MotoNews.pl
2 Fiesta zetec (245113/26) - NT
  

Fiesta zetec

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
pojezdziłem kilka dni z rzedu wozem mojej kobiety czyli fiesta mk4 z silnikiem zetec 1250 bodajze 75 KM
pierwsze wrazenie to silnik genialny super dzwiek i to jak sie wkreca na obroty zwrotnosc super
dzisiaj pojezdziłem w koncu esperakiem

i co mozna powiedziec-silnika nie słychac-wogóle znacznie ciszej -w prowadzeniu tez znaczna róznica-do fiesty to wrecz mam sztywna taczke
silniki na niskich i srednich obrotach masakruje bez porównania elastycznosc esperaka jest lepsza
za to powyzej 5 tys obrotów juz tak nie ciagnie niestety-odcinka w fiesci chyba 7000 jest a do 5-6 tys idzie jak burza
hamulców fiesta nie ma wcale-esperak na 4 tarczach ma heble jak brzytwa
co do spalania
fiesta chyba spala tylko powietrze
esperak przy niej to chlor normalnie


poza tym auta sa w bardzo podobnej cenie cenie obecnie lub nawet ford drozszy

[ wiadomość edytowana przez: pawel12356 dnia 2010-03-31 14:39:36 ]
  
 
Cytat:
2010-03-31 14:32:25, pawel12356 pisze:
za to powyzej 5 tys obrotów juz tak nie ciagnie niestety-



Moc maksymalna przy 4800 to co się dziwisz. Jak na 16V to dramatycznie nisko.

I główna sprawa - im mniejsze auto tym bardziej czuje się przyspieszenie. Te same osiągi w większym aucie wydają się dużo niższe.
  
 
Cytat:
2010-03-31 19:21:40, DeeJay pisze:
Moc maksymalna przy 4800 to co się dziwisz. Jak na 16V to dramatycznie nisko. I główna sprawa - im mniejsze auto tym bardziej czuje się przyspieszenie. Te same osiągi w większym aucie wydają się dużo niższe.


fakt ale chyba powyzej 5000 to nieczęsto się silnik wkręca bo i po co chyba że na jakiejś autostradzie dgzie t 160-170 można rozwinąć. Ja zmieniam biegi ok. 3 tys i auto dobrze przyśpieasza ale fakt że jak ostatnio pokręciłem do prawie 6 to upierdliwiec w avensisie 1,6 l chyba nie miał startu.
  
 
przy 160 na 5 biegu masz 4 tys obrotów...

i powyzej 5 tys sie czesto nie wkreca bo ten silnik nie ma na to ochoty=moc co prawda sie trzyma od 5 do 6 tys ale opory powietrza wzrastaja w wyniku czego auto juz nie chce tak ciagnac

co mozemy zrobic?-kolektor z lanosa powinien pomóc
  
 
Cytat:
2010-03-31 20:20:18, rudi pisze:
ale fakt że jak ostatnio pokręciłem do prawie 6 to upierdliwiec w avensisie 1,6 l chyba nie miał startu.



Następnym razem otwórz szybkę i powiedz mu, że się ścigasz, bo chyba tego nie zauwazył.
  
 
fiest to niezłe autka... moja baba miała służbową 1.3 duratorQ ( diesel)
Mimo że to była ciężarówka ( kratka za siedzeniami i pusto z tyłu)
to jeździło się świetnie. Piekne trzymanie drogi, precyzyjny układ kierowniczy, silnik troszkę za słaby do rajdowania, ale jak na 1.3 diesela to i tak nieźle śmigał. WYgodne fotele. W porównaniu do fabii to dwie klasy wyżej.
  
 
Cytat:
2010-03-31 20:20:18, rudi pisze:
fakt ale chyba powyzej 5000 to nieczęsto się silnik wkręca bo i po co chyba że na jakiejś autostradzie



Złomguna moja max.moment ma przy 5500 i często przy wyprzedzaniu do 6 tys wykręcam, a obrotomierz konczy się na 7 tys. Fizycznie się kończy - nie mam czerwonego pola.
  
 
Cytat:
2010-04-01 09:58:22, piotr_ek pisze:
Złomguna moja max.moment ma przy 5500 i często przy wyprzedzaniu do 6 tys wykręcam, a obrotomierz konczy się na 7 tys. Fizycznie się kończy - nie mam czerwonego pola.


nie ma wiekszego znaczenia ze moment max ma przy 5500-
to nie turbodiesel zebys miał wzrosty i spadki momentu o kilkadziesiat procent
90% momentu albo i lepiej masz w CAŁYM zakresie obrotów
  
 
Cytat:
2010-04-01 10:13:27, pawel12356 pisze:
90% momentu albo i lepiej masz w CAŁYM zakresie obrotów



Wrzuć proszę wykres!
  
 
Wystarczy w poście obok zobaczyć wykres benzynowego Mondeo.
Faktycznie liniowo jak 150.

A w dieslu skok masz tylko jak turbo zaczyna dmuchać.

Na codzień mam okazję przesiadać się z diesla do benzyniaka i odwrotnie. Więc jak słyszę Pawle takie kocoboły to wapno mi się lasuje.
  
 
masz 2 modelowe przypadki w swiezym temacie

mondeo od 1200 obrotów do obrotów mocy max
moment od ok140 Nm do 168NM w tym zakresie

czarna wołga diesel od 1200 do obrotów mocy max
moment od 140 NM do 320 NM w tym zakresie
  
 
Dobra, faktycznie pyrek ma racje, to nie ma sensu.

Pamiętaj jednak Paweł, że jak chcesz kręcić diesla do 6 tysięcy obrotów to faktycznie niuty będą Ci uciekać.
  
 
Cytat:
2010-04-01 12:09:14, pawel12356 pisze:
masz 2 modelowe przypadki w swiezym temacie mondeo od 1200 obrotów do obrotów mocy max moment od ok140 Nm do 168NM w tym zakresie



Cytat:
90% momentu albo i lepiej masz w CAŁYM zakresie obrotów



Pomijając fakt, że "cały zakres obrotów" zaczyna się jakieś 400 obrotów wcześniej, to bierzemy kalkulator w dłoń i liczymy - 168*90%= 151,20.

Widzę, że probelmy masz również z matematyką.
  
 
wynika z tego ze benzyniak majacy te 320 Nm maxymalnie TAKZE, analogicznie nie miałby takich spadków i wzrostów jak diesel majacy 320 Nm
w zwiazku z tym co bedzie lepiej napedzac auto?

czy to az tak trudno pojac?
  
 
Paweł, daj spokój, zaplątałes się w tych niutonometrach i teraz nie wiejsz, jak z tego wybrnąć.
  
 
jasne
wytykasz mi ze walnałem sie przy benzynie o kilka procent

a nie widzisz ze w dieslu zmiany sa nie o kilkadziesiat jak pisałem a o kilkaset procent
  
 
Cytat:
2010-04-01 12:31:03, pawel12356 pisze:
jasne wytykasz mi ze walnałem sie przy benzynie o kilka procent



Dobra, dobra - nie walnąłeś, tylko celowo napisałeś i nie o kilka, tylko o ~20% (przy niemal 2000 obr widać siakieś 136/137 Nm).
Wspomniany już CAŁY (jak byłeś uprzejmy wyróżnić) zakres obrotów litościwie pominę.


Cytat:
a nie widzisz ze w dieslu zmiany sa nie o kilkadziesiat jak pisałem a o kilkaset procent



Oczywiście, że widzę, tylko co z tego?
Czy ja gdzieś słowo napisałem, że td ma płaski moment?
  
 
Cytat:
2010-04-01 12:37:06, pyrekcb pisze:
Oczywiście, że widzę, tylko co z tego? Czy ja gdzieś słowo napisałem, że td ma płaski moment?


No poddałes w watpliwosc to ze benzyna ma bardziej płaski

a to czy zmainy beda na poziomie 10 czy 20 % nie ma znaczenia przy zmianach o 200%(w przyblizeniu)
chodzi o rzad wielkosci

co widac jak na dłoni na wspomnianych wykresach
  
 
Cytat:
2010-04-01 12:46:33, pawel12356 pisze:
No poddałes w watpliwosc to ze benzyna ma bardziej płaski


Gdzie????!!!!



Cytat:
a to czy zmainy beda na poziomie 10 czy 20 % nie ma znaczenia przy zmianach o 200%(w przyblizeniu) chodzi o rzad wielkosci co widac jak na dłoni na wspomnianych wykresach



Te, Panie Matematyk - odejmij mi proszę 200% od całości.
  
 


2010-04-01 10:13:27, pawel12356 pisze:
90% momentu albo i lepiej masz w CAŁYM zakresie obrotów




Wrzuć proszę wykres!




TU


juz co do tych procentów
jeszcze raz

benzyna-niech juz bendzie 137-168NM
diesel 130-320Nm

o ile procent sa to zmiany i czy wogóle sa do siebie porównywalne?