[OGÓLNE] Ciężka praca wspomagania kierownicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam szanownych forumowiczów

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że jakby ciężej chodzi mi wspomaganie. I w zawiązku z tym mam pytanie czy wymiana pompy wody może mieć na to wpływ (tylko się nie śmiejcie)

Przeszukując forum znalazłem takie info, że może wymienić olej w układzie wspomagania, jeśli tak to jak spuścić ten stary

pozdr
Piotrek



[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-03-01 19:39:17 ]
[ powód edycji: dostosowanie tematu do nowego regulaminu ]
  
 
No wymiana Oleju to podstawa w takich wypadkach. Tylko w całości go nie wymienisz. Trzeba ściągnąć to co jest w zbiorniczku wyrównawczym i nalać nowego.
Możesz też bawić się w odczepianie węży ale potem są tylko problemy z odpowietrzaniem układu.
  
 
Cytat:
2008-04-29 23:10:33, siekier82 pisze:
No wymiana Oleju to podstawa w takich wypadkach. Tylko w całości go nie wymienisz. Trzeba ściągnąć to co jest w zbiorniczku wyrównawczym i nalać nowego. Możesz też bawić się w odczepianie węży ale potem są tylko problemy z odpowietrzaniem układu.


bzdura ze podstawa, ford nie przewidział obowiazku zmiany oleju we wspomaganiu.
  
 
Cytat:
2008-04-30 07:53:13, fryszard pisze:
bzdura ze podstawa, ford nie przewidział obowiazku zmiany oleju we wspomaganiu.


nie przewidzial takze, ze ktos bedzie sie tluk escortem 15 czy 20 lat...

wymien olej, w duzo przypadkach jest to zbawienne
  
 
Cytat:
2008-04-30 09:35:51, radekbox pisze:
nie przewidzial takze, ze ktos bedzie sie tluk escortem 15 czy 20 lat... wymien olej, w duzo przypadkach jest to zbawienne


zbawienne to bedzie dla podniszczonej pompy... najwyzej zacznie cieknac
  
 
Tak samo niby nie wymienia się oleju w skrzyni biegów. Jednak są asy którzy to robią i są bardzo zadowoleni z efektów.
Niby dlaczego po wymianie oleju pompa by miała cieknąć? Popmpując ciągle ten sam stary olej może się szybciej posypać.
  
 
Cytat:
2008-04-30 10:14:14, siekier82 pisze:
Tak samo niby nie wymienia się oleju w skrzyni biegów. Jednak są asy którzy to robią i są bardzo zadowoleni z efektów. Niby dlaczego po wymianie oleju pompa by miała cieknąć? Popmpując ciągle ten sam stary olej może się szybciej posypać.


stary przepracowany olej jest gesty.. nowy jest rzadki...
  
 
sam wymienialem w skrzyni i we wspomaganiu... zreszta nie tylko ja
nic sie nie rozczelnilo, a za to same zmiany na +

zreszta nie bede sie spieral, niech kazdy robi, jak uwaza

[ wiadomość edytowana przez: radekbox dnia 2008-04-30 12:03:05 ]
  
 
Cytat:
2008-04-30 11:56:30, radekbox pisze:
sam wymienialem w skrzyni i we wspomaganiu... zreszta nie tylko ja nic sie nie rozczelnilo, a za to same zmiany na +



Na forum znalazłem, że dobry jest Mobil ATF 220. Czy takim zalewałeś wspomaganie
  
 
Takim właśnie olejem mam zalany układ wspomagania Mobil ATF 220
  
 
Kiedys mialem sytuacje ze pompa mi wyła. Myslalem ze umarla i kupilem na szrocie uzywana. Podjechalem do warsztatu i koles powiedzial ze najpierw to plyn wymienmy. Spuscil stary, zalal orginalny fordowski i wpomaganie do dzis pieknie mi chodzi. Uzywke oddalem z powrotem na szrot. Tak wiec jednak warto wymienic plyn od czasu do czasu. Mechanik powiedzial, ze jak sie bedzie co jakis czas wymienialo plyn to pompa jest nie do zajeb.........
  
 
Samemu to chyba ciężko będzie cały olej wymienić
Zastanawiam się czy jak wyciągnę tylko to co jest w zbiorniku wyrównawczym i doleję nowego to będzie też dobry efekt
  
 
Cytat:
2008-04-30 12:19:48, zeberko pisze:
Takim właśnie olejem mam zalany układ wspomagania Mobil ATF 220


to chyba najlepszy olej
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: kris2629 dnia 2009-12-19 09:31:45 ]
  
 
Ja mam wlany taki właśnie mobil i nie narzekam, a co do wymieniania, to ściągałem tylko z wyrównawczego + odpowietrzałem kręcąc lewo - prawo i dolewając ubytki (wyło mi te wspomaganie, dlatego tak zmieniałem olej).
  
 
Jeśli chodzi o olej, to ATF220 mobila jest jak najbardziej ok.
Co do wymiany, to po zlaniu tylko ze zbiorniczka zostaje około połowa w układzie.
Niekoniecznie trzeba kręcić kierownicą - pompa pracuje wtedy na sucho. Wystarczy zlać ze zbiorniczka i przewód powrotu włożyć do butelki - odpalić na chwilkę i masz gotowe. Później zalać do zbiorniczka, odpalić, uzupełnić, pokręcić kierownicą w lewo i prawo do oporu, cały czas uzupełniając olej.
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: kris2629 dnia 2009-12-19 09:31:35 ]
  
 
to sie dolacze - ile tego wchodzi w uklad??
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: kris2629 dnia 2009-12-19 09:31:22 ]
  
 
Świeży mobil jest koloru bordowego - ciemnoczerwony. Natomiast ja jak wymieniałem to był brązowy A co do ilości, mi weszła prawie cała butelka pół litrowa, oczywiście przy odsysaniu płynu.