| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
admeen LOB MEMBER ![]() już nie hybrid :) Gdańsk/Elbląg | 2010-04-13 18:33:55 Ostatnio bylo nieco dyskusji nad wyzszoscia rozporek aluminiowych nad stalowymi, spawanymi nad skrecanymi itd.
Ja tutaj nie o tym, ale pozwole sobie skopiowac dosyc fajne zobrazowanie jak dzialaja rozporki wszelkiej masci. Harmonia między ramą pojazdu a prowadzeniem: Nadwozie jest podpierane przez 4 koła i 4 amortyzatory. Podczas jazdy po wyboistej drodze, wstrząsy absorbowane są przez amortyzatory. Jednak jeśli nadwozie nie jest wystarczająco mocne by wspierać amortyzatory, wstrząsy nie będą skutecznie absorbowane przez amortyzatory, lecz przejdą na nadwozie, powodując jego wyginanie się. To samo będzie się działo w zakręcie. Nadwozie będzie się skręcać poprzez działanie siły przenoszenia ciężaru. Efektem będzie trudne prowadzenie pojazdu oraz jego nieprzewidywalne zachowanie się podczas jazdy. Rozpórki dolna i górna:
Przed: Część wstrząsu przenosi się na nadwozie powodując deformację mocowania koła i dolnej części zawieszenia.
Po: Zaopatrzony w rozpórkę górną i dolną UR oba kierunki wstrząsów są zneutralizowane. Podczas wejścia w zakręt
Przed: Przeniesienie ciężaru i inne siły działają na jedną stronę pojazdu powodując niestabilne prowadzenie i zwiększając wychylenie pojazdu.
Po: Siły będą rozproszone przez rozpórkę górną i dolną UR, stabilizując pojazd i zapewniając doskonałe prowadzenie. Fender Bar (wzmocnienia montowane pod błotnik)
Przed: Łączenie A-pillar i przedniej części nadwozia jest wypychane i skręcane poprzez zwiększoną siłę wstrząsów, powodując uszkodzenia nadwozia.
Po: Fender UR rozproszy siły działające w tym miejscu i wzmocni tą część pojazdu zapobiegając dalszym zniszczeniom, oferując przy tym stabilne prowadzenie. Zalecane użytkownikom sportowych amortyzatorów. Boczna rozpórka dolna:
Przed: Na nierównej, wyboistej drodze, centralna część nadwozia będzie wyginać się na różnych poziomach powodując przeniesienie ciężaru pomiędzy przodem i tyłem pojazdu.
Po: Boczna rozpórka UR stabilizuje przenoszenie ciężaru między przodem i tyłem, a także zminimalizuje potencjalne uszkodzenia przy bocznym uderzeniu (!) Anti-Roll Bar (stabilizator):
Przed: Podczas manewru skrętu, przeniesienie ciężaru powoduje niebezpieczne wychylenie się całego pojazdu powodując jego uciekanie w skręcie, co z kolei utrudnia prawidłowe wejście w zakręt oraz osłabia reakcję pojazdu na kierowanie nim.
Po: Zmodyfikowana, nowa wersja anti-roll bar’a UR o wiele skuteczniej zapobiega uciekaniu pojazdu w skręcie, doskonale redukuje wychylenie i dodatkowo stabilizuje pojazd. |
ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2010-04-13 22:16:50 Robi wrażenie
|
homer171 LOB SYMPATYK Esesman Wrocław | 2010-04-13 22:57:59 Pozwole sobie dorzucic cos tez bardzo waznego.
Prawidłowo ustawiona geometria pojazdu wraz z w/w rozporkami i wzmocnieniami. Filmy Omowienie katów i wartości. Wrazenia z jazdy bezcenne. |
_Gepard_ LOB WETERAN Ognisty Rydwan Zeusa Centrum krainy uśmiechu | 2010-04-14 22:29:57 wszystko ladnie,pieknie, cudnie tylko jak to sie teraz ma do zuzycia opon naprzyklad? oraz fabrycznego ustawienia katow to nie jest f1 ze bedziemy sobie ustawiac katy nachylenia w zaleznosci od dnia i pogody nawet jesli ktos z nas ma diagnoste lub przyrzady ktore pozwola konfigurowac kat nachylenia to i tak jest uciazliwe
[ wiadomość edytowana przez: _Gepard_ dnia 2010-04-14 22:39:19 ] |
dARTi LOB WETERAN czarna mamba Radomsko | 2010-04-15 10:35:24 oczywiście po założeniu rozpórki trzeba zrobic pełną geometrię - pozytywem zdecydowanym jest to, że zwiększona sztywność budy mniej wpływa na idealne wartości wszystkich ustawień
filmiki pokazują jak ważne są wszystkie elementy zawieszenia i jak duży wpływ mają na jakość porowadzenia efekty zastosowania rozpórki są tylko pozytywne a pole do popisu w zwiększaniu sztywności nadwozia przy jak najmniejszym wpływie na jego mase jest nieograniczone co chwilę szłyszy się, że nowy model nadwozia jes o np 140% sztywniejszy od poprzedniej kasty - sztywność budy to jeden z najważniejszych czynników wpływających na jakość i pecyzję prowadzenia |