Wiskoza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Po przestudiowaniu forum na temat wysokiej temperatury, drogą różnych prób typu wymiana termostatu a także jego sprawdzeniu w kubku z wrzątkiem - działa, zatrzymywaniem wiatraka przy gorącym silniku - na kilka prób tylko raz wiatrak zapierniczał jak głupi i nie dał się praktycznie zatrzymać, potem już tylko tak jakby chciał a nie mógł - czyli dał się bez problemów zatrzymać palcem - padło na to że wisco umarło. Znalazłem na allegro jakieś wisco firmy OTSA za 155zł, z tym że zastanawiam się czy to jakiś badziew czy, że tak powiem, "może być". Czy ktoś wie coś na temat tej firmy? Poszukałbym na necie ale mam ograniczony dostęp a auto potrzebne jak zwykle, a jeżdżenie z włączonym nawiewem gorącego powietrza na maxa już mi nie odpowiada - bo tylko ten sposób się sprawdza aby jeździć sprawnie po mieście.


A przy okazji dodatkowe pytanie. Brałem również pod uwagę uszkodzoną pompę wody bo do zbiorniczka wyrównawczego płyn leci baaaardzo skromnie a jak dodam gazu to praktycznie wogóle przestaje lecieć. Czy tak powinno być? Czy wraz ze wzrostem obrotów nie powinien płyn również szybciej lecieć? Może to jednak pompa a nie wisko? Gdzieś na forum mercedesa czytałem dzisiaj że jeśli będzie uwalona pompa to wisko też się nie załączy - nie wiem jak to jest w mercu, ale czy w omedze też jest tak to rozwiązane?


[ wiadomość edytowana przez: bolciu dnia 2010-07-28 20:26:22 ]
  
 
Problem został rozwiązany - okazało się jednak że to nie wina wisco a pękniętej pompy wodnej, a dokładniej tego plastikowego kółka . Kupiłem nową z metalowym kołem bo plastik to chyba jakieś nieporozumienie. Tempoeratura wróciła do starej pozycji czyli 92,5 i trzyma. Ciekawi mnie dlaczego nie jest równe 90, ale z tego co wyczytałem na forum widzę że nie tylko u mnie tak jest.


  
 
No u mnie od kiedy pamiętam idealne 90 ani mniej ani więcej
  
 
No być może jeszcze wisco będzie do wymiany bo nie daje mi spokoju to że mogę je ręką bez problemu zatrzymać, ale powiem szczerze że wygląda jak nowe
  
 
OTSA to bardzo dobra turecka firma. Jakościowo nie odbiega od oryginału. Polecam
  
 
Cytat:
2010-08-02 18:22:56, Nelson pisze:
OTSA to bardzo dobra turecka firma. Jakościowo nie odbiega od oryginału. Polecam



Sądzę, że jednak odbiega. Temat wałkowany przeze mnie i kolegę.
W moim przypadku jedno wisco tej firmy nie załączało się w ogóle a drugie (po wymianie gwarancyjnej pierwszego), trzymało cały czas. U kolegi też trzymało na sztywno. Sprawę zamknął Behr.
  
 
W poprzedniej omedze wisco właśnie tak słabo chodziło i dało się zatrzymać nawet ręką. No i pewnego dnia na trasie zaczął łapać temperaturę- padło i to tak nagle- zero sprzęgania. Ledwo wrócłem. W obecnej omedze jak silnik już złapie 90 stopni a na zewnątrz jest ciepło (powyżej 20 stopni) to wisca bałbym się patykiem zatrzymać a przy większych zewnętrznych temperaturach to aż huczy taki ma pęd wentylator. Ja bym wymienił i to w miarę szybko- bo jest problem jak padnie na trasie i to spory bo nie ma za bardzo jak go zblokować żeby wentylator się choć trochę się kręcił.
  
 
Będę jednak wymieniał jeszcze wisco. Fakt - na trasie przy spokojnej jeździe nie przekracza tych 92 stopni ale jak zatrzymam się i zgaszę silnik to wentylatory chłodzą przez jakiś czas - a więc jest tam zbyt gorąco, no i generalnie denerwuje mnie jak jest powyżej 90 stopni. W każym aucie trzymało mi 90 i myślę że tak powinno być. Żeby nie denerwować się w przyszłości kupię behr'a bo widziałem że też takie mam zamontowane.
  
 
O widzisz a ja sie zastanawiałem po cholere te 2 wentylatory myślałem że tylko do klimy bo jak wyłącze klime to jeszcze nie zdarzyło się by coś chodziło i chłodziło po wyłaczeniu silnika- dziś temp. na zewnątrz była około 31,5 stopni i specjalnie patrzyłem na temperature silnika - prosta bez górek - poniżej 90 stopnia (89,8 na oko-), stromy i do tego szybki podjazd plus serpentyny 90,5 stopnia.