[MKV] 1.6 EFI 8v Spalanie 100km/25l, falujace obroty.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Tematow podobnych jest sporo ale chcialbym sie upewnic czy u mnie to rowniez wina sondy lambda. Otoz spalanie jak w temacie 25l LPG na 100KM. Po przelaczeniu na benzyne po chwili (ok. 2min) jazdy strasznie czuc benzyne w srodku auta. Dodatkowo faluja strasznie obroty na biegu jalowym. Po rozgrzaniu bardzo czesto nei trzyma ich wogole i auto je traci az zgasnie. (sadzilem, ze to problem silniczka krokowego, lecz po jego wyczyszczeniu nie nastapila zmiana.) Czy wszystkie te objawy moga byc spowodowane sonda lambda?

Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz.
  
 
lambda+wydech+MAP+komputer
sprawdzałeś kody błędów? Wydech masz drożny?
Poruszaj wtyczki od MAPa, krokowca, czujników...
Filtr powietrza czysty?
Odłącz aku na kilka godzin, podepnij, odpal, pojeździj trochę i zobacz, czy coś pomogło.
  
 
Wydech drozny, filtr powietrza nowy, wtyczki dzisiaj posprawdzam i zobacze czy cos da odpiecie tego akumulatora.
  
 
możliwe, że masz walniętego MAPa, są podobne objawy. Sprawdź wężyki przy MAPie i przy kolektorze ssącym, zwłaszcza wszystko od przepustnicy do głowicy. Nie grzeje Ci się za mocno silnik? Wentylator odpala się sam?
  
 
Silnik temperature nabiera dosc szybko ale caly czas jest na normal (w granicach dolnego bialego pola (kwadratu)). Wiatrak tez jeszcze mi sie nie wlaczal bo w sumie temp. nigdy nie skoczyla wysoko.
  
 
Okazalo sie, ze przyczyna tego, iz smierdzialo paliwem byl pekniety wezyk. Teraz gdy go zmienilem i sprobowalem odpalic na benzynie to auto sie momentalnie zalewa i rozrusznik sie klinuje. (podobny problem mialem wczesniej i opisywalem go nawet na forum. Odziwo wtedy zaczelo wszystko dzialac poprawnie po jakims czasie i sprawdzeniu wszystkiego co moglo byc niesprawne.) W tej chwili nie moge nawet sprawdzic MAPa gdyz silnik nie odpala. Ma ktos pomysl co moze byc przyczyna problemu?
  
 
no jak rozrusznik się klinuje, to chyba wina rozrusznika...
A jaki jest objaw?
a jak zalewa? Świece masz mokre?
Kiedy zmieniałeś świece i przewody WN?
Odepnij aku jak Ci pisałem. Odpalaj przy otwartym wlewie paliwa.
  
 
Swiecie i kable zmieniane 2000km temu. Swiece mokre i strasznie benzyna smierdzi. A fakt ,ze rozrusznik slaby i gdy mocno sie zaleje to sie klinuje. Teraz nie chce odpalic ani na LPG (II Gen.) ani na PB. Odkrecilem przed chwila swiece zeby odparowalo to paliwo i pozniej sprawdze czy odpali. Musze sprawdzic jeszcze iskre chociaz jeszcze dzisiaj rano jezdzilem autem na LPG i wszystko bylo normalnie wiec watpie zeby tak nagle sie iskra zgubila.
  
 
Witam otoz odkrylem nieszczelnosc w ukladzie dolotowym. (NR.8 na obrazku, uszczelka). Czy to moze byc problemem? Gdzie moge dostac taka uszczelke i jak ona sie nazywa? http://img594.imageshack.us/img594/4047/uszczelka.png
  
 
Problem najprawdopodobniej rozwiazany. Przyczyna klopotow byla sonda lambda. Zmienilem ja dzis na uzywana za 30zl i auto odpalilo odrazu. Niechce mi jeszcze trzymac obrotow na biegu jalowym ale podejrzewam, ze to silniczek krokowy. Niedlugo postaram sie go zmienic i napisze czy przynioslo to oczekiwane skutki.
  
 
wyczyść jeszcze przepustnicę i potencjometr...