Znów nowe zakupy - kolektorki ssace do DCOE...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
..i zdjecie zalozonego juz kolektora rurowego z poloneza GSi.
Kolektorki ssace do glowicy 1500 kupilem za 50zł. Trzeba sobie uszczelki dorobić. Wszystko pasuje bo było już przymierzane idealne pod weberki dcoe 40 !!!




Jak chodzi kolektor rurowy opisze jak skoncze grac w Quake'a

  
 
moze opisze po krótce spostrzezenie co do kolektora wydechowego z poloneza GSi. Pierwsze co oczywiscie uslyszałem po założeniu kolektora rurowego to inny dzwiek z koncowego tlumika. Chodzi bardzo fajnie, cicho..ale zmienił sie dzwięk na taki bardziej rasowy. Moze po wycieciu srodkowego tlumika byłby bardziej slyszalny . Po załozeniu kolektora rurowego strasznie strzelało marchewkami z wydechu kazda redukcja to kilka malych wystrzałow niektore nawet do 30cm były, ale pozniej okazało sie ze zaplon byl wyprzedzony i teraz wszystko wrocilo do normy. Przejechalem na tym kolektorze ok 200km i jestem zaszokowany ile sam kolektor moze dac. Samochod stal sie strasznie elastyczny, po lekkim musnieciu gazu, czuć ze ma ochote do przyspieszeń. Ogolnie jezdze w tym momencie na gazie i nie szaleje zbytnio, ale roznice czuc. Rowniez zniknął objaw kangurków przy niskich predkosciach obrotowych. Do silnika polonezowskiego pasuje idealnie, trzeba tylko dorobic kryze na laczeniu i pociagnac odpowiednio rure. Mnie kosztowało to 40zł.
co do kolektorkow ssacych..moze je zaloze na najblizszego spota
  
 
Może zapodasz jakiś plik dźwiękowy z soundem twojej maszyny .
  
 
a weberki pod nie masz?..hmmm?

a tak BTW ile cie kosztowały IDF`y?

pozdr;]
  
 
mam weberki...a dokladnie dellorto 40 DOCE..pasuja idealnie, juz sa podpięte do tych kolektorków. Teraz tylko zamontowac do kanta. Tylko intryguja mnie te rurki na kolektorach ssacych. To sa rurki do podciśnienia ?!
simon - moze na zajezdni sie cos nagra...
  
 
a od czego te kolektorki? możesz jeszcze takie zorganizować bo jestem zainteresowany
  
 
jeśli juz to Dellorto DHLA
przed załozeniem wyczyść dokładnie i sprawdź czy są poskręcane (tzn gaźniki) - jakieś 2 tygodnie temu kumpel zakładał do 2107 - wiem co mówię
rurki w kolektorze są pewnie pod serwo.
a masz dysze mniej więcej pod swój silnik ???
na za dużych dojdzie do zmywania filmu olejowego z gładzi cylindra - sam wiesz czym to grozi
masz jakiś szybszy wałek albo cuś ??? - na zwykłym zakładanie tego to w sumie nie ma wiekszego sensu
Powodzenia

PS. Wypasione masz kolektory
PS2. Pokochasz ten dźwięk
PS3. jako filtr powietrza polecam umocowanie 4ech filtrów od kaszlaka
  
 
Hmm



to jest jeden z tych gaźników ???
w takim razie to nie Dellorto tylko Weber !
  
 
Tak DHLA..mała pomyłka. Gaźniki sa z alfy z silnikiem 1.7 wiec dysze moze będa jakoś w miare grały Jak cos to mam jeszcze IDFY moze cos podpasuje
Na wałek i głowice odkladam peso..wałek z OBRu i głowica na wiekszych zaworach poszerzanych kanałach itp. Tez jezdzily te rzeczy na weberkach DCOE.
Napewno te rurki sa od serwo ? bo mi do kolektora ssacego idzie tylko jeden przewód, pewnie trzeba jakies rozwidlenie na 2 zrobic ? Jak rozwiazaliscie to w ładzie ?
pozdro
  
 
Cytat:
2003-09-11 12:23:23, Konriii pisze:
Hmm



to jest jeden z tych gaźników ???
w takim razie to nie Dellorto tylko Weber !



nie nie...to nie moj weber....to zdjecie chłopaka od ktorego kupiłem te kolektory. On rowniez mial to montowac do swojego DFa, ale mowil ze ciezko z czesciami do weberkow itp i sie nie zdecydował. Jak bedzie ktos z cyfrowką to zrobie fotki...
moze nawet dzis beda...

  
 
myśmy nie mieli takich profi odlewanych kolektorów tylko spawane - i rurkę zrobiliśmy tylko 1dną
proponuję zaślepić jedna i po krzyku a do drugiej puścić węża
dellorto mojego kumpla są chyba z jakiejś alfy 1.8 (tak nam mówił kolega schwepes bo od niego odkupione) i dysze nawet przy duzo szybszym wałku sprowadzonym z Węgier są ZA DUŻE ! Działa i ma solidnego buta ale w cholerę pali i strach o ten film olejowy
trzeba dorobić lub sprowadzic nowe. Podobno można też zasklepić stare dysze i wywiercić nowe mniejsze dziurki


::


[ wiadomość edytowana przez: Konriii dnia 2003-09-11 12:35:34 ]
  
 
własnie wrociłem...przymierzyłem spasowalem pasują idealnie. ale miejsca na filtry od malucha nie ma wiec bedzie trzeba na jakims innym patencie zrobic. Wiem jakie gaźniki kupiliscie od schwepesa ( to mój brat ) i ja teraz mam dokładnie z tej samej alfy romeo. Tylko ze ja te gazniki mam zamiar wlozyc do głowicy z wiekszymi zaworami wydechowymi i ssacymi, poszerzonymi kanałami dolotowymi itd. i do tego wałeczek z OBRu.
A to fotki z dzisiaj !


















wygląda to przepięknie

PS Ta łada twojego kumpla jest dłubana ?! czy tylko gazniki i wałek ?


fotki thnx to Yaro....

  
 
...masakra!

Piekny sprzet!...brawa za dłubanie jednostki 1500, a nie pójscie na łatwizne i wsadzenie dohc!

...juz sie nie moge doczekac jak to bedzie hulac!

...wrrrrrr

  
 
no ładnie to wygląda )
co do łady to tylko szybszy wałek (ale dużo ), specjalne kółko do rozrządu i odpowiednio splanowana głowica (aby webery w ogóle mogły współpracować wymagany jest odpowiedni stopień spreżania). Chyba kanały w głowicy wypolerowane (tego nie jestem pewien) i dokładnie spasowany kolektor wydechowy). Co do dysz to nie chcę cie martwić są one dużo za duże i raczej na pewno będziesz musiał zmienić(i ani wałek ani kanały ci nie pomogą - są po prostu za duze do tej pojemności ). Powiem tylko ze węgrzy podawali nam na zlocie maksymalne rozmiary dysz do Łady 1500(tzn do zgrzebanej Łady 1500 ) i odbiegają one dość znaacznie od tych które były w tej alfie niestety
Ale autko ma buta tzn obrazowo mówiąc z 4ma osobami na pokładzie solidnie zajara na 2ce gumkami 205
Pozdrów brata
btw czysciłeś gaźniki w środku ??? - te miały straaasznie zakamienione wszystkie dysze - lepiej to sprawdź zawczasu o ile już nie patrzyłeś . Sprawdź też sprężynkę w pompce przyśpieszacza - czy nie jest przerdzewiała
  
 
gazniczki byly wymontowane z hulającej Alfy. Mialy jeszcze w komorze pływakowej włoskie paliwo
Mozesz mniej wiecej przybliżyć koszt dorobienia kupienia dysz do jednostki 1.5 ?
pozdro
  
 
hehe
nie wiem - jeszcze jest faza przed dorabianiem/kupieniem
Narazie jest z powrotem oryginalny gaźnik bo na tamtych coś za szybko bak się kończył no i poza tym kumpel sie cykał o ten "film"
Ale myślę ze niedługo powinno być już na stałe zamontowane to wtedy chętnie podzielę się wiedzą

Ciekawostka: ostatnio na węgrzech jak byliśmy były 2 Ładziochy z zamontowanym nie dwoma a jednym podwójnym poziomym gaźnikiem bez jakichkolwiek innych przeróbek:



silnik taki cechował sie niezmienionym względem oryginału zuzyciem paliwe (10-11 l/100km) i mocą ok 100 KM. Na pytanie jakim cudem bez jakichkolwiek innych przeróbek odpowiadali że oryginalny gaźnik to poprostu g**no
DCOE RULEZ

Powodzonka przy zakładaniu - czekam z niecierpliwością na wyniki operacji
  
 
ok, to ja czekam na wszelkie informacje. Miałem zakladac Dellorto odpowiednik IDFów tez 40tki. Ale był problem z wykonaniem kolektora ssacego, a poza tym trzeba by było ciąć maske , a tak dosłownie przez przypadek udało mi sie kupic kolektorki ssace z fiata 125p pod DCOE, to sprobujemy na DCOE

a co do spalania to mi narazie pali 20l na 100km na gazie na dodatek hehe...co bedzie na DCOE przy butowaniu to wole nie myslec..
pozdro

PS Jeden gaznik to za mało