[DOHC] dziwny problem z połączeniem silnika i skrzyni

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Może komuś z Was przydarzyło się takie coś:

Silnik (2.0) po przykręceniu do skrzyni (koło zamachowe i wał z przednionapędowego ritmo) jest blokowany przez ocierający docisk sprzęgła o kołnierz skrzyni. Tak jakby kołnierz był za krótki. Silnik, skrzynia, śruby, wałek nie są pokrzywione, są w linii, śruby są dokręcone.
Po włożeniu dystansów między skrzynię a silnik (2 podkładki) przestało ocierać.

Obwiniając koło zamachowe zmieniłem je na koło z tylnionapędowego , wał korbowy sprawdziłem - ma takie same wymiary jak do tylnionapędu. I z tym kołem już nawet w 2 podkładki nie starczają, trzeba dać jeszcze po jednej, bo docisk ociera o tył kołnierza skrzyni.

Czy ktoś się z czymś takim spotkał?
Czy skrzynie od 1,.6 / 1.8 miałby inny kołnierz niż w 2.0 ?
Z góry dzięki za pomoc.
  
 
Kołnierz był chyba taki sam, ale z tego co pamiętam co mi kiedys Bart mowil, były jakies fikołki z wałami z przednionapędówek, montowanymi wzdłużnie. Z tego co piszesz wynika jasno że masz za bqrdzo od bloku odsadzony zespół koło zamachowe/ sprzęgło. Opcję są trzy: albo koło jest jakieś inne (masz koło z przednio czy tylnonapędowca?moze są inne odsadzenia?), albo sprzęgło ma inne odsadzenie ale to jest raczej mało prawdopodobne, albo wał jest mocniej odsadzony do tyłu...skrzyni bym raczej takiego prblemu nie przypisywał choć moze...
  
 
eh, no właśnie koło zamachowe jest z tylnionapędowego teraz, docisk też. Wał zaś ma taką samą "długość" tzn. tyle samo wychodzi poza blok, co wał z tylnionapędowego, mierzyłem go i porównałem. no ale skoro skrzynie się nie różniły, to już brakuje mi pomysłów..
  
 
nie napisales nic o skrzyni biegow, co to jest? mala czy duza skrzynka z dohc? czy jakis polonez na dzwonie z lady czy inna wyduma, pokaz fote skrzyni , znajdz jakis numer z obudowy itp...

z tego co piszesz to masz poprostu skrzynie biegow "mala" z malym dzwonem z kwadrata 1608dohc z malym zamachem i dlatego nie miesci sie sprzeglo... ale to jest gdybanie tylko bo nic nie wiemy o skrzyni...
kolo zamachowe z fwd do rwd bedzie pasowac, sa roznice w dlugosci walka sprzeglowego i w wystepowaniu lub nie lozyska tego walka , ale to nie wplywa na mieszczenie sie sprzegla w dzwon.






[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2010-04-21 11:13:33 ]
  
 
o kurcze , Bart chyba mnie oświeciłeś.

skrzynia, którą mam kupiłem razem z silnikiem 1,8 i z tym silnikiem nie było kłopotów, dopiero jak włożyłem 2.0 z kołem i dociskiem innym (2.0) zaczęły się kłopoty.. więc możliwe, że to jest ta mała..

dziś sprawdzę numery skrzyni, ale sensowniej chyba będzie z urzędu ją zmienić.
  
 
aaaaa....no to wiele mowi. moze ty masz "małą" skrzynkę, starego typu (taka jak szła do starych 1.8 i kwadratów? z deklem od spodu skrzyni chyba to byly). To wtedy albo inna skrzynia albo dumanie ze sprzęgłem
  
 
Hmmm no ale przecież to już jeździło, to o co chodzi ?
Zmieniłeś też skrzynie ?
  
 
jeździło ale było troche inne koło (z ritmo) i były dwie podkładki. z tym kołem co teraz dwie nie starczają..
  
 
no jeszcze mogły by to być oporowe panewki źle założone - ale pewnie jak chłopcy piszą "mały" dzwon a zamach "normalny"

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
koledzy dzięki za podpowiedzi. szczerze mówiąc nie miałem świadomości istnienia różnych dzwonów. zmienię skrzynię to zobaczymy. póki co do garażu z kanałem musi dojechać na podkładkach
  
 
nic nie zmieniaj! nie chciało mi się całego wątku czytać, więc jak ktoś o tym pisał to sorry, ale miałem u sieibe ostatnio identyczną sprawę. Pewnie wywaliłeś metalową osłonę koła zamachowego idącą między blok a skrzynie i brakuje tego 1-1,5mm na wałku sprzęgłowym.
  
 
ta blacha nie ma nawet milimetra
  
 
wałek sprzęgłowy nie wchodzi w wał korbowy !!!
wały z przedninapędówek np 130TC mają płytsze dziure na wałek sprzegłowy
pozdr
  
 
Cytat:
2010-04-21 22:47:09, Poramancza pisze:
ta blacha nie ma nawet milimetra


nie wiem jak tam w fiacie, ale w Ladzie to robi duuuuza roznice
  
 
ja tez nie mam tej blachy i nie ma zadnej roznicy, zadnych podkladek nie musze dawac....
  
 
to na pewno nie kwestia blachy. u mnie dystans musi być ok 6-7 mm żeby się obracało.
skrzynia ma oznaczenia FIAT 131 AB.
jeżeli chodzi o kwestię wału korbowego i wałka, to tam akurat miejsce jest - skrzynia dochodzi do silnika, no ale docisk jest przytrzymany wtedy przez kołnierz..
  
 
Czy skrzynia ma dekiel od spodu ?
  
 
skrzynia nie ma dekla od spodu (niestety) , ma oznaczenia FIAT 131 AB 1A 1005 . Czy po tym da> sie ustalić z czego ona jest?
  
 
A po ktorej stronie masz miejsce na rozrusznik - po stronie ssącej czy wydechu ?
Cóż, oznaczenia sugerują Fiata 131, ale to dla ciebie nie nowina.
  
 
nie no normalnie, po stronie ssącej..