MotoNews.pl
  

Przegrzany parownik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Mam problem. Objaw jest taki , że jak temperatura cieczy chłodzącej jest większa niż 90 stopni - włącza się wentylator , to potem wyłącza mi się parownik.
Na początku efekt jest taki jakby gazu zaczynało brakować , potem zupełnie "0".
Na benzynie nie ma żadnego problemu.
Podmieniłem cewkę - elektrozawór na parowniku , nic nie pomogło.
Próbowałem zmienić ustawienia - nic się nie zmienia.
Wystarczy że silnik ostygnie parę minut - można normalnie jechać na gazie.
Parownik Lovato "elektronik" , regenerowany 8 miesięcy temu.
  
 
Co rozumiesz pod określeniem "wyłącza się parownik"? Chodzi ci o to że elektrozawór się zamyka czy też parownik źle odparowuje lpg?

Jeśli chodzi o elektrozawory to posprawdzaj sobie wszystkie masy.
Jeśli o złe odparowywanie lpg czy tez brak wydajności to po pierwsze sprawdź jaki jest poziom płynu chłodzącego, po drugie: czy ten efekt rozpoczął się po tej regeneracji? Jak tak to sprawdź szczelność membran i ich montażu. Tyle mi na gorąco do głowy przychodzi.
  
 
Po długim czasie ślęczenia nad instalacją , wychodzi na to że z powodu wysokiej temperatury cieczy , cewka na parowniku traci swą moc i zamyka zawór. Niestety podmiana cewki i zaworka na inne sprawne - z jeżdżącego auta - nic nie dało.
Sprawdzę jeszcze / wymienię kawałek wiązki do elektroazaworu . Może kabelki pod wpływem temperatury mają za dużą oporność, czego rezultatem jest niewłaściwa praca cewki.