Problemy z Omcia B FL

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich i mam pare pytan czy niektore czesci pasuja z Opla omegi B do omegi B FL a chodzi mi o:

1)Amortyzatory bo z tego co zauwazylem wczesniejszy model jest bardziej miekki.Czy dalo by mi cos gdybym wymienil na inne amortyzatory zeby poprostu plynal po drodze?a jesli tak to jakie byscie polecali?

2)Uklad wydechowy (Mam nowo zalozone 2 tlumiki z fakturami od poprzedniego wlasciciela ale powyzej 100kmh robi sie glosno,czy mozliwe jest to ze zamontowany jest jakis najtanszy z mozliwych bo auto chodzi podobnie do starego polonezaale tlumiki sa oki?)

3)Skrzynia biegow manualna (Nie wiem dlaczego ale w mojej omedze 2.2 B FL 16V biegi nie wchodza plynnie jakby miala jakis opor 1,2,3,4,piatka wchodzi oki i wsteczny, dodam ze autko ma przejechane 98tys sprawdzalem na kompie,chyba ze w omedze B FL skrzynia manualna powinna tak wlasnie chodzic )

4)Gdy samochod jest na wolnych obrotach drazek skrzyni bardzo drzy i odczuwalne sa tez drgania siedzen,gdy dodam lekko gazu przy okolo 1100obr/min drgania przechodza ale nie do konca.Przy wlaczeniu klimy jest jeszcze gorzej na wolnych obrotach.Wymienilem juz cewke zaplonowa i ustawilem obroty ale problem znowu wraca.Omeska ma gaz BRC od 7 mies.I teraz sie zastanawiam co moze byc tego przyczyna dodam ze sprawdzalem wtryski na maszynie i chodza dobrze z analizy wyszlo ze 3-sa oki ale jeden jest ponizej normy co moze byc tego przyczyna.

5)Samochod zaczyna sie dziwnie prowadzic powyzej predkosci 120kmh tzn gdy jade z wieksza predkoscia samochod daje odczucie jakby byly luzy w ukladzie kierowniczym?trzymam kier prosto ale autko momentami raz ucieknie lekko w lewo raz w prawo sprawdzalem juz koncowki drazkow wymienilem wachacz i gumy stabilizatorow,ale mimo to dalej jest to samo opony mam prawie nowe.Balem sie ze kupilem bite auto ale sprawdzilem miernikiem lakieru i jest orginal przeprowadzono badania blachy itp wyszlo ze nigdy nie mial najmniejszego wypadku.
Czy mozecie mi cos konkretnego doradzic zanim udam sie do kolejnego speca zeby zostawic mu kase
Z gory dziekuje koledzy za pomoc w mojej sprawie.
  
 
oj, nie za dużo tego na 1 raz?

1. omijaj Bilstein B4 - szukaj Sachsa
2. sprawdź czy są katy/ czy tylko pusta obudowa
3. może być zjechane sprzęgło-docisk / zużyty płyn/ nieodpowietrzony układ/ niedomagający wysprzęglik/ synchronizatory... przebieg 98tys... no comments...
4. poduszki silnika + skrzyni, ew kable + świece
5. tuleje wahacza zjechane/ założone nieoryginalne.

z tym miernikiem lakieru to tak się nie ciesz, widziałem WIELE aut z dobrymi wynikami po mierniku a tak naprawdę ostro walonych. Zasad zrobiła się od jakiegoś czasu prosta - to co z zewnątrz było walone - dokupuje się w takim samym kolorze używane i już miernik pokaże good, a pod pudrem czai się syf
  
 
Omcie kupilem w Niemczech ksiazki serwisowe posiadal,jak mi podlaczyli pod kompa tez stwierdzili ze jest prawidlowy przebieg.A z tym ze wala takie i inne przekrety to wiemw Polsce wszystko jest mozliwe ale mi sie chyba wydaje ze trafilem trefny towar polecialem chyba na cene bo okazyjna no a pozniej zaczelo wychodzic co ja boli ale pierwszy tydzien bylo oki no ale trzeba autkiem pojezdzic zeby go poznac ech czemu ja sprzedalem swoja B 2.0 w automacie 94r i co dziwne nie rdzewialano ale madry Polak po szkodzie
  
 
Cytat:
2010-06-01 22:38:44, DjBAKUS pisze:
Omcie kupilem w Niemczech ksiazki serwisowe posiadal,jak mi podlaczyli pod kompa tez stwierdzili ze jest prawidlowy przebieg.



EEtam.. przebieg Ci z kompa wyczytali? Chyba, że 2,2 jest wyjątkiem i da się.
  
 
Cytat:
2010-06-01 22:27:38, 7gsi pisze:
oj, nie za dużo tego na 1 raz? 1. omijaj Bilstein B4 - szukaj Sachsa 2. sprawdź czy są katy/ czy tylko pusta obudowa 3. może być zjechane sprzęgło-docisk / zużyty płyn/ nieodpowietrzony układ/ niedomagający wysprzęglik/ synchronizatory... przebieg 98tys... no comments... 4. poduszki silnika + skrzyni, ew kable + świece 5. tuleje wahacza zjechane/ założone nieoryginalne. z tym miernikiem lakieru to tak się nie ciesz, widziałem WIELE aut z dobrymi wynikami po mierniku a tak naprawdę ostro walonych. Zasad zrobiła się od jakiegoś czasu prosta - to co z zewnątrz było walone - dokupuje się w takim samym kolorze używane i już miernik pokaże good, a pod pudrem czai się syf


7 napisał chyba prawie dosłownie.
Od kiedy ty przebiegi z kompa odczytujesz i to jeszcze w omedze
Druga sprawa to takie przebiegi były ale 5 lat temu
Tak jak czytam to twoj problem to idzie według schematu we wszystkich autach kupionych z niskim przebiegiem i idealnych problemy wychodza naprawde rozne po kilku tygodniach to jest norma...wiele pierdółek wychodzi po takim czasie jesli sie tych aut nie zna od podszewki...
z rana napisze dokladnie w czym ma problem.
ale czytajac do punktu 5 z tym prowadzeniem jestem pewny ze masz poprostu zle ustawiona geometrie koł najprawdopodbnie tył jest zbiezny w jedno lub w druga strone a przod masz rozbiezny i dlatego auto sie tak zachowuje tak jak opisujesz choc problemów moze byc kilka...

[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2010-06-03 01:02:46 ]
  
 
Wiecie no ale ja w kazdym samochodzie z komputerem wiedzialem jaki jest przebieg i co prawda nie zawsze sie bedzie zgrywal z przebiegiem licznika co do 00,jakiejs tam po przecinku ale pokazuje w przedziale od do ale takie cos rabia jedynie w serwisach lub tez jak ktos ma odpowiednie programy do tego, a przebieg niestety ale jest autentyczny sprawdzilem w serwisie opla gdzie byl serwisowany praktycznie do samego konca od nowosci. No chyba ze w Niemieckim serwisie na prosbe klienta nie wpisywali mu w karte autentycznego licznika jedynie zanizali bo wiedzial ,ze kiedys go sprzeda mnie Wiec niestety facet zdazyl dosc popsuc przez te 10 lat urzytkowania swoje autko i teraz ja musze naprawic pare mankamentow wszystko to bedzie kosztowalo okolo 2tys i bedzie smigal jak nowyzreszta omcia jezdzi ale ja naleze do ludzi ktorzy lubia miec wszystko dopiete na ostatni guzik