Turbina

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Klubowicze... Mam od niedawna Espero 1.5, bardzo mi się ten samochód podoba i nie chce go zmieniać na inny, a fajnie było by mnieć troszke jeszcze lepsze przyspieszenie, co myślicie o turbinie?
Nie zepsuje on silnika mojemu Esperaczkowi?
  
 
Cytat:
2010-09-30 22:25:35, Pacyga30 pisze:
..." co myślicie o turbinie? Nie zepsuje on silnika mojemu Esperaczkowi?



nie zepsuje ..

póki nie będziesz silnika uruchamiał
  
 
...sprzedaj złoma, a za kasę którą zaoszczędzisz na niedoszłych przeróbkach kup Vectrę 1.8 - ta załatwi sprawę za 2 turbiny

W 1.5 nic nie zrobisz......


Ale żeby nie było ...to w imieniu klubowiczów mogę podpowiedzieć Tobie, że do 1.5 zakłada się lanosowy "VGIS" a nie jakieś tam turbiny.
Da to więcej niż Twoja turbina a kosztuje tyle co 2x0,75 l Bools'a



...ale tego wątku w forumowej bibliotece pewnie jeszcze nie odkryłeś
  
 
Yyy, Vectra odpada... nie chcę zmieniać zamochodu... ten jest taki... Orginalny A Vectra to co któryś samochód na drodze, ile tak mniej więcej wynisi ta przeróbka w samochodzie VGIS??
  
 
A po za tym to nie złom... mimo rocznika 97/8 MA PRZEJECHANE DOPIERO 36.8 K to po mojemu dziadkowi który wiedział jak się szanuje samochód
  
 
Cytat:
2010-10-01 00:58:03, Pacyga30 pisze:
.. ile tak mniej więcej wynisi ta przeróbka w samochodzie VGIS??.."


wynisi ..np. do 150zł ...

ale jak brakuje Ci w Esperaku MOCY ...to szkoda nawet tego wynisi..

poprawia się charakter pracy motora , może gdyby udało się zmierzyć ..to i moc o jakiś procencik..

ale tak naprawdę, jeśli oczekujesz MOCY - idź na Gwiezdne wojny!

,a do Esperaka się przyzwyczaj bo taki egzempel jak opisujesz to naprawdę w tych czasach rarytasik i szkoda go spieprzyć a ku temu idą Twoje pomysła !

Pozdrawiam
  
 
VGIS da Ci 5 koni wiecej :]

Turbine sobie odpusc,a jak masz ze 2 tysie to zaloz kompresor :]
  
 
A co do dziwnych przeróbek, to mam takie pytanie. Skoro Mamy dużo części wspólnych z Vectrą/Calibrą, to czy byłaby teoretyczna możliwość przeniesienia całego napędu z Calibry 4x4?
Nie mówie o opłacalności, bo ekonomicznie, to to nie ma sensu, ale z ciekawości, bo marzyłoby mi się 4x4 w Espero

Pozdr.
  
 
Cytat:
2010-10-01 09:42:54, Torp12 pisze:
VGIS da Ci 5 koni wiecej :] Turbine sobie odpusc,a jak masz ze 2 tysie to zaloz kompresor :]



skąd wiesz mierzyłeś a może 6 albo 1 - koledzy z tą mocą to wiecie co możecie... espero to nie porszak( zresztą są i szybsze od porszaka bolidy) i lepiej to sobie zapamiętajcie ale esperak nie jest taki zły - nawet na lpg nie jednemu sroduchowi typu tdi, hdi, cdi potrafi pokazać gdzie jego miejsce (o ile przy tym nie zgubi czegoś z poszycia karoseri)-trzeba tylko bardzo, bardzo chcieć tj. mieć ochotę na puszczenie trochę więcej drobnych przez cylindry
  
 
jest więcej furek co mój esperak zostawia z tyłu a ich mina(kierowców) bez cenna(nie mam LPG)


[ wiadomość edytowana przez: Darek54495 dnia 2010-10-01 20:45:01 ]
  
 
Cytat:
2010-10-01 14:15:39, robertkaluza pisze:
A co do dziwnych przeróbek, to mam takie pytanie. Skoro Mamy dużo części wspólnych z Vectrą/Calibrą, to czy byłaby teoretyczna możliwość przeniesienia całego napędu z Calibry 4x4? Nie mówie o opłacalności, bo ekonomicznie, to to nie ma sensu, ale z ciekawości, bo marzyłoby mi się 4x4 w Espero Pozdr.



Właśnie robi się taki projekcik w polsce z napędem od calibry 4x4 silnikiem c20xe ( + turbo ) niecałe 300KM
Pewnie niektórzy wiedzą o kogo chodzi

Pełen podziw dla właściciela tego auta!!
  
 
Cytat:
2010-09-30 22:25:35, Pacyga30 pisze:
Klubowicze... Mam od niedawna Espero 1.5, bardzo mi się ten samochód podoba i nie chce go zmieniać na inny, a fajnie było by mnieć troszke jeszcze lepsze przyspieszenie, co myślicie o turbinie? Nie zepsuje on silnika mojemu Esperaczkowi?


zobacz to:
lanos 1.5 dohc turbo

[ wiadomość edytowana przez: rafadab dnia 2010-10-01 21:28:31 ]
  
 
Cytat:
2010-10-01 21:27:53, rafadab pisze:
zobacz to: lanos 1.5 dohc turbo [ wiadomość edytowana przez: rafadab dnia 2010-10-01 21:28:31 ]



no naprawdę mamy zdolnych ludzi w tym kraju ale obawiam się, że żaden z nich nigdy nie dostał by pracy ani na Żeraniu, ani w Gliwicach, ani w Poznaniu, ani w Tychach a jeśli już to szybko by wyleciał. Tam są przechowalnie dla kompletnych beztalenci i karierowiczów, których jedynym zajęciem jest oczekiwanei na sowitą wypłątę, pomysły najlepiej to gotowe niech ktoś przywiezie z Niemiec czy Włoch bo my nic nie potrafimy. A jak widać potrafimy ale to jaką mamy motoryzację jest pochodą braku takich zapaleńców w tej branży. Właśnie tacy powinni się skrzyknąć i sami coś robić wg własnego pomysłu ale znowu czy ktoś by to kupił w Polsce?
  
 
Cytat:
2010-10-01 09:42:54, Torp12 pisze:
VGIS da Ci 5 koni wiecej :]



Lanos z tym samym silnikiem + VGIS ma podobno 100KM więc skąd wziąłeś 5 KM ?
  
 
bo espero ma 90KM, pewno się pomylił i napisał 5 bo myślał, że 95 KM ma w serii.
  
 
wtrysk i zapłon jest inny wiec tu takze moga byc róznice
  
 
Cytat:
2010-10-02 10:01:11, VEndriuV pisze:
bo espero ma 90KM, pewno się pomylił i napisał 5 bo myślał, że 95 KM ma w serii.



espero 1,5 ma 88 KM a na gazie i po takim przebiegu pewnie z 10 mniej
  
 
Wszystko ładnie, dziękuje za odpowiedzi i częściowe oświecenie mnie, bo wiadomo że z elektryka mechanika nie zrobicie, ale przynajmniej wiem żeby zrezygnować z turbiny...
Vgis?? A jakby wmontować jakiś sterownik? tj. chyba "chip" ??
Co by to dało??
  
 
Cytat:
2010-10-03 13:49:28, Pacyga30 pisze:
A jakby wmontować jakiś sterownik? tj. chyba "chip" ?? Co by to dało??



Chyba jedynym działającym "tuningiem" jest zworka w selektorze oktanów

Pozdr.
  
 
A co mi to da??