MotoNews.pl
7 [ogólne] jaki sygnał daje czujnik VSS (245917/45) - NT
  

[ogólne] jaki sygnał daje czujnik VSS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Staram się w wolnych chwilach zgłębiać elektrykę w MK7.
Jestem zainteresowany dokładnymi informacjami o sygnałach z różnych czujników. Teraz na tapetę biorę VSS.

Z niebieskiej książki WKŁ (dzięki Dzikus) dowiedziałem się, że jest on podłączony przez przekładnie, więc na pewno nie daje jednego pulsu na obrót koła.

Czy są różne VSSy w Escortach (nie tylko o obudowę chodzi ale również o sygnał) ??

Pozdrawiam.

PS. szukam schematow elektrycznych dobrej jakosci do MK7
  
 
Tu masz rozpiski kabli po nemiecku. Zakręć się też za FORD TIS 99, tam masz schematy okablowania dla całego auta.
  
 
juz bylo.
czyjnik daje sygnaly w postaci impulsow 12V, im szybciej jedziemy tym czestotliwosc impulsow sie zwieksza
  
 
Cytat:
2010-04-21 12:24:04, radekbox pisze:
juz bylo. czyjnik daje sygnaly w postaci impulsow 12V, im szybciej jedziemy tym czestotliwosc impulsow sie zwieksza



dzieki za info.
to akurat wiem, ale mnie interesuje dokladnie, czy to jest czujnik typu NPN, jak czesto daje impulsy (4000 czy 15000 impulsow na obrot... obrot wałka w skrzyni, czy koła?), jakie jest wypelnienie oraz czy sie zmienia z predkoscia.

czy zmieniajac opony ktokolwiek dostraja predkosciomierz?
czy w roznych modelach escorta sa rozne vssy?

pozdrawiam.
  
 
Klik
Klik
  
 
sorry za ciagniecie watku, ale moze znajdzie sie ktos, kto wie - ile pulsow daje czujnik VSS na obrot...

najprosciej wyliczac predkosc, kiedy sie zna ilosc pulsow na obrot kola.

jesli nie bedzie podpowiedzi, to bede musial strzelic trase 200km i zliczone pulsy sobie podzielic...

leniwiec jestem to bedzie trudno prowadzic i liczyc ;p
  
 
a jak chcesz zliczać impulsy?
Prądkość będzie też zależna od dokładnej średnicy koła...
  
 
Cytat:
2010-04-22 11:18:06, surec pisze:
a jak chcesz zliczać impulsy? Prądkość będzie też zależna od dokładnej średnicy koła...



wlasnie dlatego potrzebna jest ilosc impulsow.
na tej zasadzie jest rowniez mierzony przebieg auta - z linki vss (mechaniczne zegary) wiec i elektronicznie mozna.

  
 
sprawa jest prosta jak pęczek drutu w kieszeni:

1) tyle jest obrotów czujnika vss na jeden obrót koła ile obrotów linki licznika na obrót koła, tak więc: potrzebne 2 osoby, odpinasz linkę przy zegarach, podnosisz przód samochodu tak by jedno koło opierało się o ziemię drugie było w powietrzu, jedna osoba powoli kręci jeden obrót kołem druga liczy ilość obrotów linki

2) nie wiem czy w mk7 czujnik vss jest na tej samej zasadzie co w mk5/6 jeśli tak to rzadnych impulsów niema, działa to na zasadzie efektu halla, a mianowicie: jeśli umieścimy przewodnik w polu elektromagnetycznym i puścimy przez niego prąd to pole elektromagnetyczne spowoduje odchylenie płynącego strumienia elektronów w przewodników i miedzy wyjściem prądu ze wspomnianego przewodnika a bokiem przewodnika wystąpi różnica potencjałów czyli napięcie, im wieksza bedzie ta siła pola elektromagnetycznego tym bardziej będzie odchylać elektrony i tym wieksze napięcie wtórne będzie,
TU masz rysunek pogladowy zasady działania tego efektu,
żeby sprawdzić zasade działania czujnika sprawdź między którymi pinami na wtyczce jest przejście (w książce chyba było opisane to), do tych pinów podłącz źródło zasilania ( jakiś regulowany prostownik z wyjściem 12V), wirnik czujnika zamontuj w wiertarce, miernikiem napięcia jeden przewód podłącz do wolnego pinu we wtyczce a drugi do plusa tego źrodła zasilania, zakręć wiertarką, w zależności od prędkości "wiercenia" będziesz miał na wskazaniu różne wartości napięcia,