| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
gumbas5 Sympatyk FEFK German Style Katowice | 2007-09-25 08:03:16 tuleje w wahaczach, sworznie, łaczniki stabilizatorów, gumy przy stabilizatorze, końcówki drążków kierownicych, amortyzatory itp. itd. to wszystko możesz mieć już "wytrzaskane" - radziłbym (jeśli nie bardzo wiesz jak to sprawdzić) podjechać np. na stację diagnostyczną, każda ma tzw. szarpaki i płtyę do sprawdzania przedniego zawiasu - za drobną opłatą będziesz wiedział wszystko o zawieszeniu, ew. jedź do mechanika, który zajmuje sie też zawieszeniami, ale ryzyko jest takie że będzie ściemniał i wciskał kit że wszystko jest do wymiany
aha, częsci kupuj sam, w razie czego temat ten był poruszany wielokrotnie na forum więc napewno sobie poradzisz
|
pdasiek Sympatyk FEFK Bmw e39 zwoleń / kielce | 2010-04-11 13:03:16 panowie wali mii na dziurach z tyłu nie miłosiernie, znajomy mechanik podszedł do samochodu ponaciskał tył i powiedział że amorki jeszcze są ok. myślałem ze to one walą. co mam wymienić zeby tak nie waliło. |
MaRRecki Sympatyk FEFK Escort Siemiatycze/Ząbki | 2010-04-11 13:15:58
tak na oko to mechanik sobie może sprawdzać... Ale jeśli amory ok to musisz zobaczyć czy nie ma luzu na tulejach KLIK. Jednak najpierw proponuję żeby ktoś wszedł pod spód i zobaczył czy wszystkie przewody są na miejscu i nie tłuką się, bo czasem taka drobnostka potrafi hałasować tak jak wytłuczony amor. |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2010-04-11 13:23:20
Zmień mechanika, skoro taki szpenio i nie powiedział co wali... Akoro nie amorki ani springi, to belka (gumowe tuleje), bo tam nic więcej nie ma. |
kub3k Sympatyk FEFK taki niebieski Kraków | 2010-04-11 13:25:36
co do sprawdzania na szarpakach, podjedź do dobrej stacji lub jeźdź na 2 i porównaj, ja miałem tak pojechałem miesiąc temu dowiedzieć się co się tłuczę, okazało się że łączniki + gumy stabilizatora, wymieniłem tłuczę się nadal, pojechałem na drugą stację a tam wyszło, że tuleje na wahaczach zjechane + drążek kierowniczy do wymiany... najlepiej jedź z kimś i ty w czasie sprawdzania zejdź z diagnostą do kanału...i teraz czeka mnie wydatek blisko 600zł na: wahacze + zrobię od razu oba drążki kierownicze + końcówki i do tego zbieżność... [ wiadomość edytowana przez: nyatto dnia 2010-04-11 13:31:20 ] |
pdasiek Sympatyk FEFK Bmw e39 zwoleń / kielce | 2010-04-11 21:31:41 a jeszcze sie zapytam,
mam taki objaw ze przy ostrym skrecaniu wali coś z tyłu, czym szybciej wchodze w zakret (np rondo) tym bardziej, i mechanior rzucił okiem i mówi że tulejka tylnej belki się przesuwa. to jest ta tulejka co przez nią się tłucze też? jaką ona ma zasade działania, żeby belka się poruszała góradół tak? i to przez tą tuleje tez tak tłucze zawieszenie, mechanikiem nie jestem tylko wydaje mi się że tam nie ma co tłuc hehe, |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2010-04-12 07:53:07
Można tak bez końca...mechanik rzucił okiem...
Podjedź na podnośnik i niech mechanior obluka do końca. KLIK tu masz belkę i widać jej tuleje. Ma za zadanie tłumić drgania i nie powinna mieć luzów. W tyle są jeszcze amorki i springi, więc to też trzeba sprawdzić (może samo mocowanie puściło...) |
pdasiek Sympatyk FEFK Bmw e39 zwoleń / kielce | 2010-04-12 21:06:29
mocowanie amorków? sprawdzić na tylnych kielichach czy sruby są dobrze dokręcone? dobrze zrozumiałem, no i na belce czy też trzyma tak? |
pdasiek Sympatyk FEFK Bmw e39 zwoleń / kielce | 2010-04-13 11:34:21 up |
pdasiek Sympatyk FEFK Bmw e39 zwoleń / kielce | 2010-04-14 20:35:18 up |
kub3k Sympatyk FEFK taki niebieski Kraków | 2010-04-30 17:04:31 podepnę się pod temat, wymieniłem kpl wahaczy Lemforder, oba łączniki Moog + gumy oryginały, końcówki drążków i cały czas mi coś stuka, już nie wiem co, amortyzatory po 78%... |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2010-04-30 18:57:07 no to jeszcze zostaly drazki i laczniki stab. |
kub3k Sympatyk FEFK taki niebieski Kraków | 2010-04-30 21:43:57 łączniki stab. z gumami zrobione, wydaje mi się że amor po stronie pasażera stuka, bo jak zaczynam naciskać tamtą stronę to słychać stuki, drążki wg mechanika w bdb stanie, kupiłem je ale jak zobaczyłem ile roboty z tym jest to dałem sobie spokój zresztą z gumami stab. zeszło mi ze 4h roboty... |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2010-05-01 19:49:22 Imbus w amortyzator + klucz i dociągnij go od góry, może pukać na łożysku, a ponadto szarpaki i sprawdzenie jeszcze raz łączników firmy moog. Ewentualnie wymiana gum drążka stabilizacyjnego na oryginały ale do fiesty(15 mm) stosownie do wieku escorta |