MotoNews.pl
  

Samara szarpie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Problem z Samarą 1300.

Nie dawno moja Łajdaczka dała plamę, zgasła na środku skrzyżowania i nie chciała w ogóle palić. Pojechała na holu do lekarza, lekarz wymienił cewkę, jeden przewód zapłonowy i świece. Czy to prawda, że Samary na świecach ISKRA nie lubią jeździć?

Niestety czasami ma tak, że bardzo szarpie, tak jakby np. na jednym garze nie paliła. Dzieje się tak nie bezpośrednio ale mniej więcej od czasu opisanej wyżej naprawy. No i różnie z tym bywa - jest dzień dobry i wtedy w ogóle nie szarpie, a jak jest źle to aż się jechać nie chce. Czy dobrze się domyślam, na podstawie poprzednich tematów na tym forum, że to może być sprawka kondensatora?

Gdybym chciał kupić do niej cewkę to którą z tej strony:

cewka do samary 1300 '92

pozycję 2 czy 3. Przy trzeciej piszą że jest „dla opornika wstępnego” o co z tym chodzi?
  
 
nie wiedziałem, że tyle można dać za cewkę.
A tak serio - jeżdżę klasykiem, ale od niedawna na zapłonie bezstykowym, a tam kondensatora nie ma (chyba, że samara ma inaczej?). Co się tyczy świec - jeśli nie szarpało wcześniej, to nie ma kwestii. Wymyślać co zrobić, a czego nie robić, to każdy mechanik potrafi. Zwłaszcza jak coś spaprze i sam nie wie co.
W kwestii cewki powiem tak - kupiłem cewkę "samarowską" (rzekomo) przy wymianie zapłonu i... cewka strasznie się grzała. Zmierzyłem opór: pierwotne 2,2Ohm(!!!), wtórne 9,2kOhm(!!!). Takie rzeczy się w Polsce sprzedaje . Dwa dni później na szrocie wziąłem cewkę zelmot 4226 (polonezy i inne na elektroniku) i... działa pięknie, a kosztowała grosze i ledwie się grzeje.
Moja rada - zanim pójdziesz w koszty, dobrze wszystko sprawdź. Jak były problemy z odpalaniem, to mechanior pewnie ustawienia zapłonu zmienił i mógł (choć nie powinien) go źle ustawić. To obstawiam, jeśli nie masz jakiejś usterki w sprzęcie.

P.S. Cewki z dodatkowym opornikiem wykorzystywano w zapłonie stykowym - przy rozruchu obwód był "skrócony" (czyli rozruch bez rezystora), a praca ciągła już przez rezystor - mechanizm ten oszczędza styki przerywacza, a ułatwia rozruch. Opis znajdziesz w necie dla Forda Capri (szukaj cewki z rezystorem balansowym).
  
 
Witam!! Podepne sie tutaj poniewaz mam problem z silnikiem w samarze, tak wiec strasznie silnik szarpie na niskich obrotach, a jak dodam wiecej gazu to potrafi nawet zgasnac, tak sie dzieje na gazie, na benzynie silnik w miare kulturalnie pracuje ale obroty faluja. Jak troche na benzynie pojezdze i pozniej na gaz przelączę to wszystko wraca w miare do normy, przestaje szarpac i rowno na gazie pracuje ale tylko przez kilka kilometrow bo pozniej sytuacja powtarza sie i nzow szarpie a i jeszcze jak silnik sie rozgrzewa to straszny oblok bialego dymu z wydechu idzie i tak sie zastanawiam czy czasem uszczelka pod glowica nie jest walnieta i plyn chlodzacy na tloki idzie, to by wyjasnialo dym, ale czy powodem tego byloby tez szarpanie to nie mam pojecia. Jesli ktos wie co moze byc przyczyna lub sie chociaz domysla, bede wdzieczny za jakiekolwiek podpowiedzi.


[ wiadomość edytowana przez: djmarkus dnia 2010-09-02 22:34:33 ]
  
 
chyba za dużo wachy dostaje jak zimny i zalewa. ?