Elektroniczny zapłon - na BIS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
myślę że bezproblemowo da się takie coś zastosować w Ładzie:



mam akurat wolny taki moduł i spróbuje w najbliższym czasie go wrzucić do 2106, to napisze co i jak
  
 
Podepnę się pod temat. Czy moduł zapłonowy z nivy + bezstykowy aparat zapłonowy rownież z niwy da się od strzała podpasować do 2106 1,5 czy trzeba coś pokombinować?? jakby sie to ewentualnie sprawowało??
  
 
ja zastanawiam się nad zapłonem elektronicznym z poldka GSI - napewno łatwiej dostępny niż z Nivy,ale rozwiązanie o którym pisze Konrii też wygląda fajnie no i byłoby dużo prostsze w adaptacji.
  
 
Cytat:
2010-01-29 17:50:45, ironman4 pisze:
bezstykowy aparat zapłonowy


Przepraszam, że trochę zboczę z tematu. Ale jest coś takiego jak bezstykowy aparat zapłonowy?? Ja myślałem że cechą aparatu zapłonowego są właśnie styki (platyny przerywacza). A jeżeli zapłon bezstykowy to moduł, czujnik położenia wału. Przykładowo - Samara ma bezstykowy, to chyba musi mieć moduł, no nie? Tym bardziej że już Maluchy El miały moduły. Więc na czym polega aparat bezstykowy? I czym się różni od modułu zapłonowego?
  
 
Cytat:
2010-01-29 20:33:15, jacek2107 pisze:
ja zastanawiam się nad zapłonem elektronicznym z poldka GSI - napewno łatwiej dostępny niż z Nivy,ale rozwiązanie o którym pisze Konrii też wygląda fajnie no i byłoby dużo prostsze w adaptacji.



z tym że nadal zostaje przerywacz...
ale można przyjąc że jak sie wsadzi nowy przerywacz, nowy palec i kopółkę, nowe świece i kable, plus - wsadzi ten moduł - to na dłuższy czas będzie spokój z zapłonem bo przerywacz będzie miał lekką pracę
poza tym NAPRAWDĘ czuć przy takim rozwiązaniu że silnik lepiej pracuje, szczególnie lepiej ciągnie z dołu, ewidentną różnicą odczuwalna w mojej poprzedniej 2106 1300 było to że auto przed założeniem podobnego modułu np przy toczeniu się powolnym - z trudem jechało z 2ki a po założeniu modułu ewidentnie duuużo łatwiej, więc to żadne oszustwo
ponoć przy LPG różnica jest jeszcze bardziej na plus
  
 
znaczy się chodzi mi o coś takiego: http://moto.allegro.pl/item888698505_aparat_zapl_lada_niva_1_7_elektryczny_bezstyko.html
plus takie coś: http://moto.allegro.pl/item890280996_niva_niwa_lada_lada_cewka_modul_zaplono_czesc.html
czy to by wogóle dzialało??
  
 
w nivie jest hall czy czujnik indukcyjny?
bo wydaje mi się że ten moduł który dałeś jest modułem z poldka pasującym pod poldkowski czujnik indukcyjny (to nie to samo co hall) niva 1.7 ma zaś z tego co pamiętam takie cewki 4 jak polonez abimex
  
 


ok układ ze schematu zlutowany, jak będę miał trochę więcej czasu i będzie cieplej to zamontuje i powiem jak działa
  
 


ciekawe ciekawe..
aż pomęczyłem myszkę i wyklikałem takie cudo...
komeplt bezstykowego zapłonu do 03 06 07-ki






  
 
ile ????
  
 
przeciez gotowe w polsce do- niwy sprzedaja - 2106 ma wykorbienie to samo co 2103
  
 


obawiam się że zestaw dla nivy będzie miał których element inny.

sprzedają się zestawy które ida do 01,04, 05 oraz wlasnie 03,06,07

o nivie nie ma tam mowy, sam bezkontaktowy aparat to prawda pasuję, ale widocznie katy wyprzedzenia i inne parametry pewnie już nie tak jak potrzeba.

  
 
Juz od dawna mam to w swojej 7-ce. Pali zdecydowanie lepiej, równiej pracuje i jest faktycznie bezobsługowe. Aparat ma czujnik Halla (Polonez miał czujnik magnetyczny, więc moduł się nie nadaje). Należy się zaopatrzyć w nową cewkę (mniejsza rezystancja niz dla przerywacza), moduł oraz specjalny kabelek.
Jasiu
  
 
A ile taki zestaw kosztuje?? Czyli od nivy powinien podpasować??
  
 

czytajcie ze zrozumieniem,
komplet od nivy nie bedzie pasowal do innych aut.

do nivy jest blok sterujacy inny.

Sam aparat moze i jest taki sam.
  
 
Ja uwazam ze bedzie pasowal. Zarowno niwa jak i zwykle maja ten sam wal.(numery fabryczne) ten sam walek rozrzadu.
W zasadzie nie widze powodow dla ktorych mialy by miec inne aparaty zaplonowe.
Nie sadze aby wieksza srednica cylindra,czy tez inny ksztalt komory spalania mial miec na to wplyw.
Aczkolwiek numery seryjne aparatow sie roznia - nieznacznie.

Wg. mnie nie ma pomiedzy nimi roznicy w sposobie podawania iskry.
  
 
bartixr ile ?
  
 


montaż БСЗ (Bezkontaktnaya Sistema Zażiganiya)
  
 

poszukałem po stronach i poczytałem.

Koledzy nie wolno montowac aparatu od Nivy do 7-ki !!

Cytuje:
"1. Датчик-распределитель зажигания (бесконтактный трамблёр

В БСЗ применяется датчик-распределитель зажигания 38.3706 (для двигателя 1,5 - 1,6 литра, 38.3706-01 (для двигателя 1,2 - 1,3 литра, у него короткий шток, 38.3706-10, 038.3706-10, 3810.3706 (для двигателя 1,7 литра, Нива, внешне одинаковые, кроме 38.3706-01 (короткий шток.

Под видом классического, продают трамблер от Нивы. У него маркировка 3810.3706 или 38.3706-10 или даже 038.3706-10. Внешне он точно такой же, но отличается другими характеристиками центробежного регулятора и другим вакуумником. Покупать такой настойчиво не рекомендуется! Но если Вы всё же приобрели его, то необходимо установить раннее зажигание. На малых оборотах будет рвать и метать, на больших оборотах приблизится к норме (опережение зажигания.
"

Cały artykułi montażu regulacjach itd BCZ zalety i jak prawidłowo zamontowac + odregulować
  
 
dzięki bartixr za cenę, pomyślę

a narazie chcę zakomunikować że ta wydumka ze schematu DZIAŁA, właśnie zrobiłem na niej 60km Z miejsca samochód zupełnie inaczej chodzi na wolnych obrotach a o innych efektach napiszę jak przereguluję zapłon bo na razie to mam "na oko" ustawiony