MotoNews.pl
  

[126]jakie świece??????????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam dość mocno ztuningowany silnik w malanie i mam mały problem ze spalaniem, Czesto mi się zalewają świece no wiec postanowiłem kupić swiece Bosch WR78G -4 elektrody czy ktoś miał styczność z tymi świecami? Chetnie wysłucham wszych opini.
-sklepikarz mówił że "nie bedą działać w kaszlu" (-on tak sie wyraźił) a u nas w Poznaniu krążą mity że się ma na nich git spalanie i silnik dostaje więcej mocy , a może ktoś słyszał o innych podobnych ? jak co to piszcie
  
 
pic na wode fotomontaz jedyna poprawa na tych boshach to lepiej odpala silnik zima ale nie jest to regula, co do swiec to najlepsze sa iskry, utrzymywane w dobrym stanie a jak sie uprzesz ze nie iskry to polecam NGK, ale oryginalne NGK a nie pseudo-NGK, pamietaj ze NGK nie maja nakrecanych koncowek (tak jak iskry) tylko swieca to jedna calosc - reszta to podrobki

co to znaczy 'mocno ztuningowany silnik' ? bo ja widzialem na serio ostro robione silniki ktore smigaly na iskrach, no ale moze masz cos na serio wyjatkowego
  
 
ja mam takie swiece, i sa to u mnei swiece tzw zimowe pieknie w zime odpala, bardzo rowniotko chodzi , nawet na mrozie -20 Problem jest tylko taki ze mam slabsze wysokie obroty na tych swiecach, Iskra rulez :>
  
 
(mocno -przesadzilem)Planowana głowica do oporu , wał od kaluzy , wałek światka 385 , splanowane koło zamachowe, a w reszcie drobne modyfikacje
  
 
Jakie mają oznaczenia zimówki ?
  
 
zrobilem do tej pory na bosha 4-elektrodowych ponad 30 tys. km i jestem z nich zadowolony. Nie wierze natomiast ze jakiekolwiek swiece moga wplynac na przyspieszenie chyba ze setne sekundy to moze, ale napewno nie odczuwalne dla czlowieka
  
 
no i tu się mylisz.. ja na własnej skórze odczułem, co mogą dać (a raczej zabrać świece). jakiś czas temu zauważyłem, że silnik kiedy jest w miarę zimny, to ciągnie dużo wyżej (wyżej się dokręca) niż jak jest ciepły. stwierdziłem, że to wina świec (za bardzo się grzeją i albo powodują detonacje, albo już nie wyrabiają z iskrą). zmieniłem na chłodniejsze (beru, oznaczenia nie pamiętam) i pomogło silnik ciut dłużej się nagrzewa, ale tak poza tym to jest git. spróbowałbym z jeszcze chłodniejszymi, ale zima się zbliża, więc zostanę przy tych....
  
 
ile to jest 'do oporu' jesli chodzi o glowice ?

bo nie wiem czy wiesz ale pod 385 walek sie planuje 2.5-3mm, tak przynajmniej zaleca swiatek
  
 
jak to mówia świece Boscha wyrzuć do kosza, ja na nich jeździłem i po 5tyś km przestały dzialać, w Polsce treudno jest dostac orginalne świece BOSCHa jak się dowiedziałem z pewnych źródeł to BOSCHa wykupił jakis prywaciarz, a ja teraz jeżdzę na orginalnych NGK i jestem z nich zadowolony, iskra wysiada przy nich, a briski mam od roku w szufladzie i jakoś nie pali mi się ich zakładać, leżą i sie marnują, jak ktoś che to odsprzedam
  
 
A powiedzcie mi ile kosztuja orginalne NGK bo umnie sa wszedzie po około 10 zł szt.
  
 
A ja jeżdże na iskrach i innych nie kupię, no chyba, że te orginały NGK. Tak samo jak nie kupie żadnego innego akusa niż centra classic. Mam teraz Exide ultra i to jest szajs!!! Ma niecałe dwa lata, i siada... złom!!!
  
 
Ja śmigam na bosch'ach i nie narzekam. Skoro jednak wszyscy tak chwalą iskry to może też spróbuję. Powiedzcie mi tylko dokładnie jakie?? iskra 95??
  
 
Cytat:
Tak samo jak nie kupie żadnego innego akusa niż centra classic. Mam teraz Exide ultra i to jest szajs


a to ciekawe. przeciez centra i exide to jedna firma chyba
co do swiec, ja mam iskry (bo takie byly). z pewnoscia sprobuje beru, ktore od dawna mam juz w planie. mysle, ze to najlepsza metoda - przetestowac rozne i wybrac dobre dla siebie.

Cytat:
Mam dość mocno ztuningowany silnik w malanie i mam mały problem ze spalaniem, Czesto mi się zalewają świece


moze to byc jeszcze wina np. kabli. niedawno zmienialem i zauwazylem, ze na nowych kablach ta sama swieca duzo lepiej "chodzi".

[ wiadomość edytowana przez: mountez dnia 2003-09-13 12:50:17 ]
  
 
Ja tez mam zrobiony podobnie silnik i jeżdze na iskrach... co prawda mi tez sie zalewaja ale u mnie to wina gaźnika! Uważam ze iskra to jedyna słuszna świeca do malarka
  
 
ja moze nie mam malarka ale w swoim kancie mam swiece Beru Ultra X i chodza miodzio sliniczek lepiej sie wkreca na obroty
  
 
Zgadza sie, centra i exide, to jest jedna firma. Jest tylko jedna roznica miedzy exide ultra i centra classic. Ten exide jest bezobsł. a centra nie. Ja jednak wole mieć koreczki na wierzchu i miec poziom elektrolitu pod kontrolą. Jakoś nie wierze w bezobsługowe Mimo, ze da sie je rozebrac, ale to jest bez sensu... P.S. Jakie dokładnie powinien mieć napięcie nieobciążony akus? Bo nie chce mi sie szukać w książkach... Może ktoś pamięta?
  
 
Cytat:
a to ciekawe. przeciez centra i exide to jedna firma chyba
co do swiec, ja mam iskry (bo takie byly). z pewnoscia sprobuje beru, ktore od dawna mam juz w planie. mysle, ze to najlepsza metoda - przetestowac rozne i wybrac dobre dla siebie.


mountez, ty lepiej kup takie, które wogóle dają iskrę
  
 
Ja mam iskra ozn.95 i nie narzekam.a propos ktos sie wczesnie pytal:zimne są dobre na lato a ich oznaczenie dla iskry to np.115.ciepłe to przykładowo 75
  
 
E tam iskry..KICHA!!!! na moim silniku 2000 i to wyrzucenia...ja polecam Beru ale żadne Ultra X, tylko Ultra. Są niesamowite, kolega Garii mi dobrał i okazało się że to jest strzał w 10. Polecam, NGK też są super ale dobrać do silnika. Ważne też są kable!!!! Pamiętajcie!!!
  
 
ja jeździłem najpierw na zwykłych Iskrach, teraz na F100.. nie ma z nimi najmniejszych problemów, są sprawdzone w silnikach z GSMP , przy wysokiej temperaturze nie ma efektu 'zalewania' świec na wolnych.. dla mnie bomba..

wkróce będę sprawdzał NGK więc coś skrobnę na ich temat