MotoNews.pl
  

Byłem na hamowni

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
I o ile wynik Wołgi mnie nie zaskoczył ( choć jest mały gift od fabryki ) to o tyle 18-letnie Mondeo zaskoczyło pozytywnie
Sami oceńcie.
Oto pełne wyniki:

WOŁGA
Dane fabryczne 150 KM i 320 Nm


MONDEO
Dane fabryczne 136 KM i 180 Nm


  
 
w czym mondeo zaskoczyło -wyniki ma gorsze niz fabrycznie
masz w nim LPG?
  
 
Cytat:
2010-03-31 19:51:13, pawel12356 pisze:
w czym mondeo zaskoczyło -wyniki ma gorsze niz fabrycznie masz w nim LPG?



LPG nie ma.
A zaskoczyło tym, że ma 18 lat, ponad 230 kkm przebiegu i tylko 8 koni zdechło. Pokaż mi auto w tym wieku i z tym przebiegiem w którym NIC nie było robione i ma tylko takie straty.
Przed hamowaniem myślałem, że 120 to będzie niezły wynik.
  
 
zuzycie elementów w silniku nie postepuje liniowo wiec przebieg nie ma duzo do rzeczy
jak juz zacznie słabnac to praktycznie w mgnieniu oka
a do tego czasu bedzie trzymał swoje parametry

tak wiec niekoniecznie 8 KM zdechło--moze wczesniej ich po prostu nie było
  
 
Cytat:
2010-03-31 20:21:16, pawel12356 pisze:
zuzycie elementów w silniku nie postepuje liniowo wiec przebieg nie ma duzo do rzeczy jak juz zacznie słabnac to praktycznie w mgnieniu oka a do tego czasu bedzie trzymał swoje parametry tak wiec niekoniecznie 8 KM zdechło--moze wczesniej ich po prostu nie było


zgodził bym się z tą opinią, co ma zdychać albo auto jest sprawne i trzyma parametry albo nie i koniec
Co do diesel vs. benzyna to niestety jest tak że te kunie i niuty są nie porównywalne - 180 w dieslu to kicha a w benzynce to już sporo i zawsze mam wrażenie że te nuty w dieslu się są jakieś mao efektywne, takie sztuczne jakieś. Pza tym 300-400 niutó to sie w orce moze przydać albo do ciagnięcia kilkutonowej przyczepy, względnie w cieżkim terenie ale na szosie to idzie w powietrze wszytko i tyle
  
 
wogóle to turbo diesle sa produktem niemieckiej propagandy




[ wiadomość edytowana przez: pawel12356 dnia 2010-04-01 02:42:44 ]
  
 
Cytat:
2010-04-01 02:39:42, pawel12356 pisze:
wogóle to turbo diesle sa produktem niemieckiej propagandy



Tak, tak...
Powiedz to Włochom (jedne z lepszych diesli), czy innym Francuzom.

Paweł, Rudi - jeździliście kiedyś turbo dieslem?
  
 
Cytat:
2010-04-01 08:03:08, pyrekcb pisze:
Paweł, Rudi - jeździliście kiedyś turbo dieslem?


Coś mi się wydaje,że raczej nie bo piszą takie farmazony...jeździłem Peugeotem 406 2,1 TD 110 KM i 250 Nm,zwykły poczciwy klekot i szczerze to silniczek bardzo elastyczny,czuć te niutony od samego początku a jazda z kempingiem 1060 kg nie robiła mu żadnej różnicy...więc dziwią mnie teorie,że te niutony idą sobie w powietrze...
  
 
tak jak pisali - do orki.. ja bym dodał ewentualnie do przyczepy się diesele nadają, no można jeszcze podłączyć dalekie przeloty z prędkością około 100-110 km/h... jeździłem kilkoma nowoczesnymi dieselami i jednym starym- fakt nie były to rakiety, raczej standardowe silniki:
1) Opel Vectra C 2.0 dci - siakiś dziwny , przy 80 km/h trzeba było trójkę wbić, żeby wyprzedzić, zupełnie mi nie leżał.- Do przyspieszania i wyprzedzania to podobnie jka espero ( 2.0)
2) Pug 407 1.6 HDI - za mały silnik, słabo chodził - podobno 200 NM i 120 KM, zmienna geometria i te sprawy, a przyspieszał słabiej niż espero które ma 160 NM i 110 KM mało elastyczny - nie pasował mi.
3) Fabia 1.9 sdi - wolny, słaby, krótkie biegi - ale jakoś mi fajnie pasował zwłaszcza w mieście. Bardzo oszczędny - 4-4.5 ltr/100 km
4) Fabia 1.4 TDI - Nijaki- bardzo niekulturalny, spalanie na poziomie 5.5 ltr, zbiera sie lepiej niż 1.9 sdi, ale żaden szał sporo słabiej niż przeciętne benzyniaki
5. Fiest 1.3 duratorq - nawet fajny, dobrze zbierał się z ta mała budą, stosunkowo oszczędny - spokojnie mozna poniżej 5 ltr zejść, niezła kultura.
  
 
operujac samymi suchymi danymi

silnik hondy 2.0 zaledwie 200Nm i 240KM
powinien byc wolniejszy i gorzej przyspieszac nic byle diesel od zabojadów

oczami wyobrazni widze ze jest dokładnie odwrotnie

tak wiec gdzie , w jakim silniku niutony ida w powietrze i sa niewykorzystane?
pomijajac ciaganie tonowych przyczep-wtedy wykorzystamy kazdego niutona-to jasne
  
 
Cytat:
2010-04-01 10:04:10, pawel12356 pisze:
operujac samymi suchymi danymi silnik hondy 2.0 zaledwie 200Nm i 240KM powinien byc wolniejszy i gorzej przyspieszac nic byle diesel od zabojadów oczami wyobrazni widze ze jest dokładnie odwrotnie tak wiec gdzie , w jakim silniku niutony ida w powietrze i sa niewykorzystane? pomijajac ciaganie tonowych przyczep-wtedy wykorzystamy kazdego niutona-to jasne



Paweł, a słyszałes kiedyś o prędkości obrotowej silnika, o przekładni głównej, o skrzyni biegów?
Czy niekoniecznie?
  
 
Cytat:
2010-04-01 10:16:27, pyrekcb pisze:
Paweł, a słyszałes kiedyś o prędkości obrotowej silnika, o przekładni głównej, o skrzyni biegów? Czy niekoniecznie?



oczywiscie

nawet sie pokusiłem o to ze zamieniłem ( tak w myslach)

te silniki miejscami

diesel w hondzie z jej skrzynia

a silnik hondy w jakim peugeocie kombi z jego przekładnia

co bedzie lepiej jezdzic?
  
 
Zdefiniuj "lepiej".
  
 
Cytat:
2010-04-01 11:18:40, pyrekcb pisze:
Zdefiniuj "lepiej".



"lepiej" wykorzysta moment obrotowy
  
 
Cytat:
2010-04-01 11:24:11, pawel12356 pisze:
"lepiej" wykorzysta moment obrotowy



Dalej płyniesz - napisz konkretnie, o co Ci chodzi - o lepsze przyspieszenie, wyższą prędkosć, niższe spalanie, czy jeszcze coś innego?
  
 
była mowa o momencie
i chyba jasno widac gdzie jest wykorzystywany a gdzie marnuje sie bezproduktywnie jesli
nie wykorzystujemy auta do orki
nie ciagamy tonowych przyczep

juz nawet pomijajac to ze auta OSOBOWE sie do takich spraw nie nadaja
  
 
Odwaracasz kota ogonem. Przypomnę:

Cytat:
2010-04-01 10:23:07, pawel12356 pisze:
oczywiscie nawet sie pokusiłem o to ze zamieniłem ( tak w myslach) te silniki miejscami diesel w hondzie z jej skrzynia a silnik hondy w jakim peugeocie kombi z jego przekładnia co bedzie lepiej jezdzic?



Zdefiniuejsz w końcu, czy sam nie wiesz, o co Ci chodzi?
  
 
wyraznie widac w którym silniku parametry techniczne sa( lub moga byc) LEPIEJ (czyli pełniej)wykorzystane-chodzi głownie o moment
w aucie osobowym wazacy 1200 kg wiozacym 90% czasu 1 osobe
  
 
Cytat:
2010-04-01 11:56:56, pawel12356 pisze:
wyraznie widac w którym silniku parametry techniczne sa( lub moga byc) LEPIEJ (czyli pełniej)wykorzystane-chodzi głownie o moment w aucie osobowym wazacy 1200 kg wiozacym 90% czasu 1 osobe



Dobra, ja odpadam - skoro sam nie wiesz, o czym piszesz, to szkoda strzępić klawiaturę.
  
 
Cytat:
2010-04-01 12:06:08, pyrekcb pisze:
.." Dobra, ja odpadam - skoro sam nie wiesz, o czym piszesz..."


jak to nie wie ???

Czytaj pyrek uważniej

Jak zwykle chodzi o to by...."Uwolnić ORKĘ"... (cokolwiek to /Ursusem/ znaczy )



P.S.
Póki nie popadniecie Panowie w agresję niezdrową ...owa "przepychanka" jest bardzo humorystyczna