MotoNews.pl
  

[126]brak ladowania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Temat przerabiany juz wiele razy ale w archiwum nie znalazlem nic co mogloby mi pomoc. A wiec:
Niezaleznie od obrotow silnika nie mam ladowania
Czasem jest tak ze lampka przestanie sie palic ale wtedy lekko sie tli i jakies tam ladowanie jest (nie ma reguly, ladowanie zmienia sie kiedy chce). Wymienilem szczotki w alternatorze bo jednej juz prawie nie bylo i nadal nic. Kable przy rozruszniku czyscilem, klemy sa ok, regulator napiecia wymieniony na uzywany (sprawny). Czy w elegantowskich altkach jest ten kondensatorek na gorze bo u mnie nie bylo i niewiem czy mam zakladac czy nie ???

[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2007-09-14 11:30:29 ]
  
 
Cytat:
2005-05-26 23:12:51, Piotrek-mirage pisze:
Temat przerabiany juz wiele razy ale w archiwum nie znalazlem nic co mogloby mi pomoc. A wiec: Niezaleznie od obrotow silnika nie mam ladowania Czasem jest tak ze lampka przestanie sie palic ale wtedy lekko sie tli i jakies tam ladowanie jest (nie ma reguly, ladowanie zmienia sie kiedy chce). Wymienilem szczotki w alternatorze bo jednej juz prawie nie bylo i nadal nic. Kable przy rozruszniku czyscilem, klemy sa ok, regulator napiecia wymieniony na uzywany (sprawny). Czy w elegantowskich altkach jest ten kondensatorek na gorze bo u mnie nie bylo i niewiem czy mam zakladac czy nie ???



wez miernik i zmierz ladowanie, jak bedzie kiepskie to idz na szrot i wytargaj innego altka.
  
 
Jak wczoraj bylem smarowac zwrotnice to kazalem sprawdzic ladowanie. Ladowanie jest (a raczej bylo). Jak sie lekko tli kontrolka to jest ladowanie ale teraz ona prawie nontoper sie pali i ladowania nie ma . Moze to diody, mam drugi mostek, latwo go zmienic? NIe chce mi sie calego alterantora z blachami zmieniac. A wiatrak w FL zauwazylem ze jest inny niz w EL. I sam altek od innego nie bedzie pasowal
  
 
Cytat:
2005-05-26 23:23:15, Piotrek-mirage pisze:
Jak wczoraj bylem smarowac zwrotnice to kazalem sprawdzic ladowanie. Ladowanie jest (a raczej bylo). Jak sie lekko tli kontrolka to jest ladowanie ale teraz ona prawie nontoper sie pali i ladowania nie ma . Moze to diody, mam drugi mostek, latwo go zmienic? NIe chce mi sie calego alterantora z blachami zmieniac. A wiatrak w FL zauwazylem ze jest inny niz w EL. I sam altek od innego nie bedzie pasowal



a moze Ci sie cos z kontrolka popierdzielilo i sie pali a altek dobrze laduje?
  
 
Tak jak napisalem wczesniej.
Jesli lampka lekko sie tli to laduje a jesli sie pali to nie laduje!
Wiekszosc czasu jak jezdze to nie laduje, ale czasem zdarza jej sie ze tylko sie tli i wtedy ladowanie jest. Jezdze tylko w dzien bo przy wlaczonych swiatlach nie daje rady naladowac
  
 
raczej diody. czy ja wiem czy ciężko to zmienic raczej nie
odlutowujesz stare
wlutowujesz nowe. koniec filozofii
  
 
Jesli ktos wymienial mostek to niech mi napisze co i jak dokladnie bo jutro sie za to wezme. Domyslam sie ze dostep bedzie dobry bez wyciagania altka. Nie robilem nigdy napraw alternatora wiec prosze o dokladne wskazowki. Z gory dzieki. Pozdrawiam
  
 
Moze ktos mnie nakieruje gdzie moge znalezc informacje o wymianie mostka bo szukam szukam ni nic nie moge znalezc
  
 
nieoplaca sie naprawiac diod bo one tez kosztuja. dorwij altek za 40 zl i mas zpo klopocie
  
 
Diody do mostka kosztuja z 20 gr sztuka w sumie z 2h roboty i nie ma co tam spieprzyc,a szkoda kupowac jakas uzywke i nie wiadomo ile sie na niej pojedzi.Pamietaj co zrobisz to twoje i masz pewne.pozdrawiam
Zapominialem dodac uzywka altek w Łodzi gdzies z 60-70 zl minimum



[ wiadomość edytowana przez: Bukson dnia 2005-05-27 11:49:17 ]
  
 
Znalazlem dzis alternator w z popekanymi mocowaniami, wykrzystalem z niego caly mostek i jest elegancko. Myslalem ze to lutowanie bedzie bardziej prezycyjne a tutaj 3 wielkie luty i jest OK . Kondensatorka przy alternatorze nie mam i wszystko dziala . Wymienilem tez profilaktycznie regulator napiecia i mozna jezdzic wkoncu ze swiatelkami, radyjkiem i nie bac sie ze pradu braknie
  
 
swego czsaus jak wohowalem z alternatorem to byly diody po 20 gr ale byly tez takie jakies posrane co kosztowaly po 30 zl
  
 
Ale o co chodzi z tymi diodami??? gdzie one się znajdują dokładnie???
Ja miałem taki problem z ładowaniem, ze lampka mi gasła, ale po godzinie jazdy akumulator był prawie całkowicie rozładowany i po godzinie jazdy lampka od ładowania zaczynała migać. Wymiana szczotek, wymiana na nowy regulator napięcia alternatora spowodowały, ze jestem jeszcze bardziej zielony, ponieważ ładownie poprawiło się , ale nie całkiem. Na szczęście teraz już moge jeżdzic, ponieważ po dwóch godzinach jazdy aku był tylko troszeczkę rozładowany Co moze być przyczyną??? Dodam, że nad altkiem mam to gówienko o którym była mowa wcześniej w temacie.
  
 
Odkopuje...
panowie taki problem alternator założony nowy regulator też a ładowania brak...;/
Na starym alternatorze było to samo i teraz pytanie co zrobić jak ewentualne sprawdzić ten alternator czy działa?? Gdzie dać mu wzbudzenie??
Oczywiście rzecz dzieje się w maluszku

[ wiadomość edytowana przez: Piotrek42gv dnia 2010-09-05 10:45:57 ]
  
 
Zobacz czy przewód przy rozruszniku się nie oberwał.