| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Lee GF8 Katowice | 2003-09-02 14:17:47 Wiem ze to za wczesnie ale...
ktos moze ma 175 albo 165 zimowki??? bo bede kupowal caly komplet i zastanawiam sie nad 165... i olewam wyglad... to dla tych co sie beda ze mnie smiac |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2003-09-02 14:44:57 175 lub 185 165 to hardcore. Mam 185 i jest ok. |
AnJay 100-ny Członek Klubu Kołobrzeg | 2003-09-02 14:54:45 Ja też mam 185 i w jeździe na trasie (nawet na sypkim sniegu) jest ok. |
Lee GF8 Katowice | 2003-09-02 15:14:40 ja juz nie kupie napewno 185...
przy seryjnym zawieszeniu moze okej... ale na twardszym... na moim to juz nie jest jazda... zreszta przekonali sie o tym moi koledzy ktorym pozyczylem bolida do testow... troszke byli w szoku... opony kormorany, bieznik okolo 6-6,5mm, a fura nie do opanowania... podsterowny!!! teraz juz napewno kupie sobie wezsze opony... przynajmniej na przod, bo nie chce w miescie co zakret ciagnac rekawa jak tylko snieg sie ubije... |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2003-09-02 15:17:15 Ventury i super Sachs ? |
Kufel Espero 2.0 CD Warszawa | 2003-09-02 15:31:33 Wydaje mi sie, ze 175 to optymalny rozmiar jeżeli chodzi o oponki zimowe w naszych samochodach. Gdzieś czytałem/słyszałem, że dobrze jest dobierać opony zimowe o jeden rozmiar węższe od orginalnie stosowanych opon letnich.
Mnie w tym roku pewnie też czeka postawianie Esperynki na zimówki i rozejże sie za 175. Pozdrawiam. Paweł. |
DeeJay Klubowy Weteran ![]() Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2003-09-03 09:21:15 Też się zgodzę, że najlepsze rozwiązanie to 175 lub 185 ( oczywiście standardowy profil ). |
Krzysztof_L Warszawa | 2003-09-04 09:12:13 A dlaczego węższe, jeżeli większść czasu w zimie jeździ się po asfalcie. Na lodzie lepiej mieć szersze opony (185) a wyjeżdżając w góry trzeba zakładać łańcuchy na ośnieżonych drogach. Te węższe opony to przestarzały mit, jak ta zmniejszona szczelina świecy dla LPG. |
Adminek Klubowy Weteran To była bryka.:) budziła RESPEKT.! | 2003-09-04 13:33:10 no tu sie niezgodze wezsze opony maja wiekszy nacisk jednostkowy wiec i wieksza przyczepnosc na lodzie.!!!!!!
wiezsze opony zimowe leopiej sie "rozgniatajja" czyli liepiej dzialają lemelki dzieki wiekszemu naciskowi punktowemu.!!!! weższe opony zimowe są cichsze .!!!!!! nio myśle ze tyle argumentów wustarczy.! i w zadnym wypadku to nie jest mit.!!!!!! a wybór i tak należy do kupujacego.!!!! |
DeeJay Klubowy Weteran ![]() Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2003-09-04 13:46:08 Mam lepszego pomysła :
Może na slickach ? |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2003-09-04 14:37:11 Problemu tego nie należy rozwiązywać poprzez weższe opony. A raczej powiększenie rozstawu kół Sądzę, że 10 mm dystanse załatwią problem A i latem efekt będzie ok !!! |
piotr-ek | 2003-09-04 14:46:30 Etam... to co mają powiedzieć kierowcy sejczentów, matizów, czy atosów. |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2003-09-04 14:50:23
Mamy maleńki rozstaw i taka jest prawda. Co to jest marne 1426 i 1423 mm... A usztywnienie w naszym przypadku wymaga poszerzenia "podparcia" |
Krzysztof_L Warszawa | 2003-09-04 15:21:41 to wszystko co opisał adminek odnosi sie do śniegu i to dosyć świeżego - ani na lodzie, ani na ubitym śniegu, ani na asfalcie nie ma to znaczenia a wręcz odwrotnie - zmniejszanie powierzchni przylegania nie ma sensu. A Polska nie Szwecja, aż takich śniegów w miastach na ulicach nie ma. |
piotr-ek | 2003-09-04 15:29:18
A stosunek szerokość nadwozia/wysokość pojazdu/środek ciężkości np. w taki atosie. Wąski jak kaszel a wysoki jak żuk? |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2003-09-04 15:50:16
Racja. Tylko w "maluchach" przyjmujemy, że występuje zawieszenie seryjne. Jednak to nie zmienia faktu, że mamy za mały rozstaw... Gdyby MaciekGT, czy Lasombra nie mieli alusów, a tym samym większego rozstawu kiepsko wyglądała by ich trakcja na ostrych łukach. Zresztą jak wspomniał Viggen w temacie o rozpórkach, że stosuje 2 rodzje sprężyn na lato/zime, takie zamiany zaleca się przy b. twardych zawieszeniach, aby właśnie ułatwić jazdę na śliskim. Opony 175 powinny pomóc, ale zmiana nie będzie piorunująca. Optimum to połączenie opon 175 i dystansów. |
Adminek Klubowy Weteran To była bryka.:) budziła RESPEKT.! | 2003-09-05 10:10:16 zolter pominołeś jedna bardzo ważną sprawe przytaczając przykład MaćkaGT i szeszego rozstawu to nie wszystko oboje mają niższe twardsze zawieszenie i to był klucz do sukcesu poszerzenie tylko to uzupełniło.! zasm mam alusy mam wystawione na zewnątrz(patrz foty!) i żeby to diametralnie zmieniło parametry trakcji niepowiem poprawiło ale niespowodowało ogromnej różnicy a większą odczułem utwardzająć zawieszenie (gazowe Sahs) Chociaż cieżko to tak oceniać.! |