Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
milko 2106 Warszawa | 2011-02-15 00:15:57 Czy ktoś zaimplementował w 2106 jakieś rozwiązanie świateł do jazdy dziennej zamiast jazdy na krótkich ? |
![]() SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2011-02-15 21:46:27 Na moje oko te światła to lipa, od razu mi się to kojarzy z taksówkarzami, którzy przepychają auta, żeby mniej spalić paliwa.
Alternator w Ladzie jest wydajny, no chyba ze jest walnięta dioda w alternatorze, to wtedy będzie słabe ładowanie. Żeby zaoszczędzić paliwo można nie wozić koła zapasowego, nie włączać radia, jeździć z częstym używaniem luzu i na wąskich oponach i t.d. Nie wpadajmy w paranoje. Łatwiej użyć dobry olej do silnika i mieć silnik w dobrym stanie technicznym, bo zużywany przez silnik olej więcej kosztuje. O estetyce nawet nie wspomnę. Ale ktoś produkuje te światła, to znaczy ze ktoś je tez kupuje. ![]() ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
![]() TDN ŁADA 2107 Krapkowice | 2011-02-15 23:03:05
Popieram w 100% |
![]() plyszczarz86 Kandydat na Kandaydata Łada 2103 Rzeszów | 2011-02-15 23:18:48 A mnie sie pomysł świateł dziennych podoba. Po co świecić mijania, tracić niepotrzebnie prąd i żarówki. Kiedyś widziałem fajne światła dzienne LED w 125p Wyglądały jak reflektory dalekosiężne takie z epoki, ale w środku były diody i chodziło to jako dzienne. Nie wiem czy to nie samoróbka, ale wyglądało iświeciło fajnie. |
milko 2106 Warszawa | 2011-02-16 00:19:09 SzokoLada – gdyby tak było jak piszesz to w końcu producenci aut nie wysilali by się w zmianę wyposażenia samochodów, przecież wszyscy mogliby by dalej jeździć w dzień i w nocy na światłach postojowych i krótkich..
Pominął bym osobiście oszczędności na paliwie ,dla jednostki to niewiele ale z drugiej strony biorąc pod uwagę wszystkie auta poruszające się po drogach to już robi różnicę. No i czy koniecznie trzeba instalować tutaj dodatkowe reflektory do jazdy dziennej ? Gdzieś na forach czytałem że chyba w BMW stosowano czy też dalej stosuje się metodę wykorzystującą typowe wyposażenie w światła samochodu a mianowicie do jazy dziennej wykorzystuje się żarówki świateł długich tyle że połączonych szeregowo. Biorąc pod uwagę ,że 2106 ma 4 oddzielne reflektory to po co dokładać jeszcze dodatkowe nie lepiej zrobić tak jak w tym BMW modyfikując trochę instalację elektryczną ? |
![]() SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2011-02-16 06:54:58 milko, jezeli idzesz w kierunku ukrycia swiatel dziennych w org reflektorach, to popieram. Jezeli piszesz o ekologii, to pierwsze co trzeba zrobic, zmienic auto. Podlaczajac swiatla szeregowo, zwiekszasz pobor pradu, czyli odpada. To co mi kiedys obilo sie o uszy, mozna wstawic w reflektor zamiast zarowki postojowej 5w, zarowke dwuwluknowa 5w/21w, gdzie 5w to dalej postoj, a 21w jazda dzienna. Z 2106 bedzie problem, poniewaz nie posiada postoju w reflektorach.
A ze producenci montuja fabrycznie swiatla dzienne, chodzi o dizajn i sprzedawalnosc aut. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
![]() NaczelnyFilozof Kandydat na Kandaydata Marbella Jeleśnia | 2011-02-16 16:47:05
Od tego roku każdy samochód NOWY sprzedawany na terytorium Zwiąsku Socjalisrycznych Republik Europeiskich, znaczy UE, ma te swiatła w standardzie ![]() Ja tam mam te zwykłe "kwadraciaki" zwykłe. Czyli 2x21W. Zamiasst 2x50W + 4x20W postojowe + 4x2W tablica rej i inne? No i odpada oświetlenie tablicy ![]() |
![]() NaczelnyFilozof Kandydat na Kandaydata Marbella Jeleśnia | 2011-02-16 16:49:56
Ja Łade systematycznie odchudzam ze zbędnych elementów. Myślę że 2kg już wywaliłem. Fabryka to wsadziła ale mi to nie potrzebne ![]() |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2011-02-16 23:14:46
Pan Georg Ohm twierdził coś odwrotnego, ale może się mylił.. ![]() |
milko 2106 Warszawa | 2011-02-17 01:21:01 Zgadzam się przedmówcą ,że nie ma co podważać praw Ohma.
Kiedyś były reflektory krótkich do fiata 125p z żarówkami postojowych i chyba nadal można je kupić ,ale wątpię aby żarówka 21 W dała się wcisnąć w ten otwór zamiast 5 W. Brałem to pod uwagę . Reflektory do 125p pasują do tej łady. Gdyby takie rozwiązanie 4 reflektorów było nadal stosowane to być może zaczęto by produkować odmianę H4 czy R2 z żarnikiem 20 W zamiast 40 czy 50 W (takie 20/55 W) do reflektorów wewnętrznych- drogowych w tej ładzie , gdzie żarniki krótkich nie są do niczego używane . I właśnie te żarniki krótkich najlepiej byłoby wykorzystać łącząc je szeregowo do świateł dziennych. Dodatkowo można byłoby dołożyć automatyczne włączanie świateł dziennych po uruchomieniu silnika, czujnik przepalenia żarówki itp. |
![]() plyszczarz86 Kandydat na Kandaydata Łada 2103 Rzeszów | 2011-02-17 10:17:22 ostatni pomysł wygląda bardzo ciekwie, ale co powie drogówka na taką przeróbke? |
![]() mylkus3 Łada 2107 Lubin/Wrocław | 2011-02-17 12:01:56
Dokładnie, przy połączeniu szeregowym i tym samym napięciu jakie było by dla jednej żarówki, prąd będzie dwa razy mniejszy ![]() |
![]() SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2011-02-17 19:19:09
Tak to jest, jak się spało na fizyce. ![]() ![]() ![]() Ale można zastosować takie cudo, wywiercić otworek na oprawkę i wsadzić żarówkę. Nie trzeba podłączać ani szeregowo ![]() ![]() ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
milko 2106 Warszawa | 2011-02-18 10:01:59 Ciekawa żaróweczka ,właśnie taka "slim line" trzeba poszukać jeszcze jej gabarytów .
PS NaczelnyF -czy takie właśnie żaróweczki masz u siebie w tych dziennych ? [ wiadomość edytowana przez: milko dnia 2011-02-18 10:46:01 ] |