:10:17 kupuj książkę klimeckiego ![]() |
kobzacz F&F Sympatyk Fiat 126 FL Wrocław | 2010-02-25 00:14:06 Polecam lekturę artykułu Jacka Chojnackiego "Przygotowanie samochodu do KJSów". Materiał zaczerpnięty ze strony Deniora.
|
Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2010-02-25 07:24:45 Kup ksiązkę klimeckiego tak jak chłopy pisza, jest chyba najlepsza z dostepnych. I tak jak pisalo koledzy - kup najdroższego i najzdrowszego malucha na jakiego będzie
Cię stać - taka buda odwdzięczy się potem, o czym się niedługo przekonasz sam. Do kjsów hamulce tarczowe są zbędne, a dodatkowo uniemożliwiaja potem jazde na 12 calowych kołach (czesto bedziesz je zakladał na zime) |
bimber1 (S) Furious Moderator kant Kraków | 2010-02-25 09:14:23 a moze zaczac od czego takiego: http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=243662&c=53&f=25 |
DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2010-02-25 19:48:07
|
Tailgunner FSO 125p tarnów | 2010-02-28 20:24:36
a to niby dlaczego ??? |
Hell 126p FL 86' Rybnik | 2010-02-28 21:11:37 bo do punktowanego kjsu zaden sedzia go nie dopusci, na wielu amatorkach tez juz stwarzaja problemy
swoja droga to na razie sprawe recznego bym oddalil, a pomyslal o profesjonalnym przygotowaniu budy jak bedziesz mial polatana i obspawana baze to mozesz sie martwic o rzeczy tego pokroju |