Siłownik zamka centralnego...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witejciez!
Jako, że jest jedną z ponoć typowych usterek, że czasem nie zadziała zamek z pilota i trzeba przekręcić kluczyk, mam pytanie:
Czy ktoś z szanownego forum zmagał się z tą dolegliwością, jeżeli, to z jakim skutkiem.
Zastanawiam się poprostu czy się do tej usterki przyzwyczaić, czy jest jakiś złoty środek na ten defekt?
Oczywiście jeśli ktoś byłby uprzejmy mi odpowiedzieć, nie ukrywam, że istotna dla mnie jest cena zniesienia tej dolegliwości...
Pozdrawiam.

Darek

[ wiadomość edytowana przez: mswalcza dnia 2003-03-18 10:47:07 ]
  
 
Ja miałem takie przygody z centralnym zamkiem :
1. wymiana głównego sterownika ( pod komputerem) - 100 zł
2. czyszczenie i konserwacja - 50 zł
3. wymiana siłownika w prawych drzwiach ok 65 zł.
Ale i tak przy opadach deszczu a następnie mróz czasem nie otwierają sie za 1-szym razem, też z pilota
Oczywiście nie robiłem tego za jednym razem. Może u Ciebie wystarczy czyszczenie i konserwacja. Cięgna są bardzo wrażliwe na wilgoć i mróz, a jak się parkuje pod "chmurką" to nie można tego uniknąć.
  
 
Bardzo dziękuję za informację HenBas.
Wobec powyższego zacznę może od konserwacji.
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam,
  
 
Ja mam ten sam problem. W weekend zdemontowałem boczek drzwi i obficie spryskałem mechanizm WD-40. Pomogło na 1 dzień. Co mogę zrobić aby zamki otwierały się bez problemu.
Z moich obserwacji wynika, że winny jest właśnie siłownik w drzwiach. Może jest jakiś zamiennik? Może potraktować go jakimś dobrym smarem, który nie przepuści wilgoci?
  
 
kupić jakiś tani polski zamiennik za 10-20 zł !! na pewno podpasuje !!
  
 
Z wielu postów na naszym forum wiem, ze pasują bez żadnego problemu siłowniki z Lanosa. Podobno tańsze i lepsze. W zimie nie ma z nimi żadnego problemu.

Paweł.
  
 
Samo spryskanie WD-40 nie wystarczy, on wysmaruje ale syfu nie wyczyści zamek trzeba wyjąć i wyczyścić ekstrakcyjną a potem delikatnie (delikatnie) nasmarować tylko w miejscach ruchomych(najlepiej olejem) , a co do siłownika orginalnego to one są dosyć kiepskawe i też mogą lecieć w kulki ,można smiało wymienić na zwykły .Przewaznie trzeba skrucić lekko cięgno gdyż inne mogą być lekko wyższe.
  
 
Cytat:
2003-09-16 16:10:03, Kufel pisze:
Z wielu postów na naszym forum wiem, ze pasują bez żadnego problemu siłowniki z Lanosa. Podobno tańsze i lepsze. W zimie nie ma z nimi żadnego problemu.



A ja znam co najmniej 3 roczne Lanosy które miały serwisowane siłowniki już 2 razy.
  
 
Cytat:

A ja znam co najmniej 3 roczne Lanosy które miały serwisowane siłowniki już 2 razy.



No to obaliłeś całą moja teorię )))) W takim razie cofam to co powiedziałem o bezproblemowości

Paweł.
  
 
Oczywiście znam też chyba 5 lanosów w których interwencja ASO w siłowniki od centralnych zamków nie była potrzebna, ale wg. siłownik ten jest na tyle prostą konstrukcją, że nie powinien ulegać aż w takich proporcjach uszkodzeniom.