Katalizator

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie czy katalizator w poldim jest wogole do czegos potrzebny (oczywiscie oprocz zmniejszenia CO - przeglady techniczne), poniewaz chce go wywalic i zastapic pierwszym tlumikiem i jestem ciekawy jak sie wtedy jezdzi [slyszalem ze jest zywszy] i ile kucy to moze dac? I jeszcze jedno: gdyby zamiast tlumika dac strumienice to bedzie glosniejszy (o ile glosniejszy) i jeszcze zywszy ??
  
 
A więc tak:
ja u Siebie w poldim nie mam kata (93 rocznik), zamiast pierwszego tłumika zamontowaną mam strumkę (Taką jak Ma Cichy), autko jest żwawsze, może ciut głośniejsze, ale to jest fajny odglos, wczoraj właśnie sprawdzałem, i wynik pozytywny, przy otwartych drzwiach i drugim biegu dawałem mu gaz, zero zakrztuszeń, od razu wyrywał do przodu !! Także strumka to dobry pomysł, a co do kata, to musisz uważać, bo nie zawsze pomaga usunięcię, bo np. sonda lambda może zacząć wariować, więc trzeba to skonsultować z kimś kto już coś takiego robił u siebie )

Pozdrawiam
  
 
Sonda Lambda i tak wariuje bo jezdze na LPG
 
 
A jak Ci wariuje auto? CO się dzieje z nim?? No to albo masz nie odpowiednią instalkę LPG, albo coś robione z katem albo mieszanka paliwa/gazu jest źle dobrana !!
Nie wiem czy mam rację, ale tak mi się wydaje.
  
 
Nie , samochod nie wariuje , tylko sonda Lambda nie zabardzo wie co sie dzieje jak sie na gazie jezdzi i wywala czasami CHECK ENGINE - co jest normalne na gazie , nawet ojciec w Fordzie Windstarze ma to samo przy LPG. Tak wiec jak wywale katalizator to i tak nie powinno to miec znaczenia dla sondy lambda , skoro i tak zawsze jezdze na LPG. A teraz jeszcze jedno pytanie jak samontowales Strumienice (znaczy skad miales rure do srodkowego tlumika i do kolektora wyd.)
  
 
Cytat:
A teraz jeszcze jedno pytanie jak samontowales Strumienice (znaczy skad miales rure do srodkowego tlumika i do kolektora wyd.)


Strumienicę nie ja montowałem Od kolektora wydechowego idzie rura do pierwszego tłumika i teraz zamiast I-wszego tłumika mam strumienicę. Dopasowali Jej długośći i wspawali, następnie idzie rura do środkowego tłumika (też bym go chętnie wywalił a przynajmniej bebechy) i do ostatniego w którym mam końcówkę Ultera Powyżej 5000 obr wydech fajnie gwiżdże
Nie wiem czy o to Ci chodziło ?? ale chyba tak !!

Pozdrawiam Bardzo Serdecznie !!!


[ Wiadomość edytowana przez: GDA dnia 2002-03-25 07:52 ]
  
 
mniej wiecej o to chodzilo - thanks
  
 
Wczoraj wycięłem katalizator, i nie bylo rewelacji. Dzis oswiadczam ze jest zajebiscie muskam pedal gazu a on jedzie jak glupi mam nadzieje ze teraz spali troszke mniej . W tej chwili rurka ktora wstawilem za miast katalizatora jest za malej srednicy, wiec moze byc jeszcze lepiej. Szczegolnie jest ruznica na niskich obrotach. Mam 130tys km na liczniku wiec moze kat juz sie przytkal choc jak go wyjolem i wziolem pod swiatlo to sie swiecil jak psu j... na wiosne, nawet przez niego przedmuchiwalem powietrze i wydawalo sie ze nie stawia duzego oporu. Ale moga w nim zachodzic rozne zawirowania, wiec brak katalizatora w moim aucie wyszedl chyba na dobre, tylko do przegladu bede zakladal katalizator
  
 
No i super - wreszcie jakaś konkretna opinia. Szkoda że nie pomierzyłeś mu czasów 0-100, 60-100 IV i 60-100 V
Ale jest ok. Pomierzymy przy przeglądzie
  
 
Ja mam tlumik zamaist katalizatora, i na przegladzie nawet slowem nie wspomnieli o katalizatorze ( a dowod mialem zabrany za inne rzeczy ). A czy jego wymontowanie cos dalo to nie wiem bo ja jzu kupilem samochod bez kata
Co do osiagow to moge podac swoje i jestem ciekaw ile inni klubowicze maja w swoich samochodach:
III 60-100km/h --8s
III 60-120km/h --11,5s
IV 60-100km/h --12s
IV 60-120km/h --15s
IV 80-120km/h --10s
V 80-120km/h --20s
Te wyniki sa raczej wynikami orientacyjnymi. Poniary byly przeprowadzane w roznym czasie, przy roznym obciarzeniu samochodu i na roznym paliwie (98,99okt). Powinienem miec most standartowy, a oponki mam napewno standart.
Janio moze ty juz pomiezyles czasy swojego dwolitrowca??
  
 
ja mierzylem po moich przserobkach (z Janiem) jak bylo 12.5 (ukl. wydech)teraz jest 11.98(to z 2 tys obtorow)z ok 5-6 tys wyszlo 11.16(przy starym filtrze powietrza).wszystko mierzone na obrotach
 
 
A ja dzisiaj pomierzyłem Brembosa. 16,40s do setki (rzeczywistej) - jak na padnięte 1.6 z niewyregulowanymi zaworami całkiem nieżle.
Zauważyłem dość ciekawy przypadek: Do 80km/h przyspiesza bardzo dobrze, a potem jakby traci moc.
To samo jest w 2.0 ale tam dochodzą jeszcze opory powietrza (czyt. rury).
  
 
Hi
Wlasnie usunolem katalizator i w jego miejsce wstawilem strumienice.
Wrazenia-lepiej sie wkreca, chetniej jakby chcial jechac, a co najciekawsze pojechalem na analizator spalin i diagnosta nie mogl uwierzyc ze nie ma katalizatora-powiedzial ze przeglad przeszedl by spokojnie (kopara mu opadla bo mowil na poczatku jak wsadzajismy w tylek sonde do analizy ze pewnie na bank z 10 razy beda przekroczone normu- troche sie zdziwil)

Wywalcie katalizatory zbedny gadzet
  
 
A czy silnik pracował na Pb czy na LPG?
  
 
mam pytanie ,a sondę lambda też odłączyłeś?
  
 
Spełnia normy na gazie i na benzynie (bylo sprawdzane-szkoda ze nie wziolem wydruku z analizatora spalin nie pomyslalem o tym), a sonda normalnie sobie chodzi wszystko jest w jak najlepszym porzadku lambda jest w granicach 1,05-1,08 no ale ma juz przejechane ponad 82000 km. Powinna wynosic 1.
  
 
słuchaj jakby lambda miała wynosić 1 to sonda by nie była potrzebna

  
 
wlasnie sada jest poto zeby odpowiednio dawkowac paliwo, jezeli sada jest sprawna to wlasnie wtedy wynosi 1, a jezeli jest wieksza to mieszanka jest za uboga , a jak mniejsza to mieszanka jest za bogata.
  
 
Otóż ja nie mam tego problemu bo mam wersję CF silnika 1,6 GLI a ona nie posiada fabrycznie katalizatora
  
 
Tak jest. Miałem CF i mile go wspominam - Ten wtrysk ma ta zalete że nie wariował!

OLOnez evo IV