MotoNews.pl
8 Zawór EGR (53741/32) - NT
  

Zawór EGR

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
czy mial ktos z Was klopot w dieslu z zaworem egr, chodzi mi zwlaszcza o obiawy. Jesli tak to prosze o opis takiego przypadku.

Pozdrawiam
  
 
U mnie nie było z nim kłopotu ale "NAJWYŻSZA RADA TUNERÓW PRZEPŁYWOMIERZY" kazała go zaślepić więc go zaślepiłem


a tak poważnie to trzeba go przeczyścić lub zaślepić
  
 
Zaslepic...

Wtedy bedzie tak dobry jak Stiwi Łonder
  
 
Zaślepiłem bo mnie znienacka atakował pomarańczową lampką.

A nie chce mi się babrać i czyścić tego czegoś.

Gorzej być nie powinno - może mniej ekologicznie ale i tak ze mnie żaden "tree-hugger" nigdy nie był .
  
 
zawor EGR.. pierwsze slysze !

google podaje ze jest to "Zawor cyrkulacji spalin"

tylko nie podaje gdzie do mozna znalesc w omesi A, bede wdzieczny za podopowiedz...

ciekawe czy moj jest zaslepiony ?
  
 
Szymek jak znajdziesz to w A to daj znac gdzie jest. Bo ja tyz nie wiem.
  
 
Ja też zaślepiłem, bo rozglądał się za dziewczynami zamiast dmuchać... spaliny do kolektora ssącego.




PS&OT: Piotr, jakbyś zrobił w podpisie normalne linki, życie byoby prostsze.


[ wiadomość edytowana przez: Kartos dnia 2004-06-23 21:52:24 ]
  
 
hehe, no właśnie
szczególnie, że wczoraj piort już się nauczył (widziałam )
  
 
Hehe Ala Piort sie naumial tamtego ale nie daje zawygraną o tego sie tyz naumie, choc tam nei ma tekij opcji ale myslę.
Ach i wiem dlaczego Ty lubisz tak tego fizyka. Ja go tyz lubie hehe.
  
 
Zdałem?



No dobra Szymek znany jestem ze zlośliwości
ale tym razem odpuszcze nei szukaj tego Egr w omie A, oki?




[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2004-06-23 22:18:45 ]
  
 
Cytat:
No dobra Szymek znany jestem ze zlośliwości



slawny jihad
  
 
Odgrzebałem wątek bo nie wyjaśnia on jak ten zawór zaślepić. Podejrzewam że nalezy wymienić uszczelke na taką która nie ma otworów, poza tymi na śruby.
Mam racje?
  
 
Cytat:
2004-06-23 16:43:24, Szymek_J pisze:
zawor EGR.. pierwsze slysze ! google podaje ze jest to "Zawor cyrkulacji spalin" tylko nie podaje gdzie do mozna znalesc w omesi A, bede wdzieczny za podopowiedz... ciekawe czy moj jest zaslepiony ?



Przede wszystkim "Zawór REcyrkulacji spalin".

Ja go przeczyściłem i sprawdziłem w prosty sposób ustami zaciągając powietrze przez ten zaworek co wężyk jest założony, wtedy powinna się ośka wewnątrz przesunąć, a tym samym otworzyć grzybek, która wpuszcza spaliny.
Moim zdaniem, skoro jest, to niech działa i nie zaślepiam.
  
 
no ale w dieslu podobno nie powinno się go zaślepiać bo komp głupieje i wchodzi w tryb awaryjny
  
 
a mi mz tego dziada olej leci( czyzby turbinka tyle wywalala ze az do tego zaworu rzuca? ? ?

pozdr
  
 
Cytat:
2005-07-19 23:23:20, kufcio pisze:
a mi mz tego dziada olej leci( czyzby turbinka tyle wywalala ze az do tego zaworu rzuca? ? ? pozdr



Mnie też tak sugerowano. Dla sprawdzenia rozebrałem wszystko w zeszły weekend, razem z kolektorem ssącym. W kolektorze, egr, i wężach oraz w tym plastiku z napisem Turbo Diesel miałem pełno oleistej czarnej mazi i oleju. Wyczyściłem wszystko benzyną ekstrakcyjną do czysta, poskładałem. Narazie nie zauważyłem żeby kopcił, co wcześniej miało miejsce. Teraz będę czekał, czy znowu się pojawi olej w tym otworze, jeśli tak, to rzeczywiście turbina już nieszczelna, jeśli nie, to poprostu oznacza, że po 5-ciu latach miało prawo się to wszystko tak usyfić i wypluwać trochę oleju przez otwór w EGR.
Po drugie powiedziano mi, że EGR lepiej nie zaślepiać, bo silnik może nierówno chodzić i może też przy okazji zmęczyć przepływomierz. Tak słyszałem od handlarzy, ale głowy za to nie dam i nie odpowiadam za te słowa.
Poza tym EGR służy do utrzymania normy spalin według czegoś tam w EU.
No i jeszcze jedna mądra głowa powiedziała, że skoro to dano, to niech działa, jak ma działać...
  
 
Witam po urlopie.
Dowiedziałem się , że mam niesprawny ten cały EGR nowy ponoć kosztuje ok 700 zł , ale jak słyszę można go przeczyścić.
Czy to się sprawdza? - Zabojad daj znać.
Dzięki. Krzyś W.
P.S. Ojaw mam taki , że jak dam po garach to gość z tyłu musi włączyć światła.
  
 
w sumie to nie ma tam za bardzo co czyscic.. mechanizm podcisnieniowyu jest nierozbieralny takze lipa, a sam element roboczy w postaci takiego grzybka wystarczy "szturchnac" delikatnie srubokretem zeby nagar odprysnol.. potem troszke benzynki i tyle, sprawdz czy ci ten zawor chodzi w sensie sie rusza.. dosc mocna srubokretem podwaz ten grzybek.. u mnie nie chodzil dopiero po WD-40 zaczol opornie ulegac "podważaniom srubokretem" dalem nieco oleju w spreyu i praca silnik sie nieco poprawila.. ciekawe na jak dlugo
A wracajac do oleju w przewodach ssacych... poprostu tragedia, 0,5 cm czarnej oleistej mazi, az strach pomyslec co sie dzieje w intercoolerze
pozdr
  
 
Pociągnij ustami porządnie powietrze do siebie przez małą rureczkę do której jest przymocowany wężyk, nie daj zassać powietrza, poprostu ciągnij...w pewnym momencie cała ośka z grzybkiem zaczną się przesuwać. Jeśli tak nie będzie, to zostaw EGR w benzynie ekstrakcyjnej na noc i powinno już ruszyć. Szczerze mówiąc, to tylko zatarcie ośki powoduje, że EGR może być do wymiany...bo tam nie ma się co popsuć innego.

Pozdro
Wojti
  
 
Witam ponownie.
Niestety mam uszkodzony EGR. Nic pilnego ale trzeba go będzie wymienić. Jeśli ktoś z kolegów ma w/w to za przystępną cenę odkupię.
Krzyś W.
P.S Mój nr tel. 607566226