MotoNews.pl
  

2106-światła do jazdy dziennej .

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś zaimplementował w 2106 jakieś rozwiązanie świateł do jazdy dziennej zamiast jazdy na krótkich ?
  
 
Ale po co??? To nie maluch z pradnica, w Ladzie alternator daje rade.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
W maluchach to dawno już chyba nie ma prądnic.
Alternator w maluchu czy starej ładzie to też nie tak jak np. w mercedesach.
W jeździe miejskiej, w korkach itp. zwłaszcza w letnie upały alternator nie wyrobi ,chyba żeby wolne obroty ustawić mu na 1200-1500. Skoro ustawodawca wymaga moc traconą na oświetlenie ze 3 razy mniejszą to po co tracić więcej i niepotrzebnie grzać lampy. Wolę za to zwiększyć moc światła po zmierzchu ale w dzień po co ?
  
 
Cytat:
2011-02-15 14:57:31, andrzej_krakow pisze:
Ale po co??? To nie maluch z pradnica, w Ladzie alternator daje rade.



Ja założyłem niedawno do 2107.
Bedzie o 0,2l mniejsze spalanie na setke
  
 
Na moje oko te światła to lipa, od razu mi się to kojarzy z taksówkarzami, którzy przepychają auta, żeby mniej spalić paliwa.
Alternator w Ladzie jest wydajny, no chyba ze jest walnięta dioda w alternatorze, to wtedy będzie słabe ładowanie. Żeby zaoszczędzić paliwo można nie wozić koła zapasowego, nie włączać radia, jeździć z częstym używaniem luzu i na wąskich oponach i t.d. Nie wpadajmy w paranoje. Łatwiej użyć dobry olej do silnika i mieć silnik w dobrym stanie technicznym, bo zużywany przez silnik olej więcej kosztuje. O estetyce nawet nie wspomnę. Ale ktoś produkuje te światła, to znaczy ze ktoś je tez kupuje.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2011-02-15 21:46:27, SzokoLada pisze:
Na moje oko te światła to lipa, od razu mi się to kojarzy z taksówkarzami, którzy przepychają auta, żeby mniej spalić paliwa. Alternator w Ladzie jest wydajny, no chyba ze jest walnięta dioda w alternatorze, to wtedy będzie słabe ładowanie. Żeby zaoszczędzić paliwo można nie wozić koła zapasowego, nie włączać radia, jeździć z częstym używaniem luzu i na wąskich oponach i t.d. Nie wpadajmy w paranoje. Łatwiej użyć dobry olej do silnika i mieć silnik w dobrym stanie technicznym, bo zużywany przez silnik olej więcej kosztuje. O estetyce nawet nie wspomnę. Ale ktoś produkuje te światła, to znaczy ze ktoś je tez kupuje.


Popieram w 100%
  
 
A mnie sie pomysł świateł dziennych podoba. Po co świecić mijania, tracić niepotrzebnie prąd i żarówki. Kiedyś widziałem fajne światła dzienne LED w 125p Wyglądały jak reflektory dalekosiężne takie z epoki, ale w środku były diody i chodziło to jako dzienne. Nie wiem czy to nie samoróbka, ale wyglądało iświeciło fajnie.
  
 
SzokoLada – gdyby tak było jak piszesz to w końcu producenci aut nie wysilali by się w zmianę wyposażenia samochodów, przecież wszyscy mogliby by dalej jeździć w dzień i w nocy na światłach postojowych i krótkich..
Pominął bym osobiście oszczędności na paliwie ,dla jednostki to niewiele ale z drugiej strony biorąc pod uwagę wszystkie auta poruszające się po drogach to już robi różnicę.

No i czy koniecznie trzeba instalować tutaj dodatkowe reflektory do jazdy dziennej ?
Gdzieś na forach czytałem że chyba w BMW stosowano czy też dalej stosuje się metodę wykorzystującą typowe wyposażenie w światła samochodu a mianowicie do jazy dziennej wykorzystuje się żarówki świateł długich tyle że połączonych szeregowo.
Biorąc pod uwagę ,że 2106 ma 4 oddzielne reflektory to po co dokładać jeszcze dodatkowe nie lepiej zrobić tak jak w tym BMW modyfikując trochę instalację elektryczną ?

  
 
milko, jezeli idzesz w kierunku ukrycia swiatel dziennych w org reflektorach, to popieram. Jezeli piszesz o ekologii, to pierwsze co trzeba zrobic, zmienic auto. Podlaczajac swiatla szeregowo, zwiekszasz pobor pradu, czyli odpada. To co mi kiedys obilo sie o uszy, mozna wstawic w reflektor zamiast zarowki postojowej 5w, zarowke dwuwluknowa 5w/21w, gdzie 5w to dalej postoj, a 21w jazda dzienna. Z 2106 bedzie problem, poniewaz nie posiada postoju w reflektorach.
A ze producenci montuja fabrycznie swiatla dzienne, chodzi o dizajn i sprzedawalnosc aut.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
A ze producenci montuja fabrycznie swiatla dzienne, chodzi o dizajn i sprzedawalnosc aut.



Od tego roku każdy samochód NOWY sprzedawany na terytorium Zwiąsku Socjalisrycznych Republik Europeiskich, znaczy UE, ma te swiatła w standardzie Paranoja... Ale mniejsza o to...

Ja tam mam te zwykłe "kwadraciaki" zwykłe. Czyli 2x21W.
Zamiasst 2x50W + 4x20W postojowe + 4x2W tablica rej i inne? No i odpada oświetlenie tablicy

  
 
Cytat:
Żeby zaoszczędzić paliwo można nie wozić koła zapasowego, nie włączać radia, jeździć z częstym używaniem luzu i na wąskich oponach i t.d. Nie wpadajmy w paranoje.



Ja Łade systematycznie odchudzam ze zbędnych elementów. Myślę że 2kg już wywaliłem. Fabryka to wsadziła ale mi to nie potrzebne
  
 
Cytat:
2011-02-16 06:54:58, SzokoLada pisze:
Podlaczajac swiatla szeregowo, zwiekszasz pobor pradu



Pan Georg Ohm twierdził coś odwrotnego, ale może się mylił..
  
 
Zgadzam się przedmówcą ,że nie ma co podważać praw Ohma.

Kiedyś były reflektory krótkich do fiata 125p z żarówkami postojowych i chyba nadal można je kupić ,ale wątpię aby żarówka 21 W dała się wcisnąć w ten otwór zamiast 5 W. Brałem to pod uwagę .
Reflektory do 125p pasują do tej łady.
Gdyby takie rozwiązanie 4 reflektorów było nadal stosowane to być może zaczęto by produkować odmianę H4 czy R2 z żarnikiem 20 W zamiast 40 czy 50 W (takie 20/55 W) do reflektorów wewnętrznych- drogowych w tej ładzie , gdzie żarniki krótkich nie są do niczego używane .
I właśnie te żarniki krótkich najlepiej byłoby wykorzystać łącząc je szeregowo do świateł dziennych.
Dodatkowo można byłoby dołożyć automatyczne włączanie świateł dziennych po uruchomieniu silnika, czujnik przepalenia żarówki itp.
  
 
ostatni pomysł wygląda bardzo ciekwie, ale co powie drogówka na taką przeróbke?
  
 
Cytat:
2011-02-16 23:14:46, Kamil_H pisze:
Pan Georg Ohm twierdził coś odwrotnego, ale może się mylił..



Dokładnie, przy połączeniu szeregowym i tym samym napięciu jakie było by dla jednej żarówki, prąd będzie dwa razy mniejszy
  
 
Cytat:
2011-02-16 23:14:46, Kamil_H pisze:
Pan Georg Ohm twierdził coś odwrotnego, ale może się mylił..


Tak to jest, jak się spało na fizyce. Dobrze, ze mnie poprawiłeś

Ale można zastosować takie cudo, wywiercić otworek na oprawkę i wsadzić żarówkę. Nie trzeba podłączać ani szeregowo , ani równolegle

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Ciekawa żaróweczka ,właśnie taka "slim line" trzeba poszukać jeszcze jej gabarytów .

PS
NaczelnyF -czy takie właśnie żaróweczki masz u siebie w tych dziennych ?


[ wiadomość edytowana przez: milko dnia 2011-02-18 10:46:01 ]