Lekarstwo na całe zułoooo - ku przestrodze ;)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Objawy:

- problem z odpalaniem (ciężko, długo kręci)
- przegrzewający się silnik (temperatura potrafiła skoczyć ponad 100)
- nierówna praca na jałowym
- mniej mocy odczuwalnie
- klima szaleje (wentyle na maksa prawie nonstop)
- większe zużycie paliwa (w mieście, oj łykał...)
- bzyczący bezpiecznik świateł

Przyczyna - niedoładowywanie aku - alternator dawał bez niczego 13.8 z gazem, ze światłami i klimą około 12, po wymianie szczotek, prostownika i łożysk wszystko jak ręką odjął.

Tak aropos pierwszych upałów i problemów z chłodzeniem które zapewne się pojawią
  
 


wiemy, znamy, pilnujemy akku, kontrolujemy ładowanie co tydzień
  
 
jak sprawdzić ile daje mój alter? I ile powinien dawać?
  
 
Elektryk, tak z czystej ciekawości, skąd ta ksywka...?
  
 
Pracuję jako elektromonter instalacji domowych/przemysłowych. przy aucie sobie grzebię bo lubię, nigdy nie sprawdzałem napięcia alter co najwyżej aku...i szczerze mówiąc z czystego lenistwa się zapytałem bo po całym tygodniu pracy już na weekend wyłączyłem myślenie...jutro sobie na firmie sprawdzę =P
  
 
spoko, ja jeszcze z innej bajki a też lubię trochę sie pobrudzić przy różnych sprzętach

na wył silniku miernikiem na akku - z 12,7 V powinien db akku trzymać
na wł silniku najprościej też na akku - okolice 14V powienien trzymać, oczywiście dodaj obciążenie itp - to już coś powie.
  
 
w temacie aku
od jakiegoś czasu jażyło mi się ładowanie i przymierzałem się do regeneracji alternatora

w końcu zabrałem się za pomiary i aku 12,5 a ładowanie stabilnie 14,3

a kontrolka ładowania jaży... ki ch*j?

okazało się, że oporność była w miejscu gdzie do klemy są przykręcone przewody odbiorników

kiedy na klemie było 14,3 za klemą (na przewodzie do przekaźników) spadało do 10,5 - 11

po uzdatnieniu styków auto odzyskało ze 30koni i wszystko zaczęło działać tak jak powinno -> siłowniki / temperatura itp
  
 
Kiedyś w Omce miałem taką sytuację, że często zapalała się kontrolka ładowania, momentami robiła się choinka, a czasem nawet auto potrafiło zgasnąć w czasie jazdy....wszystkie śruby podociągane, a pali na dotyk....i bezradność Po dokładniejszym prześwietleniu instalacji okazało się, że przewód masowy z akku do karoserii się....wyeksploatował. Wymieniony na linkę LgY 25mm zażegał wszelkie problemy z elektryką.
  
 
Problem z ładowanie a bardziej ze stykologia to juz legenda w Omegach. Ja np mam zrobiona dodatkowa mase z alternatora do budy i poprawa jest znaczna...Nie jezdzimy nowymi samochodami wiec trzeba na takie rzeczy zwracac uwage.
  
 
oj - przerabiałem w 2 bestiach to samo. 1 co zrobiłem to wymieniłem stabilizator napięcia w alter na nowy i mocniejszy plus dodatkowa masa. przy maxymalnym obciążeniu mam 13.8V a bez 14.2 A ze jeżdzimy na światłach ....to jak znalazł.
  
 
Ja kupiłem nowy akumulator ,ale w moim przypadku to nic nie dało.Po prostu jak stoi auto przed 3 dni to już aku nie ruszy.Coś mi zjada prąd.Inaczej jak go odłącze ,wtedy może stać i 3 tygodnie i odpali.Myślałem, że to alarm, ale po jego odłączeniu to samo
  
 
Sprawdź w jakim stanie jest rozrusznik. miałem tak jak mi padły tulejki i robiło zwarcie - tak jak piszesz po 3 dniach juz NUL. a tak w ogóle to nie masz kłopotów z odpaleniem jak jest rozgrzany?
  
 
Nie jak jest rozgrzany to jest ok.Niestety teraz postał 2 dni i akum. padł a ma rok czasu.Nie wiem co jest i nie wiem jak sprawdzić gdzie jest przebicie i co żre prąd Sprawdzę to co napisałeś.
  
 
należy podłączyć amperomierz do instalacji ,następnie pilotem zamknąć auto i sprawdzić pobór prądu.
pożeracze:
alarm
domykanie szyb
radio
ogrzewanie siedzeń
c.zamek
rozrusznik
itp.
należy po kolei odłączać urządzenia i na mierniku sprawdzać pobory.
  
 
Mam zwykły amperomierz, ale po włączeniu alarmu i zamknięciu auta pokazuje tylko 0,1A więcej niż przy wyłączonym. To samo przy odłączonym akumulatorze.Praktycznie zerowy pobór. Muszę mieć chyba "przebicie" na mase gdzieś albo nie wiem już sam.
  
 
U mnie max było 0,04A.
  
 
mam kiepski amperomierz
  
 
U mnie to samo 3dni bez odpalania i lipa
dzis pomierzylem i pod obciazeniem 13.4 :/
chyba trzeba sie wziasc za alternator
  
 
Dla sportu odpiąłem aku i przyjrzałem się bezpiecznikom pod maską, tym 80-tką itd., nóżki tak utlenione że masakra, poczyściłem wszystko, jeszcze przy okazji zrobie to samo z przekaźnikami itd...

proponuję też posprawdzać izolacje na kablach

prądu coraz więcej