Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() rudi Espero Wloclawek | 2010-03-31 20:20:18
fakt ale chyba powyzej 5000 to nieczęsto się silnik wkręca bo i po co chyba że na jakiejś autostradzie dgzie t 160-170 można rozwinąć. Ja zmieniam biegi ok. 3 tys i auto dobrze przyśpieasza ale fakt że jak ostatnio pokręciłem do prawie ![]() ![]() |
![]() pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2010-03-31 20:57:56 przy 160 na 5 biegu masz 4 tys obrotów...
i powyzej 5 tys sie czesto nie wkreca bo ten silnik nie ma na to ochoty=moc co prawda sie trzyma od 5 do 6 tys ale opory powietrza wzrastaja w wyniku czego auto juz nie chce tak ciagnac co mozemy zrobic?-kolektor z lanosa powinien pomóc ![]() |
![]() pyrekcb Klubowy Weteran gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2010-04-01 08:15:51
Następnym razem otwórz szybkę i powiedz mu, że się ścigasz, bo chyba tego nie zauwazył. ![]() |
![]() sweeper23 espero 2.0 lpg Gdańsk | 2010-04-01 09:46:50 fiest to niezłe autka... moja baba miała służbową 1.3 duratorQ ( diesel)
Mimo że to była ciężarówka ( kratka za siedzeniami i pusto z tyłu) to jeździło się świetnie. Piekne trzymanie drogi, precyzyjny układ kierowniczy, silnik troszkę za słaby do rajdowania, ale jak na 1.3 diesela to i tak nieźle śmigał. WYgodne fotele. W porównaniu do fabii to dwie klasy wyżej. |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2010-04-01 09:58:22
Złomguna moja max.moment ma przy 5500 i często przy wyprzedzaniu do 6 tys wykręcam, a obrotomierz konczy się na 7 tys. Fizycznie się kończy - nie mam czerwonego pola. |
![]() pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2010-04-01 10:13:27
nie ma wiekszego znaczenia ze moment max ma przy 5500- to nie turbodiesel zebys miał wzrosty i spadki momentu o kilkadziesiat procent 90% momentu albo i lepiej masz w CAŁYM zakresie obrotów |
![]() pyrekcb Klubowy Weteran gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2010-04-01 11:50:33
Wrzuć proszę wykres! ![]() |
![]() DeeJay Klubowy Weteran Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2010-04-01 12:08:45 Wystarczy w poście obok zobaczyć wykres benzynowego Mondeo.
Faktycznie liniowo jak 150. A w dieslu skok masz tylko jak turbo zaczyna dmuchać. Na codzień mam okazję przesiadać się z diesla do benzyniaka i odwrotnie. Więc jak słyszę Pawle takie kocoboły to wapno mi się lasuje. |
![]() pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2010-04-01 12:09:14 masz 2 modelowe przypadki w swiezym temacie
mondeo od 1200 obrotów do obrotów mocy max moment od ok140 Nm do 168NM w tym zakresie czarna wołga diesel od 1200 do obrotów mocy max moment od 140 NM do 320 NM w tym zakresie |
![]() DeeJay Klubowy Weteran Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2010-04-01 12:12:28 Dobra, faktycznie pyrek ma racje, to nie ma sensu.
Pamiętaj jednak Paweł, że jak chcesz kręcić diesla do 6 tysięcy obrotów to faktycznie niuty będą Ci uciekać. |
![]() pyrekcb Klubowy Weteran gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2010-04-01 12:15:01
Pomijając fakt, że "cały zakres obrotów" zaczyna się jakieś 400 obrotów wcześniej, to bierzemy kalkulator w dłoń i liczymy - 168*90%= 151,20. Widzę, że probelmy masz również z matematyką. ![]() |
![]() pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2010-04-01 12:15:49 wynika z tego ze benzyniak majacy te 320 Nm maxymalnie TAKZE, analogicznie nie miałby takich spadków i wzrostów jak diesel majacy 320 Nm
w zwiazku z tym co bedzie lepiej napedzac auto? czy to az tak trudno pojac? |
![]() pyrekcb Klubowy Weteran gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2010-04-01 12:17:21 Paweł, daj spokój, zaplątałes się w tych niutonometrach i teraz nie wiejsz, jak z tego wybrnąć. ![]() |
![]() pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2010-04-01 12:31:03 jasne
wytykasz mi ze walnałem sie przy benzynie o kilka procent a nie widzisz ze w dieslu zmiany sa nie o kilkadziesiat jak pisałem a o kilkaset procent |
![]() pyrekcb Klubowy Weteran gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2010-04-01 12:37:06
Dobra, dobra - nie walnąłeś, tylko celowo napisałeś i nie o kilka, tylko o ~20% (przy niemal 2000 obr widać siakieś 136/137 Nm). ![]() Wspomniany już CAŁY (jak byłeś uprzejmy wyróżnić) zakres obrotów litościwie pominę. ![]()
Oczywiście, że widzę, tylko co z tego? ![]() Czy ja gdzieś słowo napisałem, że td ma płaski moment? ![]() |
![]() pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2010-04-01 12:46:33
No poddałes w watpliwosc to ze benzyna ma bardziej płaski a to czy zmainy beda na poziomie 10 czy 20 % nie ma znaczenia przy zmianach o 200%(w przyblizeniu) chodzi o rzad wielkosci co widac jak na dłoni na wspomnianych wykresach |
![]() pyrekcb Klubowy Weteran gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2010-04-01 12:52:16
Gdzie????!!!! ![]()
Te, Panie Matematyk - odejmij mi proszę 200% od całości. ![]() |
![]() pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2010-04-01 13:06:46 2010-04-01 10:13:27, pawel12356 pisze: 90% momentu albo i lepiej masz w CAŁYM zakresie obrotów Wrzuć proszę wykres! TU juz co do tych procentów jeszcze raz benzyna-niech juz bendzie 137-168NM diesel 130-320Nm o ile procent sa to zmiany i czy wogóle sa do siebie porównywalne? |